Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan myyjän kauhun hetket alkoivat, kun naamioitunut ryöstäjä astui sisälle ja osoitti aseella - miten nuo asiakkaat käyttäytyvät ihan normaalisti??

Vierailija
16.10.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006671173.html

Tuo mieskin tuossa takana jonottaa ihan normaalisti ostostensa kanssa vaikka myyjää uhataan juuri aseella ja toinen jatkaa ihan pokkana pelikoneella pelaamista. Minä ainakin olisin juossut ulos minkä olisin jaloistani päässyt.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ulos ei toki kannata juosta, jos joku osoittelee aseella. Pahimmassa tapauksessa hän alkaa ampumaan ihmisiä. Sinut mukaanlukien. Paras keino on ottaa rauhassa pari askelta taakse, pitää katse aina ryöstäjään ja käyttäytyä rauhallisesti ja hiljaa.

Vierailija
2/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne ei huomanneet asetta ensinkään.

Suomessa kyllä se ase on jollain kassaa ryöstävällä hupparipipipäällä käytännössä aina joku muovikuulapyssy tms replica.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin paras strategia on käyttäytyä kuin mitään ei olisikaan, koska näin et kiinnitä aseellauhkailijan huomiota itseesi. Jos alat huutaa tai säntäillä, huomio on sinussa heti. Toki jos räiskintä alkaa niin sitten heti maihin/pakoon.

Minua on uhattu puukolla. Sitä on liikuteltu hitaasti kasvojeni ja kaulan edessä. Ei siinä tilanteessa oikein voinut kuin olla paikallaan ja rauhallinen ja toivoa, että puukon haltija vetäytyy itse ja omasta tahdosta, kuten onneksi kävikin. 

Vierailija
4/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne ei huomanneet asetta ensinkään.

Suomessa kyllä se ase on jollain kassaa ryöstävällä hupparipipipäällä käytännössä aina joku muovikuulapyssy tms replica.

Kyllä ne huomasivat aseen. Näkyy videolla. Itse mietin, että mitähän se jätkä teki joka meni heti alussa takaisin ulos. Soittiko poliisin vai jatkoiko vain matkaansa seuraavalle ärrälle?

Vierailija
5/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on ottaa tällaiselta jannulta luulot ja taju pois samantien ja yhtäaikaa.

Vierailija
6/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jos menet väliin, saat tuomion. Ryöstäjälle ei tule seuraamuksia.

Siksi.

Vierailija
7/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, hienoa maskivouhkaajat. Kaikille vaan maskit naamaan niin saadaan lisää vastaavia tapauksia. Ja eiköhän joku saa idean toteuttaa nyt itsekin saman kun tuon uutisen näki.

Vierailija
8/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki normaalit Suomessa kyllä ymmärtävät että lapsella on käsissä muoviase.

Vierailija
9/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se takana seissyt mies ryöstäjän rikostoveri kun oli selvästi peittänyt kasvonsa jollain maskilla?

Vierailija
10/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa on ottaa tällaiselta jannulta luulot ja taju pois samantien ja yhtäaikaa.

...ja seuraavaksi olet itse käräjille vastaajana törkeästä pahoinpitelystä ja makselet tuhansien korvauksia kivusta ja särystä rosmolle.

Ei kiitos, en koe jonkun R-kioskin kassan koskemattomuuden puolustamista sen arvoisena.

Vierailija
11/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla niin tavallista Suomessakin, surullista.

Vierailija
12/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja seuraavaksi olet itse käräjille vastaajana törkeästä pahoinpitelystä ja makselet tuhansien korvauksia kivusta ja särystä rosmolle.

Ei kiitos, en koe jonkun R-kioskin kassan koskemattomuuden puolustamista sen arvoisena.

Minkä ammatin edustaja olisi sun mielestä pelastamisen arvoinen?

Vierailija
13/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinitakkinen mies on kyllä aika hauska. :-) Nojailee tiskiin kaikessa rauhassa ja nähtävästi jopa kommentoi tilannetta. Ihan kuin oltaisiin jollain leppoisilla teekutsuilla. Aiemmin kassalle tullut naisasiakas kyllä lähti nopeasti muualle myymälään kun huomasi ryöstäjän.

Vierailija
14/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jos menet väliin, saat tuomion. Ryöstäjälle ei tule seuraamuksia.

Siksi.

Menisitkö itse väliin jos ryöstäjällä on ase? Mitä kuvittelisit voivasi tehdä? Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja siinä jotenkin yritin olla mahdollisimman normaalisti ja huomaamaton, sitten heti ryöstäjän poistuttua 112.

Vierailija
15/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-ajan maskin pito on siitä mielenkiintoinen ilmiö, että nyt on HYVÄKSYTTYÄ mennä kauppoihin täysin tuntemattomana suorastaan kommandopipo lookissa. Tai perinteinen kasvomaski + aurinkolasit ja kukaan ei tunnista sinua.

Ennen tuollaisia kuviteltiin ryöstäjiksi, nyt ne ovat normaali arkipäiväinen näky jokaisella kauppareissulla. Vieressäsi kaupan kassalla voi olla vaikka Brad Pitt, eikä kukaan erityisesti voi tunnistaa häntä.

Vierailija
16/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivää tuolla. Jos tullaan ryöstämään harvemmin ammutaan sivullisia huvin vuoksi.

Vierailija
17/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa sitten muka pitäisi tehdä? Kaikki muuthan tuossa kääntyivät pois paitsi se viimeinen äijä. Jos kassa itse rauhallisesti antaa ryöstäjälle sen mitä pyytää (mikä aseella uhkailijalle täytyy tehdä) niin miksi siinä pitäisi vauhkoontua.

Vierailija
18/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ammatin edustaja olisi sun mielestä pelastamisen arvoinen?

Ei tuossa mistään ammatinedustajasta puhuta, vaan KASSASTA eli kylmästä käteisestä. Kyseessä olevaa myyjää ei tarvinnut pelastaa, häntä on ohjeistettu antamaan ryöstäjille mitä ne haluaa. Ei ne lähtökohtaisesti edes halua ampua ketään, vaan saada sitä tuohta. Jos tuossa menee väliin niin silloin niitä ruumiita vasta voi tulla.

Vierailija
19/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia jäi mietityttämään.

Kaveri sai arpoja tuhansien eurojen edestä, joten voittiko yksikään arpa?

Ovatko arvonnat huijausta vai saiko tyyppi niin suuren voiton että alkoi harkitsemaan elämäntapaansa muutosta?

Vierailija
20/42 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelaaja-ukko olisi hyvin voinut mennä takaapäin kamppaamaan rosmon nurin, kun se oli kassalla keskittynyynä suorittamaan ryöstöänsä. Ihme lampaita ihmiset on 🐑🐑😒