Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias tyttäreni on alkanut laihduttaa.

Vierailija
13.01.2014 |

Hänellä on kuulemma muutama kilo ylimääräistä. En pidä tästä ollenkaan, sillä kasvu-iässä ei saisi laihduttaa. Se on vaaraksi terveydelle. Miten saisin tytön lopettamaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto :(

Vierailija
2/7 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti et mitenkään, en olisi itse ainakaan tuossa iässä kuunnellut tuollaisia neuvoja. Ja nykynuorilla on niin kovat ulkonäköpaineet, että jos hän haluaa laihduttaa, hän luultavasti tulee tekemään niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy hänelle strong is new skinny -ajatus ja ohjaa kuntosalille kasvattamaan lihaksia.

Vierailija
4/7 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, kyllä nää provot sittenkin on hyviä, mulla ihan itku pääsee kun mietin ihmistä niiden takana.

Vierailija
5/7 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä ja paino noin suurinpiirtein? Itse olen 19.v ja bmi 24 ja yritän pudottaa joitain kiloja. Itselläni pituuskasvu on pysähtynyt jo vuosia sitten, ja normaali ruokavalio on mut tähän lihottanut. Nykymaailmassa on tosi hankalaa olla edes normaalipainoinen teini. Jos tytöllä on varaa laihduttaa, niin tuomitsemisen sijaan voit aina kannustaa terveelliseen elämäntapaan ja kehua hänen nykyistä ulkomuotoaan aina välillä. Se on ehkä paras tapa vaikuttaa siihen, ettei tyttö ajaudu mihinkään 02468 -dieetteihin

Vierailija
6/7 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ikis, kun sulla ei ole tuon ikäistä lasta. Käypä laskemassa ne lapset ja kysy minkä ikäisiä ovat, kirjoita vaikka lapulle ylös.

Vierailija
7/7 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 16:47"]

Hänellä on kuulemma muutama kilo ylimääräistä. En pidä tästä ollenkaan, sillä kasvu-iässä ei saisi laihduttaa. Se on vaaraksi terveydelle. Miten saisin tytön lopettamaan?

[/quote]

Laihduttamisesta ei ole haittaa kasvuiässä jos syö monipuolisesti vähintään sen 1000 cal päivässä ja ottaa vitamiininsa. Jo suuremmillakin kalorimäärillä laihtuu alkupainosta riippuen. Jokin pitempiaikainen alle 1000cal päivä "anoreksiadieetti" voi aiheuttaa suuria kasvu ja terveysongelmia riippuen miten pitkäaikaista se on, mutta normaali järkevä laihduttaminen tietenkin on OK.

Et myöskään maininnut mikä on tyttäresi pituus ja lähtöpaino. Olisin huolestunut jos tytöllä BMI olisi 19 tai 20, mutta laihduttaisi rankasti... kuitenkin jos BMI alkaa olemaan 24-25 niin siinä on jo mahdollista pudottaa muutama kilo ihan terveesti.

Jos tyttäresi on jo huomattavan tukeva tai ylipainoinen nuoressa iässä niin voi olla ihan hyvä idea laihduttaa nyt. Myöhemmin se on vaikeampaa kun niitä kiloja on voinut kertyä jo muutama kymmenen lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi