Teettekö te kaikki etätöissä olevat aina vaan töitä työpäivinä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Työpäivän aikana ei myöskään imuroida.
Ihme logiikka joillakin naisilla.
En minä imuroikaan työaikana vaan palkattoman ja pakollisen ruokatauon aikana. Meillä se on pidettävä myös etäpäivinä/lasketaan aina mukaan työajan päälle. Hyödynnän ajan siivoamiseen ja syön ruokani samalla kuun teen töitä.
Teen töitä myös muina päivinä kuin työpäivinä, kuten viikonloppuina ja pyhäpäivinä. Nyt kun tekee etätöitä, niin en käytännössä sulje konetta koskaan. Kerrankin saa tehdä töitä silloin kun haluaa.
Töitä tulee tehtyä ihan normaalisti, ehkä jopa enemmän. Palaverissa ollessa saatan pyyhkiä pölyjä, pistää tiskit tai pyykit tai siivoilla, lounaan syön yleensä töitä tehden. Saatan käyttää päivällä sen varsinaisen lounaspuolituntisen ja kahvitunnit puolen tunnin päiväuniin tai lenkkiin kesken päivän.
Vuosia on puhuttu arjen ja työn yhteensovittamisesta.
Kellään ei käynyt mielessä vaihtoehto etätyö.
Olihan se nyt hullua tuhlata aikaa ja rahaa edestakasresuamiseen. Saa sen tietokoneen päälle kotonakin.
Joskus laitan pesukoneen tai astianpesukoneen päälle, mutta muuten työpäivä menee kyllä töitä tehdessä. Mielestäni olen jopa produktiivisempi etätöissä, koska pystyy keskittymään tosi hyvin.
Mun mies ainakin tekee ihan koko päivän töitä etänä. Itse olen valitettavasti työtön, mutta voin auttaa tekemällä lounaan jne. Mutta joo, ihan normipäiviä hänellä on alkaen klo 7.30 ja 16.30 asti (vaihdellen parilla tunnilla suuntaan ja toiseen).
Aamulla saatan aloittaa myöhemmin kuin menisin toimistolle, mutta teen työt tehokkaammin toimistoon verrattuna. Kahvit pyrin juomaan läppärin ääressä tai en pidä kaffitaukoja lainkaan. Koiran käytän lounastauolla ja pesukoneet täytän ja tyhjennän samalla kun olen teams-palaverissa tai soitan puheluita.
Yleensä työpäivä venähtää pidemmäksi kun vastailen puhelimeen ja sähköposteihin vielä työajan jälkeenkin, irroittautuminen työstä on vaikeampaa verrattuna toimistolta kotiin lähtemiseen...
Täytyy kyllä myöntää että siistimpänä koti on pysynyt etätyön aikana!
Vierailija kirjoitti:
runkkaan työajalla, olin töissä tai kotona
Joo, tuttua. Töissä kerkee hyvin ruokatauolla käydä vetelemässä.
Mulla työt oikeastaan lopu. Jotain aikarajoja on, mutta pöytä ei oo koskaan tyhjä niiden jälkeenkään. Siksi seuraan työaikoja excelissä. Pidän normityäajasta kiinni, koska on taipumusta tehdä liikaa.
Ehkä päivän voisi tuijottaa telkkaria, mutta sitten olisi jotain taas tehtävä.
Tunnit jakautuu vähän eri tavalla kuin töissä. Yleensä pidän päivällä pitemmän tauon. Miehen kanssa hypätään vällyjen väliin, käyn lounaan lisäksi kävelyllä tms. Työpaikalla en lähtenyt mihinkään jos ei ollut pakko.
Aikaan saan saman,mutta kotona olen vähemmän kuormittunut kuin monitilatoimistossa.
Teen töitä 7-8h etänä, tosin sinä aikana pidän 2 10-5min kahvipaussia jolloin teen kotitöitä tai pidän ihan vaan tauon. Lisäksi päivästä riippuen 30-60min palkaton ruokatauko. Etätyö on tehokkaampaa, sillä työskentely on häiriötöntä. Ihmiset, ketkä luulevat ettei etätöissä tehdä töitä eivät varmaan koskaan ole tehneet päivääkään etänä töitä.
Liikaa tulee töitä tehtyä. Normaalioloissa tuli saavuttua/lähdettyä julkisten aikataulujen mukaan, nyt helposti venähtää.
Työaikana teen vain palkkatyötäni. Illalla ja viikonloppuna on kotitöiden vuoro.
Teen töitä aivan kuten toimistollakin eli täysi työpäivä ilman lorvailuja. Kahvitauon korvaan jumppahetkellä.
Miksi? Myös etätyöhön kuuluu lakisääteiset tauot.