Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty juomaan tarpeeksi vettä! Vinkkejä?

Vierailija
13.01.2014 |

Vettä pitäisi juoda vähintään se reilut kaksi litraa, mutta en vaan saa niin paljoa alas. Miten te vedenjuojat saatte kitattua tuon määrän? Jotkuthan juovat jopa neljä litraa päivässä, käsittämätöntä.

Ideoita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoile ni janottaa.. emmä tiiä. Vesi raikastaa suun, viilentää ja on ruuan kanssa hyvä janojuoma... nam!

Vierailija
2/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juo juuri ollenkaan, vaikka imetänkin tällä hetkellä. Kai sitä ruuastakin nestettä tulee, en tiedä, mutta hengissä oon kuitenkin. Yrittänyt olen sitä kahta litraa, mutta kun ei muista, jaksa, viitsi, pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo pullosta päin. Mulla ainaki menee vettä niin paremmin ku kuppia täyttämällä. Kumma juttu mutta toimii mulla ainakin.

Vierailija
4/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan otin tavan juoda päivässä nelisen litraa vettä ja paino putosi kohinalla. Kiinnitin toki myös muuten huomiota ruokavalioon, mutta en ollut millään kitudieetillä. Sellaista pakottamistahan se oli, vettä vaan piti juoda koko ajan ja juosta vessassa pari kertaa tunnissa. Hullua.

Nykyään juon ehkä litran, jos sitäkään. Kesällä tai lämpimämmässä toki enemmän.

Vierailija
5/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lisään veteen sitruunaa niin on mielekkäämpää juoda kun maistuu myös joltain. Ja aina kylmää eli puolentoista litran pullossa jääkaapissa!

Vierailija
6/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi pulloon ja aina kun näet pullon niin hörppäset. Mulla oli alkuun kaks 1,5L vesipulloa jääkaapissa ja niiden oli oltava tyhjiä iltaan mennessä. Loppujen lopuksi se määrä tuntuikin ihan tosi vähältä kun muutamalla kulauksella pullo tyhjeni selvästi.

Nykyään on päiviä jolloin juon liian vähän mutta pääsääntöisesti menee vähintään kaks litraa. Lisäksi mulla on ongelma pepsimaxin kanssa, mutta sekin on helpottanut kun otan aina ensin lasin vettä jos vielä on jano tai tekee mieli pepsiä niin sitten vasta juon sitä. Useimmiten ei tule enää limua otettua päälle.

Vierailija
7/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vesikannu lähettyvillä ja kaadat lasiin vähän kerrallaan useasti.

Samaan tapaan kuin olisit kaljalla.Huomaamatta menee.

Vierailija
8/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa tai vastaavaa ongelmaa, vedenjuonti ei vilkastuta aineenvaihduntaa vaan jämähtää turvotukseksi. Tällöin ei luontaisesti tee mieli juoda kovin paljon vettä. Eikä tilanne parane pakkojuomisella. 

Vierailija
9/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sitruuna vinkki oli hyvä kiitti!

Aamu on hyvä alottaa reilulla kupilla vettä ennen kahvia (sen jälkeen saan itse juosta aina vessaan) joka helpottaa töissä oloa kun ei siellä tarvi käydä kakkoshädällä :)

Joka tauolla kuppi vettä tai vaihtoehtoisesti töihin mukaan litran pullo josta hörppii pitkin päivää.

Iltaisin ennen nukkumaanmenoa ei kannata kovin suuria määriä juoda se vaan rupeaa turvottamaan aamulla tulee silmäpussit ja naama turpea.

Pienin askelin totuttautua ettei tule sitä vesihumalaa josta puhutaan eli kauhea jano joka ei sammu ja saattaa vahingossa juoda liikaa vettä joka puolestaan turvottaa aivoja ja on hengenvaarallinen. Siihen saa juoda tosi paljon vettä että aivot rupeaa turpoamaan, mutta jos sen aloittaa kerta heitolla isolla määrällä voi käydäkkin niin ettei veden juontia saa lopetettua kun jano vaan yltyy eli tulee vesihumala.

Vierailija
10/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka juotte tosi paljon vettä, kertokaapa, mitä hyötyä siitä oikein on? Missä runsas vedenjuonti näkyy?

Vierailija
11/11 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 07:23"]

Te, jotka juotte tosi paljon vettä, kertokaapa, mitä hyötyä siitä oikein on? Missä runsas vedenjuonti näkyy?

[/quote]

Mulla ainakin iho pysyy tosi hyvässä kunnossa, vatsa toimii paremmin, olen "virkeämpi", ja nukun paremmin.