Huonoimmat häälahjat
Me saimme miehen serkulta lakanat, jotka oli saatu ellokselta ilmaislahjana. Silti heitä oli 2 aikuista ja 2 murrosikäistä
Kommentit (31)
100 euron yhteinen lahjashekki 3:lta perheeltä ( 2 tätiä ja yksi eno puolisoineen ja aikuisine lapsineen, olivat kaikki häissä läsnä,11 henkilöä), no söivät ja ryyppäsivätkin vähintään koko rahan edestä ja enemmänkin. No rakkaita sukulaisia silti ja pääasia, että olivat paikalla. Huvittaa vaan tuo lahja joskus.. ;)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:43"]
Saatiin mieheni vanhemmilta sekä kahdelta siskolta perheineen, yht. 16 hlöä, kimppalahjaksi KATTILAN.
[/quote]
Oliko siinä kattilassa joku vika?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:43"]
Saatiin mieheni vanhemmilta sekä kahdelta siskolta perheineen, yht. 16 hlöä, kimppalahjaksi KATTILAN.
[/quote]
Kuulostaa ihan mun sukulaisilta.. XD
-nelonen-
Rahaa vanhemmiltani.
Olisin voinut toivoa vanhempani tuntevan meidät ja edes joskus viitsivän vaivautua vähän miettimään jotain muistoa meille hääpäivästämme kun juuri muita vieraita ei oltu kutsuttukaan (veljeni lahja meille oli ottaa hääkuvat ja miehen lapsilta ei lahjoja odotettukaan). Onneksi saimme kummitädiltäni ihanan taulun (itse maalattu - eikä häntä siis oltu edes kutsuttu pieniin juhliimme).
Maljakko joka pitää luovuttaa miehen suvun ensimmäiselle pojalle, tuli se poika sitten meidän perheeseen tai miehen siskon perheeseen:))
tämä siis tuli anopilta lahjaksi ja tarina sekä ohjeet jatkolle kahvipöydässä kuukausi häiden jälkeen.
en tiedä mitä tapahtuu jos ei poikaa synny kummankaan perheeseen:) oma mieheni on siis ensimmäinen poika.. Enkä myöskään kysynyt miten tuo päätyi anopille joka on naispuolinen..
Ei varsinaisesti lahja, mutta KAIVERRUS . Lahja oli paljon toivottu, erittäin arvokas, hyvin moderni rosterinen iso sisustusesineklassikko. Mutta lahjan antajat olivat sitten päättäneet kaiverruttaa sen kylkeen näyttävästi ja näkyvästi koukerokirjaimin nimemme ja hääpäivämme :/
Lopputulos on nolo, irvokas, kuvottavan ruma ja tuote käytännössä arvoton. Olen suunnitellut jopa ostavani itse uuden samanlaisen, "raiskaamattoman" esineen sen tilalle. Mutta en tiedä mihin tuon pilatun laitan. Kukaanhan sitä ei osta ja itse en pysty sitä edes katsomaan ilman puistatuksia. Usean sadan euron arvoista tavaraa ei voi heittää poiskaan. Oi miksi, miksi ihmeessä, miksi ette laittaneet kaiverrusta pohjaan?!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:59"]
Me ei saatu yhtään huonoa häälahjaa :) Kaikki olivat mieluisia!
[/quote]
Sama, kahdeksassatoista vuodessa on kyllä aika katsellut tavarat paikalleen...mutta saatujen häälahjojen perusteella olen itse ostanut häälahjaksi vain laadukkaita tuotteita. Meinaan pussilakana joka ei oikeasti ole kunnolla neulottu ai on niin ohut että menee rikki jo pakkauskesta otettaessa ei ole hyvä lahja.
Ja laadukas ei välttämättä ole sama kun kallis....ei mitää luksusmersua kannata ostaa vaan se kattilakin tai vaikka kynä voi olla laadukas ja edullinen.
Tärkeintä on että lahja on antajansa oloinen ja jollainlailla järkevä sille kenelle se annetaan. Ellei tiedä ei minusta ole noloa kysyä!
Oli tuo kattila lähisukulaisilta aika ... no omituinen. Oliko se edes laadukas vai jotain halpahallikamaa?
Joskus ennen oli tapana, että morsiusparin vanhemmat ostivat kunnon vuodevaatteet, siis täkit ja tyynyt, sekä kuuden tai kahdentoista hengen astiaston. Mutta ne lienevät tänään niin last season -juttuja kuin olla ja voi, kun parit ovat usein asuneet jo yhdessä useita vuosia ja ehtineet itse hankkia niin vuodevaatteet kuin astiatkin.
Olkaa nuoret parit tyytyväisiä, ettette saa viittä silitysrautaa ja kuutta kukkavaasia! Sekalaisesta taloussälästä puhumattakaan.
Abstrakti taulu. Mallasin ja mallasin sitä ja ihmettelin mitä se esittää kunnes tajusin että se kuvastaa yhdyntää. Hemmetin ruma, värit kamalat ja nyt kun tajuaa mitä se esittää niin ei tosiaan pysty sitä katsomaan. Varastossahan tuo on kun emme poiskaan kehtaa heittää. Saimme tämän miehen sukulaisperheeltä ja olemme aika varmoja etteivät he itse ole tajunneet mitä siinä taulussa kuvataan.
Feikki-mariskooli. Oli lahjalista, jossa skooleja ei ollut. Aika varakas perhe, 2 + 2 ja toivat ton skoolin. Seuraavana päivänä kun katsoin lahjoja, kummatkin ihmeteltiin asiaa. Skooli ei ollut yhtään meidän tyylinen eikä värinen, koboltinsininen.
Vieläkin se kaapissa on, ensi kesänä lähtee kirppikselle. Häistä kesällä aikaa 10 v.
Lahjaksi saatiin lähinnä turhaa sälää. Tiukan taloustilanteen vuoksi häät olivat hyvin pienet ja aika vaatimattomat. Sanoimme että emme tarvitse lahjoja, ja perustelimme sitä sillä että rahan pyytäminen tuntuu vähän hassulta kun häät ovat niin pienimuotoiset ja kaikkea tavaraa meillä on jo liikaakin. Lopputuloksena saatiin hirveä määrä jotain laseja, motteja, pari maljakkoa jne jne joille ei ole edes mitään säilytyspaikkaa asunnossamme (meillä on jo täydellinen yhtenäinen astiasto eikä kaappeihin mahu enempää) vaan kaikki joutuivat varastoon.
Eniten satutti se että vanhempani jotka tiesivät miksi häät olivat pienet (alun alkaen oli tarkoitus juhlia isommin mutta häitä säästetyt rahat jouduttiin äkillisen työttömyyden iskiessä ottamaan hyötykäyttöön, eikä häitä enää haluttu lykätäkään) ilmoittivat kuukausi häidemme jälkeen veljeni kihlajaisissa että he häälahjana kustantavat veljelleni ja hänen morsiammelleen häät. Meille tällaista tarjousta ei tullut, ja myöhemmin veljen morsiamen kanssa jutellessa paljastui että vanhempani ovat valmiita budjetoimaan heidän häihinsä pyöreä kymppitonnin.
Sellainen "häälahja".
Mepä saimme 29€ maksavan löylykiulun kolmelta aikuiselta mieheni lapselta joka ojennettiin vain miehelleni. Morsio olikin ihmeissään kun näki paketin myöhemmin, jossa kimmelsi löylykiulu ja kuuppa. Outo juttu siksikin, että olimme usean vuoden ajan järjestäneet näille mieheni lapsukaisille teema-juhlia joista ei ruokaa ja juomaa puuttunut. Lapsista vanhimmalle annoimme reilusti rahaa kuherruskuukautta varten, pankkitilille suoraan 200€. Se on paljon rahaa se. Sanoppa muuta. Joten tuo 29€ maksava kiulu on varteenotettava kysymysmerkki. Eipä tule mieleenkään enää järjestää pikkuruisiakaan juhlia tai mitään ylipäätänsä. Olimme molemmat yhtä hämmästyneitä.
Ohhoh!!! Tosi TÖRKEÄÄ! miehesi kolme aikuista lasta ostaa saunakiulun joka maksoi 29€? Kauheaa, minä en enää ottaisi yhteyttä tuollaisiin aikuisiin lapsiin enää koskaan. Oliko taustalla jokin kauna tai eivätkö pidä uudesta vaimosta? Tai oliko jotain muuta? Ei voi olla totta, että tuolla tavalla kohdellaan hääparia. TÖRKEÄÄ!
Hyi hitto minkälaisia vanhempia! Rumasti ja tökerösti tehty. Oletko heidän oma lapsi vai adoptio? Sillä on vissi ero.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 12:10"]
Hyi hitto minkälaisia vanhempia! Rumasti ja tökerösti tehty. Oletko heidän oma lapsi vai adoptio? Sillä on vissi ero.
[/quote]
Tämä viesti kuuluu sinne, missä toinen sisaruksista ei saanut vanhemmiltaan 10 000 häitä varten.
Saimme miehen tädiltä ja tämän mieheltä ihan helkkarin ruman koriste-esineen. Mistä lie Tiimarista olivat tuon ihme pingviinituikun vitosella ostaneet. Ja huvittavaa sinänsä, että ko. pariskunta on kyllä oikein hyvin toimeentuleva, joten mikä lie ajatus tuossakin.