Menetkö koronatestiin vai sairastatko kotona?
Kommentit (33)
Testiin heti, jos oireita ilmenee.
En todellakaan mene.
Jos olen sairas, niin sairastan kotona.
Jos syystä tai toisesta joudun sairaalahoitoon, niin vasta silloin labratuloksilla on oikeasti merkitystä.
Jos olisi joku vakava tauti kyseessä, niin ehkä menisin, jos selkeät oireet. Tämä nuhaan verrattava hömppä ei nappaa
Ainoastaan jos tulisi pahat flunssan oireet. Pienistä oireista en menisi, välttelisin vain läheisten kuten eläkeikäisten vanhempien tapaamista. Voihan se yhtä hyvin olla flunssaakin.
En käy muualla kuin kaupassa, koska ei ole kavereita/läheisiä, en tiedä miten saisin ruokaa jos joutuisi karanteeniin joten parempi jos lieväoireisena ei tulisi karanteenimääräystä. Kuljetuspalvelut pahasti ruuhkassa joten en saisi ruokaa jos olisi karanteenissa.
Testissä ei tarvitse käydä jos et ole edelliseen 2 viikkoon käynyt missään etkä meinaa liikkua myöskään seuraavan 2 viikon aikana. Kaikissa muissa tapauksissa testissä on käytävä tai muuten on kohta valtakunta kiinni ja raha hanat tukossa.
en mee eikä kiinnosta tommoset testit
Menisin testiin, jos olisi oireita, vaikka se aika ällö olikin. Kerran jo kävin, ilman oireita, mahdollisen altistumisen vuoksi.
Testeihin EI OLE PAKKO MENNÄ; työnantaja ei edes saa lain mukaan tietää mitään työntekijän sairauksista saati testeistä.
Olen käynyt syyskuussa ja tietysti menen uudelleen, jos oireita ilmenee. En halua tartuttaa muita ja jälkioireiden vuoksi on syytä tietää, että ne voivat johtua koronasta.
Pakko on työpaikallakin välillä käydä ja hoitaa asioita, jotka eivät etänä onnistu. Joudun käyttämään bussia.
Sekä mieheni että minä kuulumme perussairauksien vuoksi riskiryhmiin. Heti täsmennys: ei olla ylipainoisia siideri- tai olutvalaita eikä kuolemaan joutavia yli 60-vuotiaita raihnaisia vanhuksia. Ei vaan ole voitu sairauksia valita. (Heikkoa ainesta varmaankin silti).
Syyskuisen lentsun jälkeen oli pitkän aikaa oma astmalääkitys tapissaan.
Mutta oma näytteenottopaikkani onkin parin kilometrin päässä ja sinne pääsi ainakin syyskuussa seuraavana päivänä sen jälkeen, kun soitin. Siinä puhelimessahan ne oireet käydään läpi.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan, aivan yksi lysti onko korona vai, ainoastaan jos olisin niin kipeä että joutuisi sairaalaan jossa se otettaisiin niin sitten kai on pakko, muuten ei kiinnosta.
Lähes kolmasosalla korona pitkittyy. Jos ei ole testitulosta diagnoisiksi, jäät jatkotutkimusten ja hoidon ulkopuolelle. Tästä on valitettavasti paljon esimerkkejä ja siksi hannattaa hakea se virallinen testitulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 2 kertaa. Help po oli päästä, aamulla soitin ja jo iltapäivällä testattiin. Vastaus tuli parissa päivässä ja oli molemmilla kerroilla negatiivinen. Halusin testata, koska olin menossa tapaamaan vanhaa sukulaista. Näin Helsingissä.
Oliko sinulla siis oireita kun pyysit testiä? Kiva kun osa ihmisistä ruuhkauttaa testejä sukulaisten näkemisten takia vaikka ovat oireettomia. Ja jos on ollut oireita ja testi nega, niin silti voi mennä kyläilemään. Mitään tolkkua.
Olisiko se tolkku, että flunssan jälkeen voi heti oireettomana nähdä sukulaista, mutta koronan jälkeen tulee olla karanteenissa vielä oireiden loppumisen jälkeen jokin aika.
Työpaikalle ei ole asiaa oireisena. Nyt varmaan perusflunssa päällä ja pakko mennä jos aion töihin.