Nyyh, vauvani ei olekaan enä mikään vauva =(
TIlalle on tullut määrätietoinen typykkä joka kiipee vain ylös seisomaan heti kun saa siihen tilaisuuden, ja koittaa lähteä kävelemään. Ja parkuu kun ei onnistukaan vielä.
Voi pikkuista... ei sillä nyt niin kauhee kiire tarttis olla, vasta 8,5kk.
Kommentit (13)
Mun vauva täyttää kohta 20v. Uskomatonta miten aika menee.
Onneks on noita muitakin vauvoja vielä huushollissa.
Samat fiilikset. Mun vauva täyttää perjantaina vuoden ja on kävellyt tukia vasten 6kk -->. Kuukausi sitten alkoi kävellä kunnolla. Kamalaa kuinka nopeasti ne kasvaa. Ja mun eka vauva menee eskariin syksyllä. Minne aika katoaa?
Eipä ole enää, ei. Kyllä se oli paljon mukavampi silloin vauvana kuin äkäisenä murkkuna. Mutta eiköhän tuosta pian kohene, kun on jo täysi-ikäinen.
Oliko tän aloituksen tarkoitus vain päästä kehuskelemaan vauvan taidoilla ;-)? jotenkin haiskahtaa siltä. Ja nauratti lukea nro 5 vastauksen kun provosoitui mukaan rehentelyyn. muka ah niin vaatimattomasti todetaan tukea vasten kävelyt, mutta kuitenkin piti ihan kuukauden tarkkuudella korostaa... ja ei, en ole kateellinen lahnamaisen lapsen äiti. Omanikin lähti todella varhain liikkeelle, mutta ei tullut mieleen siitä mitään aloitusta tehdä. Kun suoraan ei kehtaa kehuskella ja ylpeillä lapsen taidoilla niin pitää ilmeisesti tehdä se tälleen vaivihkaa. Mulla on yksi tämmöinen kaveri, tosi rasittava. Myös muiden mielestä.
EI, kyllä minä olisin voinut laittaa aloituksen "8kk vauvani kävelee jo tukea vasten =D" jos olisin vain siitä taidosta halunnut puhua ja kehuskella.
Se nyt vain on niin että suuri osa "vauvuudesta" häviää kun lapsi lähtee liikkeelle, ja oppii puhumaan. Tämä likka muuten sanoo jo äiti ja pappa, saanko mainita asiasta vai onko sekin piilokehuskelua?
Ja onhan se ikä aika olennaine seikka, onhan se ihan eri asia että kasvaako puolivuotias "isoksi" vai lähemmäs yksivuotias.
Ja en tiedä muista, minusta tuo 8kk on ihan sopiva ikä eikä mitenkään erityisen aikainen "ylösnosemus", esikoinen nousi ylös samanikäisenä ja käppäili tukea vasten.
-ap
Mun vauvoista vanhin on uhmaava, kiukutteleva ja koko ajan liikkeessä oleva liki 4v <3 ja nuorimmat kävelevät tukia vasten, painivat keskenään ja juuri aloittivat hapanmaitotuotteiden maistelun, kohta nämä ovat jo vuoden, nyyh :'( vaikka kieltämättä ei ole ikävä kankeaa alkua, toinen nukkuu ja toinen valvoo aikaan. Ei perhana, nehän tekee sitä edelleen :D
Kun on jo vanhat lapset, niin huomaa, että noilla kävely aloittamisilla ei ole mitään merkitystä. Kuka niitä edes muistaa? Ihan sama kuin jollain imetysten pituuksilla.
Meidän vauva täytti tänään 9kk ja kun itkeskelin täällä hänen konttaamistaan, seisomistaan jne. 5-6kk iässä niin heti tuli joku märisemään että tuon ikäinen ei varmasti konttaa tai seiso...:D
Tuo meidän neiti on ihana siksikin, kun se on niin PIENI! 9kk iässä on 6kk kokoinen.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:40"]
Kun on jo vanhat lapset, niin huomaa, että noilla kävely aloittamisilla ei ole mitään merkitystä. Kuka niitä edes muistaa? Ihan sama kuin jollain imetysten pituuksilla.
[/quote]Sanotko sun lapsillekin että niillä vauva-ajan oppimisilla ei ollut mitään merkitystä........?
Minäkin olen "surrut" sitä, että meidän viimeiseksi jäävä vauvamme ei ole enää pieni vauva, vaan kasvaa hurjaa vauhtia, ja vaatteita saa laittaa koko ajan pois ja isompia tilalle. Ihanaahan se on, että lapsi kehittyy normaalisti, mutta tunnen pienen luopumisen tuskan jo tästä pienimpien vaatteiden pois pakkaamisestakin, että tässä elämässä mun vauvajutut on sitten tässä, enempää ei tule. Mutta ihana ikä on tämä puoli vuottakin, kun vauva on vielä (pienen hetken) ihan vauva, mutta ottaa jo kontaktia ja istua napottaa pulleat reidet tanakasti ja nauraa hihkuu. Mutta ei ole vastasyntynyt hento pikkuinen...
Joo, parta kasvaa ja äidin vei viime viikolla ensi kertaa autoajelulle ...
Ja mun vauva käy neljättä luokkaa koulussa ja eipä päiväsaikaan liiaksi kotona näy. Nauti, kun hän on vielä pieni!