Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua toista lasta,mitäs nyt?

Vierailija
13.01.2014 |

3v olen yrittänyt hänen päätään kääntää mutta en ole onnistunut. Kurjinta tässä on että olen jo 40v eli tuskinpa toista lasta enää ikinä saan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi toisen lapsen, minä en. Mielestäni sen mukaan mennään, joka ei halua. Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus syntyä toivottuna, molempien vanhempien puolelta. Olisi ollut kamalaa, jos mies olisi painostanut asiassa. Minä tunnen itseni. Vaikka lapseni olikin kaikin puolin helppo, hyvä nukkumaan ja syömään, en olisi kertakaikkiaan jaksanut toista. Yhdelle voin olla sellainen äiti kun haluan: läsnäoleva, innostunut ja paneutunut. Yhden kanssa aikaa ja rahaa jää myös kaikkeen muuhun minulle tärkeään: työhön, matkusteluun ja harrastuksiin. En halunnut elämään myöskään muita muutoksia, joita toinen lapsi olisi "vaatinut", eli muuttoa isompaan asuntoon (ja korkeiden hintojen vuoksi pois alueelta josta pidän), toista autoa jne. Luulen, että olisin muuttunut juuri jonkun aiemman kirjoittajan kuvaamaksi väsyneeksi hirviö/valittajaäidiksi, vaikka tiedän ettei olemassa olevia lapsia yleensä kadu ja rakkauttakin riittää useammalle. Elämämme on ihanaa näin. Nykyään mieskin on tyytyväinen tilanteeseen, lapsi jo 10-v.

Vierailija
2/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vittu sä oot tyhmä, kvg!

Jos jaksaisit vähän hakea niin: http://lmgtfy.com/?q=MIES+EI+HALUA+LIS%C3%84%C3%84+LAPSIA

Sen hakukoneen käyttö ei voi olla n iin vaikeaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:30"]3v olen yrittänyt hänen päätään kääntää mutta en ole onnistunut. Kurjinta tässä on että olen jo 40v eli tuskinpa toista lasta enää ikinä saan.

[/quote]

Miksi mies haluaisi toisen lapsen? Lapset ovat kuvottavia pieniä paskakasoja. Minä en aio koskaam tehdä yhtään lasta, sillä vihaan vauvoja yli kaiken. -nainen 27

Vierailija
4/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:30"]

3v olen yrittänyt hänen päätään kääntää mutta en ole onnistunut. Kurjinta tässä on että olen jo 40v eli tuskinpa toista lasta enää ikinä saan.

[/quote]Mun mies ei halunnut ekaakaan lasta. Tosin aluksi halusi, tosin ei suoraan sanonut että ei halua. Minä halusin ja jätin ehkäisyn pois ja menihän siinä aikaa ennenkuin tulin raskaaksi ja reippaasti yli 40 v sain lapsen. Nyt on niin rakas tämä lapsi miehelle myös.

[/quote]

Hyi helvetti, olit reippaasti yli 40? Säähän olet joku ryppyinen mummo kun lapsesi on lukiossa. Se häpee silmät päästänsä äitiään jota kaikkin pitää sen alkoholisti-mummona tai jonain haudasta kaivettuna muumiona...kerro nyt vielä että olet ylipainoinenkin?!?

Vierailija
5/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:30"]

[/quote]Mun mies ei halunnut ekaakaan lasta. Tosin aluksi halusi, tosin ei suoraan sanonut että ei halua. Minä halusin ja jätin ehkäisyn pois ja menihän siinä aikaa ennenkuin tulin raskaaksi ja reippaasti yli 40 v sain lapsen. Nyt on niin rakas tämä lapsi miehelle myös.

[/quote]

Hyi helvetti, olit reippaasti yli 40? Säähän olet joku ryppyinen mummo kun lapsesi on lukiossa. Se häpee silmät päästänsä äitiään jota kaikkin pitää sen alkoholisti-mummona tai jonain haudasta kaivettuna muumiona...kerro nyt vielä että olet ylipainoinenkin?!?

Vierailija
6/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma mut mä oon 35 ja ehtisin löytää uuden...

Vierailija
7/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:30"]3v olen yrittänyt hänen päätään kääntää mutta en ole onnistunut. Kurjinta tässä on että olen jo 40v eli tuskinpa toista lasta enää ikinä saan.

[/quote]

Miksi mies haluaisi toisen lapsen? Lapset ovat kuvottavia pieniä paskakasoja. Minä en aio koskaam tehdä yhtään lasta, sillä vihaan vauvoja yli kaiken. -nainen 27

[/quote]

Synnyitkö itse aikuisena vai lakkasitko vihaamasta itseäsi kasvettuasi? Sinulla ei siis myöskään ollut lapsena ystäviä?

Vierailija
8/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität kääntää miehesi päätä? Nauttikaa kahden aikuisen ja yhden lapsen perheestänne!

Vierailija
9/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:31"]

Miksi yrität kääntää miehesi päätä? Nauttikaa kahden aikuisen ja yhden lapsen perheestänne!

[/quote]

Olisin halunnut lapselleni sisaruksen.

Vierailija
10/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se olemasaoleva lapsi sitten vaatinut sisarusta itselleen? Jos on, kerro ettei kaikkea voi saada :D Itse olisin tullut toimeen mainiosti ilman sisaruksia.

Vierailija
11/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:35"]

No onko se olemasaoleva lapsi sitten vaatinut sisarusta itselleen? Jos on, kerro ettei kaikkea voi saada :D Itse olisin tullut toimeen mainiosti ilman sisaruksia.

[/quote]

Joskus on. Hän nyt vasta 5v eli kerkiää sitäkin vielä useamman kerran pyytämään.

Vierailija
12/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyytyväinen siihen yhteen. Jos et kolmessa vuodessa ole saanut miestä suostumaan, niin kannattaa jo lopettaa painostus.

Meillä mies halusi toisen lapsen ja minä en. Mies sai kuitenkin minut suostuteltua toisen hankintaan, enkä lasta itseään ole katunut. Mutta pakko sanoa, että vaikka toinen lapsi on ihan yhtä rakas kuin ensimmäinenkin, niin ihan oikeasti en olisi jaksanut kahta, varsinkin kun olen miehen pitkien työpäivien takia melkein yksin hoitovastuussa. Ekan lapsen kanssa äitiys oli pääasiassa ihanaa ja jaksoin olla omien kriteerieni mukaan hyvä äiti, nyt tuntuu, että olen kireäpinnainen hirviöäiti. Ei kai auta kuin sinnitellä ja toivoa, että joskus taas jaksaa... Ehkä ap:n mieskin tuntee, ettei jaksaisi olla hyvä isä kahdelle lapselle, ja keskittyy mieluummin yhteen?

Vierailija
13/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu, mutta olen asian hyväksynyt. mielestäni se päättää, joka haluaa pienemmän lapsiluvun. En ikinä ottaisi sellaista riskiä parisuhteelleni, että ehdoin tahdoin vaatisin lapsen, jos toinen on selvästi vastahakoinen. Koita vipsauttaa aivosi ajattelemaan uudella tavalla. Yksi lapsi on jo siunaus. Teillä jää enemmän aikaa hänelle ja toisillenne. Ette tarvitse koskaan suurta taloa. JNE.

Sisaruus on kaunis ajatus, mutta ei sisarukset automaattisesti tule läheisiksi. Pieni vauva on aina iso riski parisuhteelle. Miehestäsi voisi tulla katkera. Vaali nykyistä parisuhdettasi ja iloitse lapsestasi.

Vierailija
14/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti näyttää siltä, että emme voi saada kaikkea, joten pitää nauttia siitä mitä on. Aloita vaikka joku harrastus, josta ole aina haaveillut, opiskele jne. Ryhdy lapsiperheiden tukihenkilöksi jne...

Vierailija
15/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:33"]

Olisin halunnut lapselleni sisaruksen.

[/quote]

Minäkin olisin halunnut olla rokkitähti ja omistaa linnan Etelä-Ranskassa.

Vierailija
16/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koiran- tai kissanpentu pahimpaan vauvakuumeeseen. Ei puolisoa voi pakottaa haluamaan lasta. Et varmaan itsekään pitäisi siitä, että itseäsi yritettäisiin saada muuttamaan mieltäsi jossain tärkeässä asiassa samalla tavalla.

Vierailija
17/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä on oiva tilaisuus sekä äidille, että lapselle oppia ettei elämässä saa kaikkea mitä haluaisi.

Sinä sait lapsen, ajattelepa niitä tahattomasti lapsettomia, jotka eivät saa edes sitä yhtäkään.

Ihminen vaan ei koskaan ole tyytyväinen siihen mitä saa, aina on saatava vielä vähän lisää, jotta voisi kokea jonkin tyytyväisyyden tunteen.

Kannattaisi mielummin panostaa siihen, että oppii olemaan tyytyväinen siitä mitä on.

Vierailija
18/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:30"]

Vierailija
19/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:30"]

[/quote]Jätä ehkäisy pois ja kato mitä tulee. Ei miehiltä kannata kysellä tuollaisia.

Vierailija
20/20 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten teille ei tule toista lasta, piste.