Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityötä yliopistossa tai sosionomiksi opiskelleille kysymyksiä

Vierailija
13.01.2014 |

Olen farmaseutti ja harkitsen aikuisopintoja työn ohessa ja myöhemmin päätoimista opiskelua sosiaalityössä yliopistossa tai sosionomiksi amk:ssa.

Kertokaa mitä teette työksenne käytännössä. Oletteko tyytyväisiä työhönne ja palkkaan?

Tuntuu, että aika laajalla kentällä voi sijoittua työelämässä, mutta nimikkeet koulukuraattori, sosiaalityöntekijä, sosiaaliohjaaja ym. ei kerro tarpeeksi. Mitä työ on käytännössä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen päätoimisesti sosiaalityötä yliopistossa, eli en ole vielä siirtynyt täysin työelämään. Työtehtäviä löytyy varsin laajalta skaalalta - jos täsmentää yhden (stereotyyppisen) tehtävän, niin monta muuta jää täsmentämättä. Enemmänkin kertoo sosiaalityön työn tavoite saada aikaan positiivinen muutos ihmisten elämässä/elämäntilanteissa. 

Mitä nyt tsekkasin farmasialiiton sivuilta apteekkisektorin palkkatietoja, niin niiden perusteella ei ainakaan kannata siirtyä sosiaalipuolelle. 

Vierailija
2/3 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin palkka ei ole kummempi, tietysti jos lisää kouluttautuu esimieheksi. En ole itse opiskellut, mutta sosionomeja on monessa paikassa ja erikoistumisvaihtoehtoja on esimerkiksi lastensuojelu, päihdetyö.. Työpaikkana voi olla perhekodit, lastenkodit, päiväkodit, pysäkit, etsivässä nuorisotiimissä, sossulassa, palveluohjaajana, ehkäisevässä perhetyössä, kehitysvammatyössä.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö löytäisi oman alasi pohjalta jotain kiinnostavaa maisteriohjelmaa? Vai oletko kokonaan kyllästynyt nykyiseen alaasi. Maisteriohjelmista voisi löytyä jokin soveltuva terveydenhoitoon/hyvinvointiin/ravitsemukseen liittyvä koulutus, joka antaisi sinulle ihan uudenlaisia työllistymismahdollisuuksia. Itse ehkä valitsisin jonkin sellaisen lisäkoulutuksen, jonka voisi yhdistää nykyiseen osaamiseen. Jos siis en olisi tyystin kyllästynyt koko alaan.