Tiedätkö yhtään missä vaatetuksessa teinisi lähti kouluun?
Aika moni tuli tänään(kin) pelkkä t-paita tai toppi(!) takin alla, tennarit tai muut kevyet kengät jalassa.
Yläkoulun/lukion ope
Kommentit (27)
Se, miten pukeutuneina lähtevät kotoa, ei korreloi yhtään siihen, miten pukeutuneina saapuvat kouluun:)
Nykyään pukeutuvat kuitenkin mielestäni melko hyvin verrattuna siihen, miten itse pukeuduin 70-luvulla. Ei pipoja, EI KOSKAAN, lyhyet takit, takki auki mentiin oli sää mikä sää. Jalassa farkut, jotka olivat niin tiukat, että ne oli pitänyt vetää päälle selällään maaten.
Ja kyllä minäkin pipo päässä kotoa lähdin, mutta se pipo lähti pois heti nurkan takana...
Se, miten pukeutuneina lähtevät kotoa, ei korreloi yhtään siihen, miten pukeutuneina saapuvat kouluun:)
Nykyään pukeutuvat kuitenkin mielestäni melko hyvin verrattuna siihen, miten itse pukeuduin 70-luvulla. Ei pipoja, EI KOSKAAN, lyhyet takit, takki auki mentiin oli sää mikä sää. Jalassa farkut, jotka olivat niin tiukat, että ne oli pitänyt vetää päälle selällään maaten.
Ja kyllä minäkin pipo päässä kotoa lähdin, mutta se pipo lähti pois heti nurkan takana...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:22"]
So what?! Koulumatkaa huimat 700m
[/quote]
Mitä sitten? Itsellä on työmatkaa saman verran, mutta kun mittari näyttää -22 niin pukeudun silloin kunnolla vaikka lähtisin vain koiraa kusettamaan. Roskista viedessä voi vähän joustaa .. :D
[/quote]
Mimmi mielummin palelee hetken, kun istuu hikipäässä luokassa koko päivän. Sinulla on varmaan työpaikallasi tilaa säilyttää vaatteita, etkä vaihda työpistettäsi useasti päivän aikana.
En tiedä. Mutta uskon että on t-paidan lisäksi huppari tms. Ei tykkää tyttö kovin avonaisista vaatteista kesälläkään.
Tiedän. Likalla on pitkät kalsari ja villahousut farkkujen alla ja ylävartalossa pitkähihainen paita ja paksu neule. Päällä takki, nilkkurit, kaulaliina ja pipo ja tumput.
Tiedän, kaikki kolme teinipoikaani. Tennarit kaikilla jalassa, yhdellä (14v) sentään pitkät kalsarit. Pipoa ei kenelläkään, rukkaset keskimmäisellä. Esikoisella (18v) ainoastaan t-paita, muilla kahdella neule lisäksi.
Olen sitä mieltä, että tuossa iässä pitää jo itse tajuta pukeutua sään mukaisesti. Jos paleltaa, niin se on sitten oma vika.