Ettekö siis mene ulos pakkasilla?
Oon hämmentynyt. Siis tuosta pakkaskeskustelusta ja lapsista.
Mitä siis tekisitte, jos 3 ja 5 vuotiaat eikä autoa. Päiväkotiin 2 kilometriä, ei julkista sillä matkalla. Pakkasta se 18 astetta.
Mä puen lapset hyvin. Pienempi on pulkassa. Isompi kävelee. Mies meni pyörällä 5 kilsaa töihin, minä kävelin 3 kilsaa. Töitten jälkee käytiin vielä kaupassa matkalla.
Onko tässä siis joku ongelma ja, jos niin mitä tekisitte itse?
Kommentit (24)
Mun tuttu on ammattikoulun ope. Sen yksi oppilas oli viime talvena poissa toista viikkoa. Soitti tytölle ja kysyi, onko sairaana yms. Tyty sanoi ettei hän mee ulos pakkasilla. Ope esitti, että voihan sitä pukea enemmän päälle, niin tyttö" minä en oo toppahousuihminen". Tää siis itä- Suomessa, pikkupaikkakunnalla.
Ostaako ihmiset oikeasti auton parin kilsan työmatkoille? Missä hyötyliikunta?
Kyllä me ollaan käyty tiukimpinakin pakkaspäivinä ihan vartavasten ulkoilemassa, kun pakollisia menoja ei ole. Lapset 1 ja 3. Käytiin lasten kanssa rattailemassa, kun itse halusin ulkoilmaa ja liikuntaa, lisäksi laskettiin mäkeä. Eivät ole menneet pakkasesta rikki, mutta onhan tuo keuhkoille rasite, sitä nyt ei vielä voi arvioida iskeekö astma.
Minä ostaisi tuossa tilanteessa auton. Mutta ap saa ihan vapaasti talsia matkansa just niin kun tahtoo.