Juniin ja busseihin saatava syönti- ja juontikielto!!
Paljonpa se maski suojaa kun sitä venkslataan pois koko ajan kun pitää tunkea jotain särvintä naamaan. Aikuisen ihmisen ei tarvitse killittää limua ja sipsiä. Ja tämä kielto jääköön voimaan koronan jälkeenkin.
Kommentit (15)
Ööh, esim. junamatka Helsingistä Ouluun kestää 6 tuntia...
Kannatan tuota kieltoa nyt Korona-aikaan. Muuten mun mielestä ei haittaa, kunhan ei sotketa paikkoja.
Just eilen katoin kun joku likka valitti (englanniksi) matkapahoinvointia poikaystävälleen ja mussutti sipsiä ja kolaa. :D
Teki mieli sanoa, että ei noi sun herkut auta, henkinen tutti lähinnä jos susta tuntuu että auttaa.
Aikuinen terve ihminen kestää aivan hyvin syömättä kymmenen tuntiakin syömättä, jos huolehtii syömisestään ennen matkaa.
Junassa ihan myydään sitä syötävää ja juotavaa. Antakaa ihmisten olla rauhassa. Miksi pitää kytätä muiden ruokaa ja juomaa ja arvostella sitä, ei kuulu mitenkään muille. Lopeta itse se junalla ja bussilla kulkeminen, eväitä saa syödä nyt ja jatkossa. Ei sellaista voi kieltää.
Inhoan paikallisbusseissa sottaavien ja haisevien ruokien syöjiä ja juojia. Vedenjuonti on normaalia, mutta maskiaikana juon vettä ennen kuin laitan maskin kasvoilleni.
Tunnustan, että aikaisin lähetävässä pitkänmatkanjunassa saatan sortua asemalla sämpylään tai leipään. Yritän välttää kalansyöntiä junissa, koska kala tuoksuu hyvin voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Just eilen katoin kun joku likka valitti (englanniksi) matkapahoinvointia poikaystävälleen ja mussutti sipsiä ja kolaa. :D
Teki mieli sanoa, että ei noi sun herkut auta, henkinen tutti lähinnä jos susta tuntuu että auttaa.
Aikuinen terve ihminen kestää aivan hyvin syömättä kymmenen tuntiakin syömättä, jos huolehtii syömisestään ennen matkaa.
No tuota... Itse saan välillä sellaisen pahoinvoinnin, että laatta lentää jos en juo ja syö jotain pientä. Pieni suolainen auttaa, eli aion jatkossakin vetää naamaani sipsiä jos tulee paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Niissä on pk-seudulla aina ollutkin. Ainoastaan pitkän matkan linjoilla saa nauttia eväitä.
Hassua, olen kulkenut yli 20 vuotta pk-seudun julkisilla kulkuneuvoilla enkä ole kuullut tuollaisesta. Luulisi, että jos tuollainen kielto olisi olemassa, niin se olisi merkitty näkyvästi johonkin, kuten tupakointikielto on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota... Itse saan välillä sellaisen pahoinvoinnin, että laatta lentää jos en juo ja syö jotain pientä. Pieni suolainen auttaa, eli aion jatkossakin vetää naamaani sipsiä jos tulee paha olo.
Itseasiassa hiilihappoinen juoma ja rasvainen/suolainen ruoka PAHENTAA matkapahoinvointia, vaikka tuntuisikin siltä että se helpottaa väliaikaisesti. Sitten ollaan kierteessä jossa on pakko mussuttaa koko matka jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on pk-seudulla aina ollutkin. Ainoastaan pitkän matkan linjoilla saa nauttia eväitä.
Hassua, olen kulkenut yli 20 vuotta pk-seudun julkisilla kulkuneuvoilla enkä ole kuullut tuollaisesta. Luulisi, että jos tuollainen kielto olisi olemassa, niin se olisi merkitty näkyvästi johonkin, kuten tupakointikielto on.
Katso mm. bussien seinässä olevaa kylttiä.
ohis
Joillakin matkustajilla voi olla terveydellinen peruste eväiden syönnille, kuten diabetes tai migreenikohtauksen ehkäisy, eli ei kannata heti tuomita...
Refluksi ja diabetes aiheuttaa myös sen että joskus on vain syötävä. Mieluummin niin että ihminen syö siististi jotain kun laattaa matkapahoinvoinnin takia.
Esim. Pringles sipsithän on täydellisiä suolapaloja, eivät haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kannattaa seuraavalla kerralla katsoa ne merkit siinä ovella jo kun nouset kyytiin. Lisää on seinillä junissa, busseissa ja metrossa :)
Monella menee refluksi ja matkapahoinvointi sekaisin. Tuolla joku puhui tytöstä joka joi limua pahoinvointiinsa, erittäin yleistä että hiilihapot helpottavat refluksi oireita, mutta eivät matkapahoinvointia.
Kannattaa muuten seurailla muutakin toimintaa. Lapsenlapseni refluksi löydettiin niin, että lapsi alkoi aina haukottelemaan kun oli huonovointinen.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, esim. junamatka Helsingistä Ouluun kestää 6 tuntia...
Puhumattakaan sitten bussimatkasta joka on 8-10 tuntia... aika moni pökertyisi nestehukasta.