Menetkö koronatestiin vai sairastatko kotona?
Kommentit (33)
Menen ja onneksi myös ystävä- ja lähipiirini . Ja onneksi on helppoa päästä.
En ymmärrä kysymystä.
Jos olen sairaana, sairastan kotona. Ja nyt kun on tämä Korona-aika niin testiin on syytä mennä, jotta selviää onko sitä vai eikö ole ja 2x testissä jo ollutkin (toukokuussa oli lukuisia oireita ja syyskuun alussa vatsa). Ja jos on niin tietää karenssinsa pituuden ja tietää infota työpaikkaa ja kaikkia joiden kanssa ollut tekemisissä. Nyt on aika ottaa vastuuta myös muista kuin omasta navasta.
Esim.meillä menisi koko eskariryhmä töissä kiinni, keittiöhlöstö myös karanteeniin, ok:n johtaja jne. Puhumattakaan omasta perheestäni ja läheisistäni joihin se vaikuttaisi.
Tietenkin menen testiin. Olen jo käynytkin muutaman kerran. Haluan kantaa vastuuta myös muista kuin itsestäni.
Testiin kannattaa mennä, koska positiivinen tulos voi tulla vain parin ekan viikon aikana.
Sit kuukautta myöhemmin kun jälkivaiheen monimuotoiset oireet alkavat, on hyvä olla mustaa valkoisella, että sulla todella on korona.
Suomessa on tuhansia pitkää koronaa 'long covid' sairastavia, joilla ei ole diagnoosia. He sairastuivat talven ja kevään aikana, jolloin testejä ei tehty. Vasta-ainetestejä tehdään harvoin ja ne ovat epäluotettavia.
Menisin testiin vain siinä tapauksessa, että mulla olisi syy olettaa kyseessä olevan koronaviruksen (eli olisin käynyt jossain, missä olisin voinut altistua) JA että testituloksella olisi jotain merkitystä.
Olen käynyt 2 kertaa. Helppo oli päästä, aamulla soitin ja jo iltapäivällä testattiin. Vastaus tuli parissa päivässä ja oli molemmilla kerroilla negatiivinen. Halusin testata, koska olin menossa tapaamaan vanhaa sukulaista. Näin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 2 kertaa. Help po oli päästä, aamulla soitin ja jo iltapäivällä testattiin. Vastaus tuli parissa päivässä ja oli molemmilla kerroilla negatiivinen. Halusin testata, koska olin menossa tapaamaan vanhaa sukulaista. Näin Helsingissä.
Oliko sinulla siis oireita kun pyysit testiä? Kiva kun osa ihmisistä ruuhkauttaa testejä sukulaisten näkemisten takia vaikka ovat oireettomia. Ja jos on ollut oireita ja testi nega, niin silti voi mennä kyläilemään. Mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt 2 kertaa. Help po oli päästä, aamulla soitin ja jo iltapäivällä testattiin. Vastaus tuli parissa päivässä ja oli molemmilla kerroilla negatiivinen. Halusin testata, koska olin menossa tapaamaan vanhaa sukulaista. Näin Helsingissä.
Oliko sinulla siis oireita kun pyysit testiä? Kiva kun osa ihmisistä ruuhkauttaa testejä sukulaisten näkemisten takia vaikka ovat oireettomia. Ja jos on ollut oireita ja testi nega, niin silti voi mennä kyläilemään. Mitään tolkkua.
Joo kyllähän vanhaan sukulaiseen aina flunssan voi tartuttaa :D
On kuitenkin ihmisiä ketkä ei mene, sairastaa kotona. Osalla ei ole autoa tai asuvat syrjässä ja hankala päästä testiin ja moni ajattelee, ettei lääkäriä tarvitse niin ei mene testiinkään. Itse
En juokse lääkäreissä muutenkaan kun sairastan. Kun olo paranee niin baanalle taas.
Jos nousee kova kuume niin ettei arjen pyörittämisestä tule mitään, pakko mennä testiin.
Sitä en tiedä, miten pikkulapsemme pärjäävät keskenään, jos miehen kanssa sairastumme. Vanhin 5v ja nuorin vauva. Isovanhemmat 83v, 70v ja 70v. Lisänä löytyy sepelvaltimotautia, sydänvikaa, selän rappeumaa ja muistisairautta.
Kävin tänään ns. Walk -in testissä, lievät oireet, mutta haluan olla varma, etten ketään tartuta. Tosi sujuvasti meni, ajan sai seuraavalle päivälle ja nyt odottelen tekstaria, kuulemma 48h sisään pitäisi olla tulos valmis.
Jokainen tilastoitu koronatartunta kiristää ja pitkittää rajoituksia, joten tuskin menisin ellei vakavia oireita. Minulla ei käytännössä ole sosiaalisia kontakteja, joten en sitä levittäisi eteenpäin enkä edes tunne yhtään riskiryhmäläistä. Tosin koska niitä kontakteja ei ole, on myös erittäin epätodennäköistä että sen koronan jostain saisin.
No en todellakaan, aivan yksi lysti onko korona vai, ainoastaan jos olisin niin kipeä että joutuisi sairaalaan jossa se otettaisiin niin sitten kai on pakko, muuten ei kiinnosta.
Oireita oli, pääsin pian testiin ja oli negatiivinen. Mikä tuossa on kummallista? Kohtaan työssäni paljon ihmisiä ja työnantaja käskee mennä matalalla kynnyksellä testiin ja olla lievissäkin oireissa sairastamassa kotona. Olen ollut kolme työpäivää sen vuoksi saikulla tänä syksynä.
19 ,höpö höpö, kukaan ei pakota menemään eikä edes voi määrätä ilman tahtoa-.
Onhan se mentävä jos vaikka on tietämättään tartuttanut muita. Pääsee jäljittäjät sitten hommiin.