Lähteekö virukset omenoiden vahasta pesemällä?
Joissain kotimaisissa omenoissa on niin paksu vaha, että sormetkin jää ihan tahmeiksi, kun niihin koskee. Jotenkin tuntuu että kun ihmiset pyörittelee noita kaupoissa, niin kaikki käsien lika ja virukset tarttuu tuohon tahmeaan vahaan. Eikä se vaha lähde edes pesemällä pois, ei vaikka tiskiaineellakin koitin. Lähteeköhän ne viruksetkaan? Onko tuollaisten omenoiden syöminen kuorineen nyt korona-aikana riskialtista?
Kommentit (12)
Pese astianpesukoneessa, kyllä lähtee vahat ja pöpöt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kuori niitä, tyhymä.
Koska siinä katoaa yli puolet omenoiden syömisen nautinnosta. Se rapsahtava kuorihan on omenoissa se juttu. -ap
Kuoriessa siirtyy pinnan viruksia kuoritun omenan pinnalle.
Siinä kuori ja omen ovat kosteasti tekemisissä.
Entäpä tomaatit? Viruksia pinnoilla? Itse pesen tomaatit fairyllä ja kuorin ne. Samoin kurkut. Koronavirukset voivat kuulemma elää jopa 28 vrk pinnoilla. Desinfioin kaikki tuotteet, jotka tuon kaupasta.
Ei lähde pelkällä vedellä. Itse pidän omenoita 150-asteisessa uunissa 15-20min (siis kuorineen ja kokonaisena). Tuo lämpö ja tuo aika tappaa 100% viruksista.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä tomaatit? Viruksia pinnoilla? Itse pesen tomaatit fairyllä ja kuorin ne. Samoin kurkut. Koronavirukset voivat kuulemma elää jopa 28 vrk pinnoilla. Desinfioin kaikki tuotteet, jotka tuon kaupasta.
Kurkut on onneksi pakattu muoviin, mutta tomaatit minäkin pesen tiskiaineella.
tuskin lähtee. nythän on todettu että lohissa on korona bakteereita jäte vesistä meriin levinneitä. kanadan ja tanskan tarha minkit saivat korona tartunnan kasvatettujen lohien perkuu tähteistä tehdystä rehusta. näistähän ei saa suomessa puhuakkaan saatikka kysellä virka nilviäisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde pelkällä vedellä. Itse pidän omenoita 150-asteisessa uunissa 15-20min (siis kuorineen ja kokonaisena). Tuo lämpö ja tuo aika tappaa 100% viruksista.
Uuniomenat on kieltämättä herkkua, etenkin kun syö vaniljakastikkeen kanssa.
miksi ei julkaista tietoa kirjoitti:
tuskin lähtee. nythän on todettu että lohissa on korona bakteereita jäte vesistä meriin levinneitä. kanadan ja tanskan tarha minkit saivat korona tartunnan kasvatettujen lohien perkuu tähteistä tehdystä rehusta. näistähän ei saa suomessa puhuakkaan saatikka kysellä virka nilviäisiltä.
Hui! Mun eläkeikäisillä vanhemmilla on tapana graavata itse norjan lohta useamman kerran vuodessa. Siinähän kalaa ei kypsennetä. Pitääpä varoittaa niitä.
miksi ei julkaista tietoa kirjoitti:
Ai sieltäkö se lohien korona olisi peräisin.
Korona on virus!
Hohhoijaa, rauhoittukaa nyt.
Minä söin koko kesän Espanjassa mansikoita ja muita marjoja ja hedelmiä, kunhan huuhtaisin. Söin myös salaatteja yllin kyllin, niitä joiden pussissa lukee, ettei tarvitse huuhdella. Söin ravintoloissa, niin salaatteja kuin muuta ruokaa.
Samaa olen tehnyt täällä kotona.
Mahtaa olla raskasta olla hysteerikko!
Miksi et kuori niitä, tyhymä.