Mitä tehdä kun puolison tytär ei minua hyväksy...
Puolisoni on leskimies, ja pikkuhiljaa olen havainnut, että vanhin tyttärensä ei minua hyväksy ja tuskin koskaan tulee hyväksymäänkään. Tämä on alkanut hiertää minun ja puolisoni välejä. Tuntuu, etten enää edes jaksa yrittää. Tytär siis jo aikuinen ihminen. Tavallaan ymmärrän, koska olisin itse saattanut käyttäytyä nuorena samoin. Mutta en ehkä enää hänen iässään.
Kommentit (26)
Minkä ikäinen tytär, minkä ikäisenä menettänyt äidin? Kuinka pian sinä olet tullut kuvioihin äidin menetyksen jälkeen? Anna tilaa, anna isän pomppia jos isä haluaa. Ajan kanssa tilanne voi tasoittua kunhan annat sille mahdollisuuden. Itselleni isän suhteet olivat hirveän vaikeita äidin kuoleman jälkeen, olin teini. Meni vuosia huonoissa väleissä, oikeastaan vasta omien lasten syntymä sai välit kääntymään parempaan.
Ymmärtäisin jos ois teinistä kysymys tai nuoremmasta, mutta kun on aikuinen melkein
kolmikymppinen nainen. Tuntuu, että on jotenkin omistushaluinen isänsä suhteen ja yrittää
näpäytellä minua. Itsellänikin on ollut raskasta ja vaikeuksia, joten en jaksa tuommoista.
Joskus pitäisi vaan aikuisen lapsenkin ymmärtää rajansa. Kyse ei ole mistään avuntarvitsemisesta
vaan tytär pyrkii tilanteisiin, joissa minä jäisin ikäänkuin toiseksi. Ja taidan jäädäkin. On vakavasti harkittava jaksanko tuommoista miestä.
jaksaajaksaa kirjoitti:
Muutoin ei haittaisi, mutta kun tytär pomputtaa isäänsä ja olettaa että isä hyppää aina kun tytär pyytää. Ja isähän hyppää. Tytär ei kunnioita meidän aikaamme. Tavattaessa on yliolkainen ja olen lähes kuin ilmaa.
Miehesi pitäisi laittaa rajat tyttärelleen. Tärkein suhde tässä on sinun ja miehesi välinen. Te olette pari ja teillä on oltava omaa rauhallista aikaa.
Aikuiselle tyttärelle ei pidä olla palvelijana kun vain vähänkään kutsu kuuluu.
On hienoa, että miehelläsi ja hänen tyttärellään on hyvät välit, ja varmaankin kunnioitat sitä, mutta miehesi tulisi ottaa sinunkin tunteet huomioon ja tarve yksityisyyteen. Tämä on tehtävä tyttärellekin selväksi. Sinä ja miehesi olette perhe. Aikuinen tytär ei asu teidän perheessä, eikä siis määrää perheen tahtia.
Puhu miehellesi asiasta rauhalliseen sävyyn ja kerro miltä sinusta tuntuu.
Ongelma ei oikeestaan ole sinun vaan sen tyttären, joka on näköjään huonosti kasvatettu. Hän ilmeisesti yrittää rikkoa isänsä ja sinun välit. Älä anna hänen onnistua siinä, muuten hän on voittaja. Sitä en osaa neuvoa että mitä voisit asialle tehdä, mutta aloita ainaskin sillä että puhutte miehen kanssa asiasta. Te kaksi olette siinä parisuhteessa, ei tytär.
jaksaajaksaa kirjoitti:
Muutoin ei haittaisi, mutta kun tytär pomputtaa isäänsä ja olettaa että isä hyppää aina kun tytär pyytää. Ja isähän hyppää. Tytär ei kunnioita meidän aikaamme. Tavattaessa on yliolkainen ja olen lähes kuin ilmaa.
Isä ei osaa asettaa tytölle rajoja.
"ei hyväksy minua" "Eii minua hyväksy" oleet kaljupää.