Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tori.fi - saako tinkiä?

Vierailija
15.01.2014 |

Mitä mieltä olette? 

Olen menossa katsomaan 600e maksavaa tavaraa. Onko torin tavaroista sopivaa tinkiä, vai onko hinta tasan se, minkä myyjä on ilmoittanut? Kohde ollut myynnissä yli kuukauden ja mieli tekisi tarjota siitä 500e.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä en vastaa tinkaajille ollenkaan, tinkaajat ärsyttää. Pienestäkin summasta tingataan. Jo vaivannäkö tavaran luovutuksesta maksaa enemmän kuin tavara, eikä sitten tulla sovittuun aikaan hakemaan vaan moneen kertaan vaihdetaan hakuaikaa, eikä osata paikalle vaikka netissä on hyvät kartat nykyään.

Vierailija
42/60 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tinkiä, torissa tiukat hinnat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakumies kirjoitti:

Ei saa tinkiä, torissa tiukat hinnat

tinkimisessäkin pitäisi olla joku suhteellisuudentaju. Itseäni ärsyttää ihmiset jotka yrittää saada tuotteen lähes ilmaiseksi sekä tyypit jotka laittaa viestä jossa he kertovat paljonko he kykenevät maksamaan kyseisestä tuotteesta.    

Vierailija
44/60 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tingitty aina,kun mahdollista,ei ole häpeä,eikä synti.tyhmä se,joka maksaa juurikin niin. Kaikki eivät ole rutiköyhiä,on myös nuukia ja inflaation jyllätessä köyhyyskin on lisääntynyt !

Vierailija
45/60 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos myyn niin laitan jo ilmoitukseen, että ei sitten mitään "tinki, tinki" meininkiä.

Vierailija
46/60 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrität tinkiä jostain 1-2 euron namiskuukkelista, vastaus on aina ei.

Vierailija
47/60 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida tinkiminen etukäteen. Paikan päällä noutaessa tinkimään alkaminen on ihan perseestä, ja teet itestäs ääliön.

Vierailija
48/60 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaja tulee paikan päälle katsomaan tavaraa niin on jo periaatteessa ostopäätöksen tehnyt. Silloin hinta on se mikä ilmoitettu tai katselee jostain muualta.

Vierailija
49/60 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida tinkiminen etukäteen. Paikan päällä noutaessa tinkimään alkaminen on ihan perseestä, ja teet itestäs ääliön.

Pari kertaa ostaja alkanut tinkimään noudettaessa, ja tarjonnut vähemmän kuin mitä toiseksi eniten tarjonnut, kyseessä siis ollut huutonetin kauppa. Kuvitteleeko joku oikeasti, että myyjä lähtee tuollaiseen vedätykseen?

Vierailija
50/60 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ite oon kyllä ostajana tinkinyt ja myyjänä vastannut tinkimiseen... paitsi silloin jos se on ihan naurettavaa ja suunnilleen ilmatteeksi kerjätään hyvää tavaraa.

Ostajana näkee kyllä jos hinta on valmiiksi niin halpa, että myyjä vaikuttaa vain haluavan tavarasta eroon nopeasti. Tämmöiset myös näyttää liikkuvan torissa kohtuullisen nopeasti. Ei kannata välttämättä alkaa tinkimään, koska tarpeeksi halvalle tavaralle löytyy usein kyllä ostaja.

Jossain kuudensadan euron kaapissa on todellakin tinkivaraa. Hintaehdotuksen voi tehdä peruskohteliaasti (hei, olisin kiinnostunut tästä, mikäli tuotteen hinnasta sopii vielä neuvotella. Olisitko kenties valmis myymään hintaan x?)

Joskus tulee diili, joskus ei.

Joillain myyjillä on ihan älyttömät kuvitelmat romujensa arvosta, eivätkä tuu vastaan yhtään. Näiden kamat pyöriikin sit myynnissä kuukausia.

Vierailija
51/60 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tinkiä ja jos tiedän että ostajia on paljon niin kerron sen että nyt ei käy koska mulla nyt monta ostajaa.

Esim. pojan pyörää tingittiin mutta ostajia tuli välittömästi tosi monta.

Kerran grillistä tingittiin 50 euroa paikan päällä. Annoin alennuksen koska halusin uuden grillin ja siirtyä kaasusta brigetteihin.

Vierailija
52/60 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei paikan päällä tinkaamiseen. Mahdollinen tinkiminen hoidetaan etukäteen eikä mitään perseilyä enää noutovaiheessa.

Vierailija
53/60 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt torikauppoja vuosia, enemmän ostanut kuin myynyt. Kun olen kiinnostunut jostain tuotteesta, jonka hintapyyntö on mielestäni liian korkea, otan myyjän yhteyttä ja teen tarjouksen. Myyjä joko hyväksyy tai hylkää, reilua meininkiä. 

Samoin toivon meneteltvän silloin, kun itse olen myyjänä.

Vierailija
54/60 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tinkijöitä, antakaa vaan alapeukkuja.

Myyn Torissa tavaraa jolle on kysyntää. Laitan kohtuullisen hinnan, en halpaa mutta en mitään epärealistisen kallistakaan. Saan sen aina lopulta myytyä pyytämälläni hinnallani, usein parin päivän sisällä, joskus vähän pidemmän ajan kuluessa. Sama tyyppi laittaa moneen kohteeseeni aina naurettavan tarjouksen, esim. 40 euron pyyntihinta, niin hän tarjoaa 25 euroa ja vielä niin että se pitäisi postittaa hänelle siihen hintaan. Jokainen tietää että postitus on jo melkein kymmenen euroa nykyään, ylikin jos tulee paksu paketti. En enää jaksa edes vastata hänelle, pitäisi kai estää mutta toisaalta huvittaa seurata että mitä hän nyt yrittää.

Vierailija
55/60 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä on kirjoittanut että 600 euroa tai tarjous, niin senkun tingit.

Jos tarjousta ei ole tarjolla, niin älä turhaan lähde paikalle tinkimään, sinulle tulee vaan paha mieli ja myyjä heittää sut ulos.

Vierailija
56/60 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ite oon kyllä ostajana tinkinyt ja myyjänä vastannut tinkimiseen... paitsi silloin jos se on ihan naurettavaa ja suunnilleen ilmatteeksi kerjätään hyvää tavaraa.

Ostajana näkee kyllä jos hinta on valmiiksi niin halpa, että myyjä vaikuttaa vain haluavan tavarasta eroon nopeasti. Tämmöiset myös näyttää liikkuvan torissa kohtuullisen nopeasti. Ei kannata välttämättä alkaa tinkimään, koska tarpeeksi halvalle tavaralle löytyy usein kyllä ostaja.

Jossain kuudensadan euron kaapissa on todellakin tinkivaraa. Hintaehdotuksen voi tehdä peruskohteliaasti (hei, olisin kiinnostunut tästä, mikäli tuotteen hinnasta sopii vielä neuvotella. Olisitko kenties valmis myymään hintaan x?)

Joskus tulee diili, joskus ei.

Joillain myyjillä on ihan älyttömät kuvitelmat romujensa arvosta, eivätkä tuu vastaan yhtään. Näiden kamat pyöriikin sit myynnissä kuukausia.

Eihän sun tarvitse iostaa "älyttömän" hintaista. Älä vaan vastaa ja anna niiden vastata jotka arvostavat tuotetta kalliimmaksi.

So simple.

Ihan idioottimainen tuo sun kantasi.

Vierailija
57/60 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannusta tinkimään paikan päällä. Se että olet jo ajellut/matkustellut sinne kertoo että ostopäätös on melkovarmasti jo tehty.

Itse en laskisi myyjänä hintaa siinä tapauksessa.

Tingi mielummin etukäteen. Olen saanut keskimäärin 25-30% hinnasta aina alas tinkimällä.

Vierailija
58/60 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa tinkiä mielestäni se kuuluu aina yksityiskauppoihin vähän kuten vanhan ajan torilla tehtiin aina. Eri juttu on se miten tinkii ja jos törkeästi heittää jonkun mikkihiiritarjouksen niin jätän vastaamatta

Vierailija
59/60 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy miksi en osta enää yhtään mitään nettikirppiksistä tai kirpputoreilta.

En edes muista koska olisin viimeksi käynyt kirppiksellä. Tai hämärästi muistan, että reippaasti ennen koronaa osuttiin vähän vahingossa johonkin peräkonttikirppikselle ja kierreltiin siellä.

Mun mielestä kirppiksillä kuuluu tinkiminen!

Mutta pitäkää tunkkinne.

Vierailija
60/60 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkin tavaran valmiiksi. Tinkivaraa ei siis enää ole. Olen maltillinen ja kohtuullinen. Käytetystä tavarasta ei oteta ylihintaa eikä tunteet tai oma arvostus saa vaikuttaa hinnoitteluun. Siis en tingi. Ei kenenkään ole pakko ostaa.

Minun tavara - minun tapani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi