Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni neljän osakkeen rivitaloyhtiö: Voiko naapurini rahavaikeudet (perintäkirjettä pukkaa jne...) vielä kaatua minunkin niskaani?

herttinen
16.10.2020 |

Eli naapurissa asuu perhe, joiden rahankäyttö on ollut vähän sellaista leväperäistä. Ihan mukavia toki, mutta olen jo aiemmin huomannut, että selkeitä heräteostoksia tehdään ja muutenkin tunnutaan elävän vähän "paremman perheen muottiin". Ovat siis ihan perus duunareita. Ja nyttemmin kait sitten lomautettuja. No, olen vähän turvannut selustaani ja vähän etunojaisesti katsellut näiden posteja, ja siellä todellakin on kirjeitä mm. sellaisilta firmoilta, joista en ole itse edes koskaan kuullutkaan! Eli googlettelun perusteella perintäyhtiöitä, ja siinä mielessä aika "varma case". Nyt sitten rupesi huolettamaan. Ilmeisesti kaikki yhtiö- ja rahoitusvastikkeet on maksettu, mutta mihin tämä tulee johtamaan? Kannattaako jo tässä vaiheessa varautua, että asia tulee välillisesti koskettamaan jotenkin minuakin?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sinä joudut kustantamaan naapurin asumisen, kun hän lopettaa vastikkeiden maksamisen.

Vierailija
2/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omaisuutta, niin perintä hoitaa. Mutta lähtisin jo suunnittelemaan asunnon haltuunottoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo :D

Vierailija
4/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö naapurisi, että yhdessä asunnossa asuu kyttäävä kaheli?

Vierailija
5/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten saat käsiisi naapurin postia?

Vierailija
6/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin (vilaisin nopeasti) samalla kun hain omatkin postini postilaatikosta.

ap

Vierailija
7/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, naapurin rahavaikeudet eivät voi kaatua sinun niskaasi. Mutta voit itse joutua vaikeuksiin, jos taloyhtiö ei selviä velvoitteistaan, ja sitä kautta sinä omistajana joudut maksamaan taloyhtiön kuluja.

Silti ne ovat sinun ongelmiasi ja taloyhtiön ongelmia. eivät naapurin rahavaikeuksia.

Vierailija
8/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa asiaan voi puuttua jos alkaa tulla vastikkeiden maksuissa viiveitä.

Muu on provokyttäystä.

Vierailija
9/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäs silloin jos tämä asukas ei maksa vastikettaan ja sekin menee perintään. Eihän siitä ole takeita että sieltä mitään saa jos ovat varattomia?

ap

Vierailija
10/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Kånalassa? Meitin yhtiössä on näet vastaava case.

Vierailija
11/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitäs silloin jos tämä asukas ei maksa vastikettaan ja sekin menee perintään. Eihän siitä ole takeita että sieltä mitään saa jos ovat varattomia?

ap

se taas on taloyhtiön ongelma. Ei sinun.

Vierailija
12/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössähän se menee niin että kun vastikkeita jää maksamatta jossain vaiheessa taloyhtiö ottaa asunnon hallintaan ja myy sen. maksamattomat laskut kuitataan myyntihinnasta

tällöin tärkeää on tietysti se että asunto on alueella jolla kauppa käy. 

Vierailija
13/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monta kertaa ainakin joutunut maksamaan naapurin vuokria. Kaikki on mahdollista, varaudu pahimpaan!

Vierailija
14/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jo aikeissa kirjoittaa että onneksi asun Hesingissä, täällä ei kyttäillä naapureiden posteja, mutta näköjään kyttäillään. No, onneksi en asu Konalassa.

Vierailija
15/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai teillä voi olla naapurin kanssa yhteinen postilaatikko? En oikein usko.

Vierailija
16/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jo aikeissa kirjoittaa että onneksi asun Hesingissä, täällä ei kyttäillä naapureiden posteja, mutta näköjään kyttäillään. No, onneksi en asu Konalassa.

Posteja ei kytätä vaan ihan tiedetään, että fyrkat tiukilla. Me osaamme jutella naapurien kanssa.  Itseasiassa ei ap voi olla täältä sillä meillähän on lukittavat postilaatikot kuten 95% stadilaisista on.

Vierailija
17/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat. Senkin kyylä.

Vierailija
18/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, kuka tonkii toisen posteja? Kyllä taitaa oma elämä olla hyvin, hyvin tyhjää ja kuivaa jos draamaa pitää repiä naapurin postin sisällöstä irti ja kutsua sitä vielä varautumiseksi!

Voisitko tehdä jotain hyödyllistä elämälläsi, joka pitää sinut pois turhien ja väärien asioiden ääreltä? Tee jotain mikä kasvattaa hermosoluyhteyksien määrää aivoissa, vaikkakin tapauksessasi varmaan tuskallisen hitaasti.

Vierailija
19/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin (vilaisin nopeasti) samalla kun hain omatkin postini postilaatikosta.

ap

Miksi teillä ei ole lukollisia postilaatikoita?

Vierailija
20/49 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytännössähän se menee niin että kun vastikkeita jää maksamatta jossain vaiheessa taloyhtiö ottaa asunnon hallintaan ja myy sen. maksamattomat laskut kuitataan myyntihinnasta

tällöin tärkeää on tietysti se että asunto on alueella jolla kauppa käy. 

EEEHHHEEEI!

Taloyhtiöllä ei ole oikeutta myydä asuntoa vaan ottaa se hallintaan määräajaksi ja vuokrata ulkopuoliselle. Käytännössä taloyhtiö saa vastikkeen vuokralaiselta (ja velaksi jääneet vastikkeet), mutta varsinaiset muut tuotot vuokraamisesta menevät asunnon omistajalle eli taloyhtiön osakkaalle. Toisin sanoen taloyhtiö ei voi ryöstää osakkaan osuutta vaan kuitata tappiot vuokraamalla sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi