Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehellä oikeus olla järkyttynyt (raskaus)?

Vierailija
13.01.2014 |

Meillä on kaksi lasta ja kesästä saakka ollaan oltu ilman ehkäisyä. Mulle ei käy hormonit ja kortsut on olleet miehen vastuulla, mutta hän ei useimmitenkaan jaksa tai halua niitä käyttää. Ollaan menty pääasiassa keskeytetyllä yhdynnällä, mutta joskus on lasti päässyt sisäänkin asti. Olen nyt sitten raskaana (tein testin pari pvä sitten)  ja mieheni on järkyttynyt. Mikä oikeus hänellä on olla järkyttynyt, kuka tahansa normaalijärkinen ihminen ymmärtää, että keskeytetty yhdyntä ei ole pätevä ehkäisymenetelmä eikä varsinkaan se, että päästää ne lastit omasta halustaan naisen sisään? 

Itse olen iloinen tästä raskaudesta vaikka tätä ei sillä tavalla suunniteltukaan. Mielestäni vaan mieheni reaktio oli todella lapsellinen. Jos olisi ollut 100% varma ettei halua enempää lapsia, niin olisi vain käyttänyt kortsua tunnollisesti, mutta itse päätti olla ilman. Itse koin tilanteen, ettei vauva ole järkytys eikä shokki, vaikkei sitä varsinaisesti tekemällä tehdäkään, koska ehkäisyä nyt ei kuitenkaan ole.

Nyt se mököttää, että miten tässä saattoi näin käydä. Ja oikeasti, 35-vuotias, tohtoriksi saakka opiskellut mies. Sanoin hänelle, että kyllähän se oli tiedossa, että jos ei ehkäisyä käytä niin raskauden mahdollisuus on olemassa. Silti muka on niin järkyttynyt, että tuli ihan puun takaa ja voivoivoi...

No, kai se siitä tokeentuu. En vain ymmärrä, että mikä järkytyksen aihe tämä nyt sitten edes on. Ennemmin tai myöhemmin näin tässä olisi kuitenkin käynyt (todennäköisesti). 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinun ukkosi jo toennut alkujärkytyksesta? :D

Vierailija
2/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mököttää? Sulle? Ei jeesus mikä mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti, kaikilla ihmisillä on oikeus omiin tunteisiinsa. Sinulla ei ole valtaa sanoa miehellesi, että hän ei saisi tuntea tietyllä tavalla. Asioiden ja ilmiöiden pohtiminen tunteiden takana onkin jo eri juttu. Jos mies esimerkiksi syyttää sinua tapahtuneesta, se olisi epäreilua.

Vierailija
4/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä oikeus olla järkyttynyt. Jokaisella on oikeus tunteisiinsa. Naisellakin on oikeus olla järkyttynyt raskaudesta, vaikka hän olisi sitä toivonutkin. Raskaus on iso asia eikä ole ihme että miehellä on nyt pienoinen kriisi. Eiköhän hän siitä yli pääse ajan kanssa. Se, että onko hänellä oikeus pistä sinut jotenkin kärsimään raskauden vuoksi on tietenkin ihan eri asia.

Vierailija
5/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai miehellä on oikeus olla järkyttynyt! Onko sinulla oikeus olla iloinen tästä raskaudesta! "Siul on oikeus sinun ommiin tunteisiin" Sano Putoushamon ystävä Anskukin :D

Vierailija
6/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin; olin tapaillu nykyistä miestäni reilut 3kk ja seksiä oli ilman ehkäisyä ihan alusta asti, mies tiesi tämän.

Tammikuussa vuosi sitten tulinkin raskaaksi ja se oli miehelle ihan katastrofi; oli sitä mieltä, että "ei vielä, vasta vuoden päästä"..mulle olis ollu tosi hieno juttu kyllä saada jo lapsi.

No menikin sitten kuukauden kuluttua kesken ihan itsekseen ja nyt viime syksynä mies alkoi toivomaan että tärppäis uusiks..nyt sitten onkin itsellä joku vastustus päällä, että mielummin välttelisin seksiä ovulaatioaikaan ja teettäisin koeputkilapsen ilman miestä.

Vierailija
7/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on just noin vitun idiootteja...

Vierailija
8/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no tietenkin jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa. Minusta jotenkin on vaan niin outoa ja lapsellista olla järkyttynyt ja shokissa, kun itse teki kerta toisensa jälkeen valinnan olla käyttämättä kortsua vaikka niitä on yöpöydän laatikko tulvillaan. Ja laukesi sisään monta kertaa vaikka pääsäntöisesti keskeytyksellä mentiinkin.

Tämä asiahan oli kuitenkin odotettavissa ennemmin tai myöhemmin.

No, olen varma että siitä kyllä rauhoittuu ja asia muuttuu hänellekin iloiseksi, kun aikaa enemmän kuluu. Ihan itse saa kyllä peiliin katsoa tällä hetkellä.

ap

Vierailija
9/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mies vähän hölmöltä vaikuttaa. Saahan sitä tuntea mitä vaan, mutta aika erikoista järkyttyä asiasta, joka oli aika selvästi odotettavissa. Erikoista, että raskautuminen suojaamattoman seksin seurauksena on tullut aikuiselle miehelle yllätyksenä..

Vierailija
10/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isekkin olin shokissa kun tein plussatestin vaikka olen naien ja olin lasta toivonutkin. En kokenut, että olisin lapsellisesti käyttäytynyt. Ei ihminen oikein itse voi reaktioilleen mitään!

Vierailija
11/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu toki saa olla järkyttynyt mutta ei nyt voi väittää että ihan puun takaa tulisi tuo uutinen kun on omalla toiminnallaan sen aiheuttanut, eikös ehkäisyn ja raskauden välillä oo ihan selkeä syy-seuraus -suhde. Sama kuin jättäis vaikka vaatteensa toistuvasti pesemättä ja ennen pitkää kaikki on niin likaisia ettei niitä voi enää käyttää ja sitten ihmettelisi että miten tässä nyt näin kävi, olen ihan shokissa...

Vierailija
12/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:56"]

Meillä näin; olin tapaillu nykyistä miestäni reilut 3kk ja seksiä oli ilman ehkäisyä ihan alusta asti, mies tiesi tämän.

Tammikuussa vuosi sitten tulinkin raskaaksi ja se oli miehelle ihan katastrofi; oli sitä mieltä, että "ei vielä, vasta vuoden päästä"..mulle olis ollu tosi hieno juttu kyllä saada jo lapsi.

No menikin sitten kuukauden kuluttua kesken ihan itsekseen ja nyt viime syksynä mies alkoi toivomaan että tärppäis uusiks..nyt sitten onkin itsellä joku vastustus päällä, että mielummin välttelisin seksiä ovulaatioaikaan ja teettäisin koeputkilapsen ilman miestä.

[/quote]

Onhan tämä provo, onhan?

Vierailija
13/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksesi saa minut yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että minun tosiaan pitäisi kai pitää omalle miehelleni pieni opetustuokio siitä, miten ja milloin nainen voi tulla raskaaksi ja kuinka suuri raskaaksi tulemisen todennäköisyys on, kun siittiöitä on naisen sisällä hedelmällisenä aikana. Meillä on siis valittu kondomiehkäisy, jota tunnollisesti käytämme ja joka on tähän asti toiminut. Kaksi kertaa olen joutunut turvautumaan jälkiehkäisyyn viimeisimmän vuoden aikana. Olemme keskustelleen siitä, mitä tehdään, jos vahinko sattuu ja ettei jälkiehkäisy välttämättä toimi. Silti on koko ajan ollut vähän sellainen olo, että mahtaako tuo mies ihan todella varmasti, oikeasti ja perinpohjaisesti tietää, mitä tekee, kun kanssani seksiä harrastaa. Noin niin kuin biologisessa ja fysiologisessa mielessä. On vain tuntunut vähän hassulta aloittaa keskustelua tyyliin "tiedätkö sinä, miten kuukautiskiertoni toimii ja mikä raskauden riski missäkin kierron vaiheessa on?", kun itse pidän tuota tietämystä niin selviönä, että olisi suorastaan epäkunnioittavaa olettaa, että toinen onkin ihan pihalla. Hmm.

Vierailija
14/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että tohtorismies eikä älynnyt raskauden mahdollisuutta. Kyllä tämä on kummallista tämä elämä.

Vierailija
15/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle ole koskaan tullut mieleen että tieto siitä että on tulossa isäksi on miehelle ihan yhtä iso asia kuin sulle se kun tajusit olevasi raskaana:D Kyllä minä uskon että miehesi on onnellinen uutisesta mutta isäksi tuleminen on niin iso asia että tuollaisen uutisen jälkeen mieli on varmasti myllerryksessä.

Vierailija
16/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta taas... Vaikka pariskunnan molemmat osapuolet olisivat täysin terveitä, on heillä otolliseenkin aikaan joka kierrossa vain noin 20 - 30 prosentin todennäköisyys tulla raskaaksi, eli varsinkin jos kiertoja tarkastellaan yksittäin, on paljon todennäköisempää, ettei raskaaksi tule, vaikkei ehkäisyä käyttäisikään. Joka tapauksessa on tilastollinen tosiasia, että mikäli vuoden ajan jokaisena kiertona naisen sisään päätyy spermaa hedelmällisenä ajankohtana, on raskauden mahdollisuus tämän vuoden aikana 90 prosenttia. Minä en kyllä voisi edes tuota 20 prosentin riskiä ottaa, jos olisin mies, joka ei ehdottomasti lasta halua.

Vierailija
17/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että oikein tohtoriksi asti kouluttautunut ja ei tajua että nainen voi tulla (ja hyvin todennäköisesti tuleekin) raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä. Voi jeesus mikä urpo. Missä yliopistossa ja mitä alaa miehesi on opiskellut? Kiinnostaisi vain tietää mistä tiedekunnasta/pääaineesta on valmistunut näin urpo tohtori joka ei tunne edes peruskoulutasoista biologiaa.

Turha tuossa nyt on kyllä äijän mököttää jos on tietoisesti mennyt pukkimaan ilman ehkäisyä (sen nyt jo lapsikin tajuaa, että keskeytetty yhdyntä ei ole mikään ehkäisykeino)

Vierailija
18/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei varmaan ole siitä kyse, etteikö mies tietäisi miten nainen laitetaan raskaaksi kun on sen jo kahdesti ennenkin tehnyt. Varmasti tiesi, että nyt kun hässitään ilman kortsua, niin raskauden mahdollisuus on todellinen. Mutta silti ei nyt pienessä päässään tajua tätä asiaa, että miten tässä nyt näin kuitenkin kävi. En tajua en. Kaipa se on jonkunlaisessa shokissa eikä aivonsa toimi vielä kuten normaalisti.

Ja on filosofian tohtori, pääaine filosofia :D Mutta ihan fiksu silti, en minä sen kanssa muuten olisi. Kyllä tämä tilanne ja siihen suhtautuminen yllätti minut täysin, siis sen suhteen miten pöljästi tuo nyt käyttäytyy. 

ap

Vierailija
19/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä onko kohta entinen mies.....:/

Vierailija
20/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi?

ap