Miten ostoriippuvuudesta pääsee eroon?
Koko ajan tekee mieli jotain uutta. Eniten törsään vaatteisiin, sisustamiseen ja matkoihin. Palkka on hyvä, mutta paljonkaan ei jää säästöön jatkuvan shoppailun takia. Ulkona syömistä olen jo vähentänyt, ennen siihenkin upposi isoja summia. Auttakaa, olen jo kokeillut kaikkea, mutta aina jossain vaiheessa sorrun tuhlaamaan :(
Kommentit (28)
Keksi jokin projekti, joka estää ostamisen. Esim. itse laihdutan, enkä aio ostaa vaatteita ennen kuin olen nuoruuden tavoitepainossani. JOS sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile huumeita niin ei ole aikaa shoppailla.
Vitsihän tämä on, mutta itse asiassa psilosybiinillä hoidetaan erilaisia riippuvuuksia menestyksekkäästi. Ei muuta kuin silokkeja poimimaan.
Katso YouTubesta ohjelmia hamstraajista. Voit myös kasata esim. viime kuussa ostamasi tavarat yhteen huoneeseen ja katsoa, mitä niistä olet oikeasti käyttänyt. Yksi keino on myös se, että keräät kuukauden ajan kaikki ostokuitit talteen. Kuun lopulla lasket yhteen, kuinka paljon rahaa olet käyttänyt ei-välttämättömiin hankintoihin.
Ap täällä. Tosi hyviä neuvoja on tullut, mutta häpeäkseni tunnustan että suurinta osaa on kokeiltu ilman pysyvää lopputulosta. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa, kun vaikka kirjojen ja kosmetiikan turhan shoppailun olen jo lopettanut aikoja sitten. Ehkä pitää tosissaan mennä jollekin psykologille.
Sehän on "oire" jostain muusta. Suhtaudu siihen kuin mihin tahansa muuhun riippuvuuteen.
Itse nettishoppaan stressaantuneena. Kun impulssi iskee, olisi hyvä tehdä jotain muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä auttaa siinä jos ei mikään muu, niin että loppuu nopeasti itsestään vaihdevuosien jälkeen, tulee muita kiinnostuksen kohteita ilman pakottavaa intohimoa.
Kun ei kauneuden hoitoon enää tarvitse tuhlata niin tilalle tulee lääke ja terveydenhoito kulut. Mitkä tahansa halvat kengätkään eivät enää käy. Pitää olla terveyskenkiä ja leveämmällä lestillä. Vaihde vuosissa ei ole mitään jäänyt säästöön vaikka pinnallisiin asioihin ei tarvitse tuhlata eikä menopaussissa kiinnosta missään huveissakaan käydä. Pitäisi alkaa käydä säännölliseti jalkahoidossakin. Apteekin perusrasvoihin menee aika paljon rahaa kun kaikki kuivuu. Järkyttävän kallista rampata koko ajan hammaslääkärissä kun vanhat paikat alkavat lähtemään ja vanhoihin hampaisiin tulee lohkeamia koko ajan. Vaihdevuosiin estrogeenit maksavat nekin. Vatteet eivät voi olla mitä tahansa materiaalia vaan puuvillaa tai viskoosia etteivät ne hiosta. Ja isoja kokoja etteivät kiristä mistään. Ei semmoisia löydä mistään kirppareilta. Jotain polyesteri kiikeleitä siellä on pilvin pimein.
Olen vaihdevuosi-ikäinen ja tuhlaan kauneudenhoitoon enemmän kuin koskaan. Ihmiset on erilaisia.
Mulla sama ja en tiedä miten tästä eroon. Ostan ihan turhaa joka ei minulle edes sovi.
Joku riippuvuus että kaiken pitäisi olla täydellistä. Siis vaatteiden, meikin ym.....vaikkei näin ole.
Eri