Taapero tarrautuu äitiinsä hoitajan saapuessa
Meillä on palkattu kotiin lapselle hoitaja ja kun hän saapuu aamulla, vähän yli yksivuotiaamme alkaa itkemään pelokkaasti samantien ja tarrautuu minuun. Joka aamu on jätettävä lapsi, joka itkee valtavasti. Olen kokeillut lähteä nopeasti tai hitaasti vasta yli puolen tunnin kuluttua hoitajan saapumisesta, tilanne on aina kuitenkin sama. Onko kenelläkään muilla kokemuksia tästä, tuntuu tosi pahalle jättää hysteerisesti kirkuva lapsi joka aamu. Lapsi kuulemma rauhoittuu suht nopeasti. Tulee vaan jo kaikkea kamaluutta mieleen, että hoidetaanko lasta päivän aikana hyvin, vaikka järjellä tiedän, että äidin lähtöä lapsi varmastikin itkee. Töissä on kuitenkin käytävä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, miten tästä olette selvinneet vai olenko vain jotenkin liian herkkä?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:32"]
Kokeile joku aamu niin, että unohdat avaimet ja palaat hakemaan ne.
[/quote]
Olen joskus palannut hakemaan kännykkää, on jo ollut rauhallista. Tosin minut kuullessaan alkanut uudelleen itkeä. Rauhoittuu aamulla nopeasti. Usein en ehdi lähteä kun on jo hiljaa, kunhan vain esim. pukeudun lähtiessä niin ettei lapsi näe minua. Todennäköisesti eroahdistusta, on vain niin rajusti tunteisiin vetoavaa, lapsen itku saa minutkin helposti kyynelehtimään autossa matkalla työpaikalle. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:51"]
Mielestäni on ihanaa että ap pystyy pitämää lapsen kotona. Lapsi saa rauhallisen aamun jne. Tämä siis kaikille paheksujille.
Meillä pahimmat huudot hoitoon viemisessä tuli aina mulle. Lapset ei koskaan huutaneet ku isi vei. Kyllähän lapsi aistii jos äiti jättää lapsen vastahankaisesti hoitajan kanssa. Auttaisko jos lapsi ja hoitaja lähtisivät samaan aikaan ulos?
[/quote]
Täytyy yrittää järjestää niin, että isä jääkin äidin sijaan aamulla odottamaan hoitajaa. Testaan vielä senkin. T. Ap
Mielestäni on ihanaa että ap pystyy pitämää lapsen kotona. Lapsi saa rauhallisen aamun jne. Tämä siis kaikille paheksujille.
Meillä pahimmat huudot hoitoon viemisessä tuli aina mulle. Lapset ei koskaan huutaneet ku isi vei. Kyllähän lapsi aistii jos äiti jättää lapsen vastahankaisesti hoitajan kanssa. Auttaisko jos lapsi ja hoitaja lähtisivät samaan aikaan ulos?