Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein koti,voitto oikealle?

Vierailija
13.01.2014 |

Menikö voitto oikeaan kotiin? Mun mielestä ehdottomasti ! Lemppareita oli lisäksi se loft-asunto sekä se "betonilaatikko" :) 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun urbaanin hakunilalaisen mielestä kyseessä on erämaamökki, kun ei naapuritaloa näy. No, ihan tiedoksesi: Suomesta löytyy aika paljon koteja haja-asutusalueelta. Ja tämä voittajatalo sijaitsee ihan kaupungissa (Naantali), talolta on matkaa lähimpään taajamaan noin 5 km ja Naantalin keskustaan ehkä 15 km. Turun keskustaan ajaa Rymättylästä puolessa tunnissa.

Vierailija
42/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon sitten "piilopirtti" tai joku muu niin selkeä "kesämökkisisustus" siinä on. Hyvin miehinen sisustus myös. Mutta ei sentään pahin kuten se hirveä betonibunkkeri tai  loft, jossa flyygeli ja poreallas samassa tilassa. Korkeintaan mainoksissa harrastetaan tuollaisia. No, makuasioista voi kiistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt niitä kaikkia mutta tämä nyt oli yllätys, en nää siinä ihmeemmin kauneutta! Se funkkistalo nyt oli sentään jotain ja oli siellä muitakin ihastuttavia.

Mielestäni jopa oma vaatimaton vanha taloni on paljon ihanampi kuin tuo voittaja mutta sehän on niin makuasia!

Vierailija
44/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suurin osa oli kliseisiä, sisustussuunnittelijoiden ja arkkitehtien nykysuuntauksen mukaisia näyttelykoteja. Erityisen hirveä oli se viimeinen omakotitalo, vanhaan 50-luvun taloon laitettu kaikki vitivalkoiset, tähtimattoiset, "kristallikruunuiset" sisustuskauppatavarat mitä oli löydetty. Asukkaa vielä kehuivat insertissä, että koti on aivan heidän näköisensä ja he ovat sen itsellen sisustaneet. Kuinka ihmiset voivat huijata itseään noin räikeästi?

Pidin kuitenkin jakson 3 kivitalosta, vaikka sekin oli valkoinen niin siinä oli sentään käytetty vähän muitakin värejä. Koti näytti siltä, että siellä oikeasti asutaan ja eletään eikä ole vain marssittu sisustuskauppaan ja kysytty, mikä nyt on muotia. 

Vierailija
45/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaja oli myös minun suosikkini. Sisustukselle annan isot plussat. Oli vältetty hienosti mokat, joita löytyi muutamista muista kohteista, joissa oli kopioitu kaikki perusjutut sisustusalan julkaisuista.

Vierailija
46/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 09:01"]

Minusta suurin osa oli kliseisiä, sisustussuunnittelijoiden ja arkkitehtien nykysuuntauksen mukaisia näyttelykoteja. Erityisen hirveä oli se viimeinen omakotitalo, vanhaan 50-luvun taloon laitettu kaikki vitivalkoiset, tähtimattoiset, "kristallikruunuiset" sisustuskauppatavarat mitä oli löydetty. Asukkaa vielä kehuivat insertissä, että koti on aivan heidän näköisensä ja he ovat sen itsellen sisustaneet. Kuinka ihmiset voivat huijata itseään noin räikeästi?

Pidin kuitenkin jakson 3 kivitalosta, vaikka sekin oli valkoinen niin siinä oli sentään käytetty vähän muitakin värejä. Koti näytti siltä, että siellä oikeasti asutaan ja eletään eikä ole vain marssittu sisustuskauppaan ja kysytty, mikä nyt on muotia. 

[/quote]

Mä kans samaan asiaan kiinnitin huomiota,mun mielestä se sisustus oli ihan hirveä. Kivat värit joo,mutta lapsiperheen kodissa matto tähtikuviolla?? 

Vierailija
47/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin kyllä maisemasta, mutta sisustusta ei mielestäni oikein ollut. Itse en jaksaisi kiipeillä niillä kallioilla, mutta varmaan monelle sopii tuollainen ratkaisu.

Betonimöhkäle oli kamala. Siitä en löytänyt juuri mitään hyvää, no yläkerran maisema joo.

Paras oli minusta se loft, jossa oli tosi vähän kalusteita.

Vierailija
48/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän sarjan olisi pitänyt olla nimeltään Suomen kaunein arkkitehtuuri- tai sisustuskohde tms eikä Suomen kaunein KOTI? Minusta harva sarjassa esitetyistä kodeista oli kodikas sanan varsinaisessa merkityksessä.

Vierailija
49/50 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:10"]

Eikö tämän sarjan olisi pitänyt olla nimeltään Suomen kaunein arkkitehtuuri- tai sisustuskohde tms eikä Suomen kaunein KOTI? Minusta harva sarjassa esitetyistä kodeista oli kodikas sanan varsinaisessa merkityksessä.

[/quote]

No ainakin voittajakoti oli mun mielestä kodikas. Se betonikuutio ei nyt niin hirveän kodikas ollu-siellähän ei ollut tyyliin MITÄÄN huonekalujakaan.. 

Vierailija
50/50 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 09:01"]

[/quote]

Joo, olin aika järkyttynyt että se kokovalkoinen "hei, minulla ei ole omaa makua, joten tyhjensin kotiini sisustuskrääsäkaupan ja maalasin kaiken valkoiseksi" -talo pääsi edes loppupeleihin. Sellaisiahan on 13 tusinassa.