Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokia todella ärtyneeseen ja herkkään vatsaan.

Vierailija
17.10.2020 |

Haluisin takaisin hyväänoloon, mutta mässyttely ja kiire syöminen ovat tehneet tehtävänsä ja nykyään ei oikein mikään käy vatsalle. Olisiko vinkkejä pehmeisiin, mutta ravitseviin ja energiaa antaviin ruokiin. Syön kaikkea.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino ei ole ongelma. Sokerin jätin pois mutta virvotusjuomista en tahdo päästä eroon. Alkoholia en juo. Toinen pahe on juuri nuo juustot. Huomaan että on parempi olla kokonaan ilman mitään juustoa kuin valehdella itselleen että voisi syödä sitä vähän.

Ap

Virvoitusjuomissakin on fosfaattia ja onpa niissä sokerittomissa arominvahventeitakin! Niistä menee maha äkkiä sököksi, tietää moni avanteen omistaja, mutta tuskin tulevat kertomaan siitä ikinä kenellekään.

Vierailija
22/32 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino ei ole ongelma. Sokerin jätin pois mutta virvotusjuomista en tahdo päästä eroon. Alkoholia en juo. Toinen pahe on juuri nuo juustot. Huomaan että on parempi olla kokonaan ilman mitään juustoa kuin valehdella itselleen että voisi syödä sitä vähän.

Ap

Virvoitusjuomissakin on fosfaattia ja onpa niissä sokerittomissa arominvahventeitakin! Niistä menee maha äkkiä sököksi, tietää moni avanteen omistaja, mutta tuskin tulevat kertomaan siitä ikinä kenellekään.

https://svenska.yle.fi/artikel/2014/01/27/fara-fosfater-i-maten

Kahlaa tuo läpi nyt kokonaan, niin selviää. Se tuli kyllä vuosia sitten telkkarista, joten ei kannata ohittaa. Kukaan ei tule sanomaan siitä sulle lääkärissä, koska heissäkin niitä suolettomia/j-pussilaisia voi olla vaikka uinka paljon. Harvempi kysyy vastaanotolla: BTW, onko sulla suoli tallessa vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/sintun.htm

Ota limukoiden tilalle nyt luomutäysmaito. Voit tehdä siitä itse viiliä, kun laitat siemeneksi Juustoportin luomukermaviilin. Voi sitä viiliä toki syödä sellaisenaankin, mut omatekoinen on todella edullista, kun sitä maitoakin saa usein "laputettuna".

Vierailija
24/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
25/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun vatsavaiva helpottunut?

Vierailija
26/32 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurapuuro on pahinta myrkkyä.

Vierailija
27/32 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota limukoiden tilalle nyt luomutäysmaito. Voit tehdä siitä itse viiliä, kun laitat siemeneksi Juustoportin luomukermaviilin. Voi sitä viiliä toki syödä sellaisenaankin, mut omatekoinen on todella edullista, kun sitä maitoakin saa usein "laputettuna".

Ohis. Siis anteeksi, mutta kermaviilistä ei saa viiliä. Sitäpaitsi, itse kyllä käyttäisin ns. punaista viiliä. Mulla Valiota, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
28/32 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi pois. Yksi pahimmista vatsan ärsyttäjistä riippumatta mitä syöt. Jos stressi kalvaa kehoa se lisää vatsahappoja ja kipua joka taas lisää vatsahappoja ja kipuja. Suoli ärtyy, lisää kipuja lisää stressiä. Huomio koko ajan vatsassa lisää stressiä lisää kipua.

Jos tilanne on tuohon päässyt kannattaa syödä mahdollisimman vähän vatsaa ärsyttäviä ruokia pieniä määriä useampi ateria päivässä. Vahvat mausteet, tulehduskipulääkkeet ym pois. Kuuri vatsansuoja lääkettä. Yrittää rentoutua, nukkua hyvin vaikka unilääkkeillä tilapaisesti. Mietoja rauhoittaviakin voisi pari viikkoa kokeilla.

Nuo toimii jos muut keliakiat ym on suljettu pois.

Vierailija
29/32 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän ihmeellä pahasta stressistä pääsisi eroon?

Kaura ja ruis ainakin saa mun vatsan kipeäksi.

Vierailija
30/32 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun konstit, joilla sain vatsani ja suolistoni kuntoon 40 vuoden kärsimyksen jälkeen. Epätoivoisena menin luontaisterapeutille, koska mistään ei tullut apua. Mulla oli todettu ärtyvä paksusuoli, imeytymisongelmia (josta seurasi mm. aina alhainen hb) ja vähähappoinen vatsa. Kaikki olin kokeillut ja ajattelin jo, että näin tässä vaan on elettävä loppuelämä vatsa kipeänä ja palloksi turvonneena, aina väsyneenä ja vähäenergisenä. Vastahakoisesti menin huuhaa-hoitoon. Se osoittautui kuitenkin elämäni parhaaksi teoksi, siis terveyden kannalta.

Käyn yhdellä hoitajalla, joka tekee energiahoitoa ja vyöhyketerapiaa. Apua sain heti ensimmäisellä kerralla. Mutta hoitaja korosti, että minun pitää alkaa tekemään elämäntaparemonttia ihan itse. Lisäsin liikuntaa, opettelin joogaamaan päivittäin, menen aiemmin nukkumaan, ulkoilen, joka ilta otan maitohappobakteerikapselin ja aamun aloitan boris-juomalla, ennen ateriaa otan suolahappo- ja entsyymikapselin. En juo kahvia, en käytä alkoholia, en syö sokeria tai gluteeniviljaa. Maitotuotteista käytän vain laktoosittomia hapantuotteita ja niitäkin vähän. Syön kasvis-kalaruokaa, riistaa pari kertaa viikossa. Hiilarit ja proteiinit eri aterioilla. Ruuan valmistan mieluiten uunissa tai höyrytän. Aamu alkaa kaura-tattaripuurolla ja marjoilla ja siemenillä. Lisäksi marja-pähkinä-avokado tms. smoothie. Paljon vettä päivän aikana, mutta ei aterioilla eikä tuntia ennen tai jälkeen syönnin. Vihreää teetä monta mukillista.

Syön rauhallisesti ja pureskelen huolella. Nykyään syön jo paljon raakoja kasviksia ja ituja, aluksi söin vain vähän, mutta join joka päivä pari lasillista kasvismehua, jonka tein mehustimella. Syön myös hapankaalta, kimchiä ja juon molkosania ja kookosmaitokefiiriä. Vaatii siis paljon, mutta palkaksi olen saanut terveyden ja hyvän olon. On niin ihanaa, kun ei ole turvonnut pallomaha ja jatkuvia kipuja. Vasta nyt, yli viisikymppisenä ymmärrän, millaista on, kun on paljon energiaa, jaksaa tehdä vaikka mitä. Nykyään olen niin tottunut elämäntapaani, että ei se tunnu vaikealta ollenkaan ja muiden elämäntavat tuntuvat usein melko oudoilta. 

Vierailija
31/32 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
32/32 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ohis. Siis anteeksi, mutta kermaviilistä ei saa viiliä. Sitäpaitsi, itse kyllä käyttäisin ns. punaista viiliä. Mulla Valiota, mutta kukin tyylillään.

Olen tehnyt moneen kertaan ja syötävää viiliä siitä tulee, aina samaa merkkiä luomukermaviiliä. Tietysti aina luomutäysmaitoon, ei koskaan muuhun.