Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitäisikö kannustaa tyttöä tytön vaatteisiin?

Vierailija
16.01.2014 |

3v tyttöni tykkää pukeutua siniseen, autokuvioisiin, junakuvioisiin ym vaatteisiin. poikaserkulta niitä on saatu. pinkki ei kelpaa ollenkaan, punainen joskus. haalarikin on sininen. on odotettu josko pinkki kausi sieltä tulisi mutta ei näy. pelottaa joutuuko lapsi eristyksiin, kiusatuksi tämän takia. pitäisikö vaan korvata koko vaatevarasto tyttövaatteilla?

leikkiikyllä nukeilla, mutta tykkää paljon muös junista, autoista ja rakentelusta. isommat tytöt päiväkodissa hänelle jo huomauttelee vaatteista. mitä te tekisitte?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pukeutua miten tykkää!

Vierailija
2/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin noin pienen kasvaa ihan rauhassa ilman omia painostuksia. Kyseessähän on vasta kolme vee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi "sukupuolineutraalit" vaatteet? ei rimpsua eikä hörselöä, mutta ei välttämättä niitä iahn kaikkein poikamaisiksi miellettyjä vaatteitakaan. Sininen väri, ei mitenkään tee vaatteesta pojan vaatetta. Siihen voisi yhdistää esim. valkoista, oranssia, punaista, keltaista jne.

Vierailija
4/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten olisi että antaisit lapsen olla oma itsensä etkä yrittäisi tunkea häntä tiettyyn sinua miellyttävään muotsiin? Voi nykyvanhemmat sentään.

Vierailija
5/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Vierailija
6/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat teidän tulevan insinöörin kasvaa omana itsenään. Tyttömäistä tyttöä hänestä ei ehkä tule koskaan.

Vierailija
7/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään ajattelisin juuri noin. itseäni se ei haittaa että hän haluaa poikien vaatteita käyttää. pelkään vaan että tulee syrjityksi tyttöporukassa. kun se samaistuminen olisi kuitenkin itsetunnon kannalta tärkeää.

ap

Vierailija
8/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:46"]

mielellään ajattelisin juuri noin. itseäni se ei haittaa että hän haluaa poikien vaatteita käyttää. pelkään vaan että tulee syrjityksi tyttöporukassa. kun se samaistuminen olisi kuitenkin itsetunnon kannalta tärkeää.

ap

[/quote]

Sinun tehtävänäsi onkin vahvistaa se itsetunto sellaiseksi, ettei kiusaajien hölmöilyt hetkauta.

Vierailija
9/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsi raukan olla sellainen kuin on. Miksi asetat vaatteiden värille niin paljon painoarvoa?

Vierailija
10/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja vuosien varrella on vastaavia tyttöjä tullut vastaan. Jos lasta kiehtovat kaivurit ja autot enemmän kuin prinsessat, niin hienoa, että vanhemmat antavat lapsen tehdä omia valintoja. Kiusaamista en omien mieltymystensä kanssa sinut olevien tyttöjen kohdalla ole huomannut.

Eräässä perheessä ns. ongelma oli ratkaistu sillä, että vaatteiden kuvissa on huomioitu juuri näitä "poikamaisia" aiheita ja värimaailma oli raikas... turkoosia, liilaa, omenan vihreää, keltaista jne. Sanoisin, että värit olivat ehkä tytölle tyypillisempiä... taisi miellyttää äitiä ja lapsi oli kuviin tyytyväinen.

Vierailija
11/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua vain ikinä kiusattu, vaikka poikamainen olinkin.

Vierailija
12/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:46"]mielellään ajattelisin juuri noin. itseäni se ei haittaa että hän haluaa poikien vaatteita käyttää. pelkään vaan että tulee syrjityksi tyttöporukassa. kun se samaistuminen olisi kuitenkin itsetunnon kannalta tärkeää.

ap

[/quote]

80-luvulla tuollaisena poikatyttönä kasvaneena en ainakaan joutunut syrjityksi. Hiuksetkin oli ihan lyhyet eli välillä tädeille sai selittää monta kertaa, että on tyttö eikä poika. Ei sekään traumatisoinut, lähinnä pidin tätejä tyhmänä, jos eivät ymmärrä puhetta. Ymmärsin kyllä, että näytin pojalta, mutta vaikka sanoin olevani tyttö, niin vielä inttivät =D

En mä vieläkään ole mikään naisellisuuden perikuva, mutta nykyää sentään löytyy jo mekkoja ka hiuksetkin on pitkät =)

Enemmän ainakin mua ois traumatisoinut, jos mun vanhemmat ois alkaneet tuputtaan mulle jotain, joka ei ole mun juttu. Kuka sen lapsen hyväksyy, jos ei edes omat vanhemmat?

Vierailija
13/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse ollut sellainen tyttö, joka on valinnut kaupasta ruskean autopaidan enkä ole päästänyt siitä irti ennen kuin äiti osti sen minulle... Ja ihan naisellinen minusta tuli, isompana lapsena (5-vuodesta ylöspäin) pukeuduin mekkoihinkin ja tykkään edelleenkin pitää mekkoja. Vaikka olen silti edelleen vähän poikatyttö.

Vierailija
14/14 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:46"]

ap

[/quote]

Sinun tehtävänäsi onkin vahvistaa se itsetunto sellaiseksi, ettei kiusaajien hölmöilyt hetkauta.

[/quote]

Nimenomaan.

Jos omat vanhemmat eivät hyvkäsy lastaan (tai jos lapsi vaikka vain uskoo näin, koska vanhemmat eivät anna hänen pukeutua haluamallaan tavalla), hän tulee helpommin kiusatuksi kuin muut lapset. Jokaista lasta vähän nokitellaan välillä, mutta vain niiden kohdalla, jotka eivät osaa ylpeästi seistä valintojensa takana, kiusaamisesta tulee rutiininomaista. Siis ap, jos tarkoituksesi on varjella lastasi kiusaamiselta, et missään tapauksessa ala tuputtaa ei-toivottua pukeutumista vaan käsittelet mahdollista ilkkumista hänen kanssaan, jos sitä ilmenee, ja opetat asennoitumaan siihen terveellä itsetunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi