Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen siivooja ja tervehtiminen ärsyttää

Vierailija
15.10.2020 |

Siis onhan se mukava aina tervehtiä mutta useimmiten päivän aikana ei ole mitään muuta sosiaalista kanssakäymistä kuin tervehtiminen! Koko henkilökunta pitää aina käydä läpi sillä teennäiseltä tervehtimisellä ja 50 x päivässä. Mieluiten olisin joskus hiljaa sen asian kanssa... joskus on kyllä raikas tuulahdus kun joku aloittaa jollakin muulla jutulla kun että "moi!" "hei!" sanalla

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tullaan sanomaan, että voisitko käydä siivoamassa sen ja sen jutun, vaikka ne kyseiset asiat eivät kuulu edes palvelukuvaukseen. Siivoojaa pidetään sellaisena ihmisroskana, että kuvitellaan sen tekevän mitä vaan kunhan vain käskyttää.

Vierailija
22/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko opiskeluaikana kävi siivoamassa yhden isomman firman tiloissa. Kukaan ei puhunut hänelle mitään. Vuosien jälkeen hän on sen samaisen firman talousjohtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko opiskeluaikana kävi siivoamassa yhden isomman firman tiloissa. Kukaan ei puhunut hänelle mitään. Vuosien jälkeen hän on sen samaisen firman talousjohtaja.

Ja? Miten on puhumisen laita nykytilanteessa?

Vierailija
24/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla se tervehdys on sellainen väkinäinen ja pakollinen paha se ei tule silleen aidosti ja luontevasti. Tyyli on sellainen "moikkaan kun sen kuuluu tehdä". Tulkitsen ihmisiä herkästi ensikohtaamisella.

Vierailija
25/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärä, nyt muodissa oleva tapa tervehtiä vaikka koko huoneen täydeltä ihmisiä yhdellä kertaa on kiljaista heti ovelta: "morjensta pöytään!"

Vierailija
26/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Voisitko poistua ja tehdä työsi myöhemmin?

En oo Ap mut voisitko huomioida muut ihmiset paremmin? Siivoojan ammatissa ei työaikoja valita itse. Olisiko susta kiva tehdä töitä niin, että jatkuvasti joudut keskeyttämään flown moikkailun takia?

Siivooja itse tulee työhuoneeseeni puhumatta mitään mulkaisten vai sanoen hei voiko siivota.

Meillä tehdään jäkimmäinen.

Ap on ihan 0/5

Vierailija
27/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla se tervehdys on sellainen väkinäinen ja pakollinen paha se ei tule silleen aidosti ja luontevasti. Tyyli on sellainen "moikkaan kun sen kuuluu tehdä". Tulkitsen ihmisiä herkästi ensikohtaamisella.

Jos jokaista heiheitä alkaa pyöritellä päässään, mitä sen takana on, sanottiinko luonnostaan vain väen vängällä, niin tietenkään ei töistä tule mitään. Sinultako ei tosiaan irtoa kuin väkinäisiä tervehdyksiä? Ehkä metsä vastaa kuten sinne tapaat huutaa?

Vierailija
28/39 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattele.

Vierailija
29/39 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä itku siitä sitten nousisi, jos ihmiset käytävillä moikkaisivat kaikkia muita paitsi siivoojia.

Vierailija
30/39 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "se asia", jonka kanssa olisit mieluummin hiljaa? Sen kun olet. Ei sinun tarvitse lärpättää mitään sen enempää vaan ihan hiljaa sinä saat olla! Ei sinun tarvitse edes tervehdykseen vastata ääneen mutisten. Riittää kun nyökkäät ystävällisesti ja jatkat hommiasi.

Jos pelkkä tervehtiminen käy työstä, niin entä sitten, sinähän olet siellä työssä ja saat siitä palkkaa. On aivan tavallista, että työhön sisältyy muutakin kuin se pelkkä perushomma, mitä se sitten onkaan.

Täällä harvaan asutulla seudulla bussikuskia jopa kiitetään matkan jälkeen.

Suosittelisin sinulle metsäkoneen kuljettajan ammattia, jos noin valtava sosiaalinen kanssakäyminen rasittaa sinua.

Vierailija
31/39 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on ainakin joka päivä tapana aamulla moikata työkavereita lyhyesti.

Tervehtiminen on ihan perusasia ihmisten välisessä kanssakäymisessä, kun samassa työpaikassaan ollaan.

Siivojaa voisi miettiä vaikkapa asiakaspalvelijoita, jotka sanovat tuon hei ja päivää ja terve satoja kertoja päivässä, työvuoronsa aikana.

Miksi kummassa se juuri sinua ap häiritsee, tuo lyhyt moikkaaminen, oletko joku juntti, joka et käsitä käytöstavoista paskaakaan?

En ole juntti, olen vain muutenkin introvertti ja tottakai tervehdin kun kuuluu kohteliaisuuteen mutta se alkaa vain tympimään. Muutenkin töissä aina kiire ja fyysisesti rankkaa. Ap

Eli oikeastiko haluaisit että kun tulet huoneeseen jossa istun, niin olen täysin hiljaa kuin sinua ei olisi olemassakaan? Sorry mutta ei tule tapahtumaan. Tuntisin itseni aivan käsittämättömäksi törpöksi. Ja mistä ihmeestä voisin tietää että tässä nyt on se yksi siivooja sadasta joka ei halua minkäänlaista tervehtimistä ja kanssakäymistä? Suurin osa ihmisistä loukkaantuisi tuollaisesta ignooraamisesta todella.

Ehkä olisi parempi että siirryt kohteisiin joita voi siivota ennen tai jälkeen työajan. Sopisi luonteellesi paremmin jos jopa ihan tavallinen peruskohteliaisuus tympii sinua noin paljon.

Vierailija
32/39 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei selvästi sovi asiakaspalveluun. Olen siivooja. Tervehdin kaikkia aikuisia talossa. Myös lapsia, jotka tervehtii minua. Lasten vanhempia. Keittiön henkilökuntaa. Ja huoltomiehiä. Minusta on mukavaa jutella ihmisten kanssa.

Vierailija
33/39 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut siivooja ja moikkaaminen tulee automaattisesti, mutta juttelemaan en todellakaan ehtinyt ja se häiritsi keskittymistä. Älä siis loukkaannu jos siivooja ei jää kanssasi juttelemaan. Hänellä on työnsä tehtävänä ja jos yksikin roskis jää tyhjentämättä niin valitat siitä kuitenkin heti.

Sitten tuo mitä yksi sanoi, että siivoojan pitäisi kysyä, voiko tulla siivoamaan. Itse siivosin toimistoja vain satunnaisesti mutta tiedän ongelman. Huomaavaisuutta voi osoittaa toisinkin päin. Kun siivooja ilmestyy ovellesi niin tiedät sanomattakin ettei hän tule katsomaan miten sinulla menee, vaan hän haluaisi tehdä työnsä. Jos sulla todellakin on jotain niin tärkeää meneillä ettet pysty sitä keskeyttämään, voit sanoa sen ystävällisesti, mutta muuten voisit ihan oma-aloitteisesti vaikka nousta ja käydä hakemassa kupin kahvia, että siivooja saa tehdä työnsä sillä aikaa. Sinä siitä sitten kuitenkin valitat jos siivooja ei voi tehdä työtään kunnolla siksi, että haluat välttämättä olla levittäytyneenä työpöytäsi äärellä etkä voi väistyä hetkeksi.

Ja entä jos siivooja käy nöyrästi kysymässä 20 työhuoneessa saisiko siivota, eikä kenellekään sovi? Se ei ole siivoojan vika että hänen työaikansa on määrätty olemaan teidän työaikanne kanssa päällekkäin.

Vierailija
34/39 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa talossa on nykyään päiväsiivous, kai kustannussyistä. Helpommalla pääsisivät sekä siivoojat että asiakkaat, jos ei oltaisi samoissa tiloissa yhtaikaa toinen toistemme tiellä.

Vierailija
35/39 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin aina siivoojaa, kun hän tulee työhuoneeseeni. Ja kun hän on saanut työnsä valmiiksi, kiitän häntä. Kiitän siitä, että työhuoneeni pysyy siistinä, arvostan hänen työtään erittäin paljon.

Vierailija
36/39 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei selvästi sovi asiakaspalveluun. Olen siivooja. Tervehdin kaikkia aikuisia talossa. Myös lapsia, jotka tervehtii minua. Lasten vanhempia. Keittiön henkilökuntaa. Ja huoltomiehiä. Minusta on mukavaa jutella ihmisten kanssa.

Kyllä minäkin tykkään jutella ihmisten kanssa, mutta kun kukaan ei juttele. Tervehditään mutta ei mitään muuta. Ei edes työasioista, olisi kiva kuulla että onko kaikki ok. Sekin olisi jotain erilaista. Ap

Vierailija
37/39 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konemainen 'hei' vain sinullekin!

Vierailija
38/39 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha haaa.....vain suomalainen voi ä r s y y n t y ä toisen ihmisen tervehtimisestä!!!!

On kyllä ihan omanlainen, erilainen ja outo kansa :/

Vierailija
39/39 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin tykkään jutella ihmisten kanssa, mutta kun kukaan ei juttele. Tervehditään mutta ei mitään muuta. Ei edes työasioista, olisi kiva kuulla että onko kaikki ok. Sekin olisi jotain erilaista. Ap

Mistä toimistorotta voi tietää, että sulla on just sillä hetkellä aikaa jäädä juttelemaan? Meillä on siivous vedetty niin tiukkaan, että kun yritän vaihtaa pari hassua sanaa siivoojan kanssa, sanoo hän että nyt on kyllä jatkettava seuraavaan paikkaan. Ja kyse ei ole mun huonoista jutuista, sillä joskus jäädään pidemmäksikin aikaa juttelemaan, koronan myötä vaan entistä harvemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä