Millaista ruokaa tekisit jos aika, allergiat tai raha tms. ei rajoittaisi?
Itse tekisin varmaankin enemmän pitkään haudutettavia ruokia hyvistä raaka-aineista, lisäksi tietty näitä todella simppeleitä ruokia huippuraaka-aineista.
Kommentit (20)
En mitään. Kävisin useimmiten syömässä jossain. Minusta ruuanlaitto on tylsää. Kalaruokaa kuitenkin tekisin itse, en oikein luota ravintoiden kalaruokiin.
Käyttäisin lihana vain riistaa tai vapaana kasvanutta luomua. Ostaisin myös kalliimpia kaloja useammin. Ostaisin paljon luomua ja pienten tuottajien tuotteita.
Ainut muutos olisi että ostaisin kalliimpia kaloja enemmän. Nyt jo käytämme luomua/lähiruokaa, itse leivottua leipää jne. Ei ole allergioita, eikä rahakaan ole niin suuri tekijä. Aikaa en laske, koska tykkään laittaa ruokaa.
Jos olisi esimerkiksi rajaton ruokabudjetti (mutta ei niin, että sitä voisi siirtää johonkin muualle), tekisin enemmän ihania salaatteja tuoreista ja monipuolisista raaka-aineista, enemmän kala- ja äyriäisruokia, ostaisin paljon tuoreita marjoja ja hyödyntäisin enemmän kauppojen tuoretiskiä. Lisäksi varmaan herkuiksi useammin esimerkiksi käsintehtyjä suklaita ja pieniä herkkuleivonnaisia :) Jos juomat lasketaan samaan, joisin kalliimpia viinejä ja shampanjoita.
Söisin paljon poroa, lammasta, mätiä, erilaisia kaloja (siikaa, kuhaa). Ostaisin usein sushia ja söisin varmasti paljon muutenkin ravintolaissa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:27"]
Itse tekisin varmaankin enemmän pitkään haudutettavia ruokia hyvistä raaka-aineista, lisäksi tietty näitä todella simppeleitä ruokia huippuraaka-aineista.
[/quote]
Joutsenta... Tai no, laittaisin yhden kaverin tekemään se ja itse korkeintaan ojentelen mitä tarvitsee kun ei oikein ole hallussa miten jotain linuta maustetaan. Kaveri saisi myös kertoa mitä pitää hankkia lisukkeiksi. En voi kehua olevani hyvä tekemään ruokaa, eilenkin meni ihan persiilleen, lapselle sentäs oli vielä edellisen päivän jämät jotka oli jopa syötävää maultaan joten itse yritin nielaista enne kuin maistoin sitä tekelettäni.
Tai niin joo, jos tämä osaamattomuuteni on rajoite joka poistuisi niin varmaan jaksaisin tehdä ylipäätään ruokaa, raaka-aineet ovat kyllä hyvät, riistalihaa ja luomua pitkälti lähistöltä.
t: se joka joskus totesi ettei pakota lastaan maistamaan niitä kamalampia sotkujaan
Tekisin ristorante mozzarella-pakastepizzaa varmaan joka päivä. Nyt ei voi keliakian ja maitoallergian takia. Mutta joskus olen tuota saanut syödä, ja voi että, kun oli hyvää!
Varmaan toisaalta ihan hyvä, että on nämä rajoitteet. :D
Luutavasti kaikkia ihania salaatteja - sekä hedelmä- että vihannespitoisia. Nyt en jaksa pilkkoa/ainekset ovat turhan kalliita jokapäiväiseen ruokailuun kuudelle henkilölle.
Terveellistä. On taidosta kiinni. En osaa tehdä mitään HYVÄÄ terveellistä ruokaa. Kaikessa on aina pakko olla tonni suolaa ja kymmenen litraa kermaa, että se mun tekemänä maistuu hyvältä. Huoh...
- Luomua
- Puhdasta lihaa pieniltä tiloilta jossa ei syötetä antibiootteja, riistaa, kalaa.
- Kasviksia, hedelmiä (Luomua) paljon. Paljon erilaisia salaatteja, salaatin kastikkeita, hedelmä jälkiruokia.
- Kuivattuja hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, siemeniä, manteleita.
- Joisin aamuisin Aloe Vera juomaa!!
- Tilamaitoa. Luomumaitoa. Pastoroimatonta.
- Olisin enemmän kiinnostunut ruuan alkuperästä, ennenkaikkea puhtaudesta.
Ja millaisia ruokia? Käyttäisin enemmmän leivinuunia ruoan valmistuksessa. Pitkään haudutettuja patoja ja paisteja. Ja niitä runsaita monipuolisia salaatteja!
Mulla ei niinkään ole puutetta ajasta, kokkaan aika hyvin nytkin, mutta tuo raha on suurin murheen ryyni, ei ole vara syödä niin hyvin kuin haluaisi, ei ole vara valita laadukasta.
Joisin maitoa (paljo) ja tekisin ihania salaatteja + olis kotoon paljo enemmän hedelmiä <3
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:46"]
Ostaisin usein sushia ja söisin varmasti paljon muutenkin ravintolaissa.
[/quote]
Oi, kyllä! Kasapäin sitä sushia, ja take away -salaatteja! :)
Mitä vaan naudasta. Nyt ei ole mitään mahdollisuutta ostaa, kun on niin tyyristä.
Lettuja munallisesta taikinasta.
Muuten ruualaitossa enemmänkin omat taidot ja kiinnostuneisuus on rajoittavina tekijöinä kuin raha tai aika. Ehkä palkkaisin itselle kokin, joka opettaisi tekemään thai ruokaa tai ylipäätään ruokaa.
Rahaa on riittävästi, kutta jos olisi vielä enemmän, ostaisin tuoreita marjoja vaikka joka päivä. Nyt ei raaski ostaa kourallista vadelmia lähes 4 eurolla.
Aikaa jos olisi enemmän, tekisin enemmän pataruokia.
Kävisin pitsalla.
Keliakian kanssa ei muutenkaan pahemmin ulkona syödä, kun ei tiedä kiinnostaako ravintolaa huolehtia gluteenittomuudesta.
Niin ja kotona paistaisin kananugetteja.
nuudelia
sitä kyllä teenkin usein, mutta voisin syödä aina vaan nuudelia
Jos raha ei rajoittaisi, vetäisin esim. kampasimpukoita, muita äyriäisiä sekä sushia paljon enemmän kuin nykyään! :)
Onneksi ei ole allergioita eikä ruokarajoitteita! Saa aina tehdä hyvää kotiruokaa:) Patoja, kasvisruokia, etnisiä ruokia.... kaikkea ihanaa! Marjoja onneksi saa omasta metsästä ja sieniäkin parin soosin verran. Onneksi kauppoihin on tullut halvempia ruhonosia myyntiin - ennen suomalaisissa possuissa ja naudoissa oli vain 3 osaa: file, paisti ja jauheliha:D
Jos olisi enemmän rahaa ostaisin riistaa, erityisesti villisikaa. Ja vasikkaa jos sitä vaan saisi Suomesta! Harvinaista herkkua jota onneksi saa nauttia eteläeuroopassa joka kesä:) Ja ostaisin hedelmiä smootheihin, nyt teen marjoista päivittäin.
Samanlaista kuin nytkin: maukasta ruokaa hyvistä aineksista ilman suuria kikkailuja. Allergioita ei ole nytkään. Jos rahaa ja aikaa olisi enemmän, käyttäisin ne mielummin johonkin muuhun kuin ruoanlaittoon.