Työpaikkakiusaaminen! Mistä tietää, milloin kannattaa lähteä?
Mitkä ovat kiusaamisen ne merkit, jotka kertovat ettei paluuta ole enää ja koko touhu vain jatkaa pahenemistaan? Milloin kannattaa yksinkertaisesti luovuttaa ja vaihtaa työpaikkaa? Työn vaihto on mahdollista, mutta haastavaahan työllistyminen nykypäivänä on.
Kommentit (8)
Kiusaaminen ei parane, se vaan pahenee, ellet sinä tee asialle mitään. Jos et jaksa, pysty, halua tehdä, lähde heti. Jos haluat jäädä, nosta kissa pöydälle oikeita kanavia pitkin.
Sit kun sut on savustettu pihalle mitä mielenkiintoisimpien tarinoiden siivittämänä.
Aivan kuten tuossa joku jo totesi. Se ei lopu vaan pahenee. Kiusaamistasi todistaneet henkilöt saattavat pelätä itse eivätkä todista lopulta tapahtumia. Muihin ei voi luottaa. Kerää siis todisteita. Joudut valitsemaan taisteletko vai luovutatko. Tee päätös pian ennen kuin sairastut. Jos taistelet, ole valmis ottamaan herkästi juristi avuksesi. Luottamusmiehiin ei kannata luottaa.
Olen jo päättänyt luovuttaa, mutta mietin, kuinka pitkään uskallan jatkaa, ennen kuin älyttömiä juoruja lähtee liikkeelle. Ajattelin noin yhden vuoden viivytellä, mutta onko jo liikaa? Pidän jo päiväkirjaa kiusaajan kanssa tapahtuvista yhteenotoista. Mitään muuta todistusaineistoa tuskin tulen saamaan. En usko, että kukaan lähtisi todistelemaan puolestani ja mihinkään juristiin ei todellakaan ole varaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen jo päättänyt luovuttaa, mutta mietin, kuinka pitkään uskallan jatkaa, ennen kuin älyttömiä juoruja lähtee liikkeelle. Ajattelin noin yhden vuoden viivytellä, mutta onko jo liikaa? Pidän jo päiväkirjaa kiusaajan kanssa tapahtuvista yhteenotoista. Mitään muuta todistusaineistoa tuskin tulen saamaan. En usko, että kukaan lähtisi todistelemaan puolestani ja mihinkään juristiin ei todellakaan ole varaa. Ap
Kiusaajia on yleensä enemmän kuin yksi, jotta heikoilla olet jos et ole tunnistanut sitä joka hyväksyy, tai sitten on kyse jostakin muusta minkä koet kiusaamisena, esim. työnantajan määräysvallasta jota et ole sisäistänyt oikein.
Mää oon vähän outo joten savustusta usein on kun vaihdan duunia. Mutta kun oon pidempään niin saan arvostusta koska osaan hommani ja savustajat joutuvat vetäytymään. Pari kertaa olen joutunut väistymään koska eksroverttien savustus on ollut liian kovaa. Kova nahka auttaa.
No määän oleen tyhjänpääällä täysin jos lähtisiiin. Todennnäköisesti tuleva huumekauppias ja ammatttirikollinen.