Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin ulkomaille. Arvatkaa, mitä kaipaan eniten?

Vierailija
14.01.2014 |

Säästä puhumista! Olen tavallinen suomalainen ujo metsäläinen, on hankala puhua niitä näitä tuntemattomien kanssa. Suomessa oli sentään alati vaihtuva sää, aina pystyi puhumaan säästä. 

Täällä sää on ympäri vuoden ihan samanlainen. Ei mitään eroa. Aurinkoa ja tasaista lämpöä vain. Ehkä pari kertaa vuodessa sataa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä vaan kaipaa pakkasta?

Meillä on sitä nyt vähän liianakin kanssa.

Vierailija
22/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, etta aivan kuin se olisi tavoiteltu tunne etta kun on jonkin aikaa asunut Suomesta niin ei saisi enaa ikavoida takaisin, Suomi pitaisi nahda synkkana ja surkeana maana, jolla ei kuitenkaan ole mitaan toivoa. Sitten toinen aaripaa on nama kulttuurishokissa karsivat, jotka ihannoivat kaikkea Suomessa ja vihaavat uutta kotimaataan.

Yritan itse sinnitella siina valissa. Olen asunut 9 vuotta ulkomailla, en kaipaa Suomeen kaihomielisesti mutta jos tulisi hyva sauma, esim tyota tarjottaisiin Helsingista niin voisin aivan hyvin muuttaa perheeni kanssa Suomeen. Hyvaa ja reilua koulutusjarjestelmaa kaipaan lapsilleni Suomesta erityisesti. 

Tamakin maa ihan ok missa asutaan, ei mikaan paratiisi mutta ihan asuttava :D Jokaisessa maassa omat ongelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla