Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lähellä ärsyttäviä ihmisiä - räjähdättekö joskus lopulta?

Vierailija
15.01.2014 |

Onko teillä työpaikalla/ystäväpiirissä/suvussa ihmisiä, joiden toiminta ärsyttää tai suututtaa jatkuvasti? Kun mitta tulee täyteen ja tulee se viimeinen tikku, joka taittaa kamelin selän, lauotteko suorat sanat päin naamaa vai oletteko niitä, jotka pitää ikuisesti kaiken sisällään ja mielee kaiken?

Mä olen vissiin liian kiltti ja en koskaan sano pahasti kenellekään. Joskus tekisi mieli sanoa suorat sanat toisen käyttäytymisestä tai toiminnasta, mutta sitten sitä aina miettii, että onko sen jälkeen ikuisesti huonot välit jne. jos ihminen kuitenkin on sellainen, että välejäkään ei voi kokonaan katkaista. Joskus voisi puhdistaa ilmaa ja avautua oikein kunnolla. Mutta en taida kuitenkaan uskaltaa.

Miten sinä toimit?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ärtymiseni johtuu vain siitä, että jonkun temperamentti on täysin erilainen kuin omani. Silloin pitää vain puhua itselleen järkeä, että olemme erilaisia ja yrittää sietää toisen erilaisuutta. Suoranaista huonoa käytöstä siedän aika hyvin. Naureskelen hiljaa itsekseni, jos joku laukoo sammakoita ja ajattelen, että ei ole tuollakaan ihmisellä pitemmän päälle helppoa kun on tuollainen moottoriturpa.

Vierailija
2/5 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En räjähtele. Yleensä minulla on ollut näiltä ihmisiltä se opittava asia, että omat tarpeensa ja toiveensa voi ilmaista suoraan, ja niistä voi keskustella. Itse olen sellainen että vähättelen omia tarpeitani ja salaa toivon että joku silti täyttäisi ne.

Oman kokemuksen mukaan nämä ärsyttävät ihmiset muuttuvat huomattavasti vähemmän ärsyttäväksi, kun olen antanut enemmän itsestäni, siis kertonut heille että tällainen olen ja tätä haluan, ja huomannut että minua itse asiassa ihan kuunnellaankin. Jotkut eivät ole kovin sensitiivisiä toisten tarpeille, mutta eivät silti ilkeitä. Kun heille kertoo miten itse haluaa asioiden menevän, niin yllättäen näistä asioista voikin neuvotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ihmisiä on paljonkin, mutta en koskaan räjähdä. Pidän salaa itseäni sen verran parempana ihmisenä, etten viitsi nähdä vaivaa ja rähjätä typeryksille. Nostan itseni ärsyttävyyksien yläpuolelle. Jos pitää jostain tärkeästä asiasta sanoa, sanon sen diplomaattisesti ja ystävällisesti, tarvittaessa tiukasti. Kieltäydyn kinaamisesta ja poistun paikalta jos joku korottaa ääntään.

Vierailija
4/5 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras jäynä, minkä voi tehdä ärsyttävälle ihmiselle, on pysyä itse täysin tyynenä.

Vierailija
5/5 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon meinannu sanoo yhelle tyypille suorat sanat mutta sitten mietin puhuuko se enää mulle ja kun oon kerohossa niin ne sanoo ne muut että älä hauku toisia:P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän