Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvella lenkkeilevät/juoksevat, miten saatte varpaat pysymään lämpiminä?

Vierailija
13.01.2014 |

Onko teillä erikseen talvilenkkarit vai lenkkeilettekö samoilla lenkkareilla ympäri vuoden? Millaiset sukat laitatte jalkaan?

Olisi tarkoitus jatkaa kunnon kohotusta (reipas kävely-hölkkä), mutta nyt pakkasten tultua pähkäilen, miten tuolla tarkenen tavallisilla lenkkareilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän juostessa pysyy lämpimänä! Muista että lenkkareiden pitää olla puoli numeroa normaalikenkiä isommat muutenkin, koska jalka turpoaa vähän rasituksessa. Liian pienissä lenkkareissa ei veri pääse kunnolla kiertämään varpaissa ja alkaa palella.

Vierailija
2/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaanlämmittimet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pärjää tavallisilla lenkkareilla. Ei juostessa paikoillaan olla...eli pirun huonotekosyy olla juoksematta.

Vierailija
4/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne varpaat jäädy kun liikkeessä pysyy! 

Vierailija
5/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 15min juoksusta onkin vilpoista joka puolella, sitten alkaa lämmittää. Samat lenkkarit kesällä+talvella. Normaalisti olen vilukissa. Lenkin ja suihkun jälkeen hyvin lämpimästi sitten päälle! 

Vierailija
6/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean kokoiset lenkkarit (samat käy ympäri vuoden) ja urheiluun soveltuvat "villasukat".

Hyvin pärjää. Minulla ei varpaat jäädy juostessa koskaan, vaikka muuten palelen helposti. Reidet meinaavat joskus jäätyä.

Vierailija
7/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset lenkkarit ja käytän semmoisia ohuita villlasekoite sukkia.

Vierailija
8/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En ole hakemassa tekosyitä todellakaan. Kyllä tuonne ulos olen menossa. Sen takia vinkkejä kyselenkin :) Niin ja kokeilemallahan selviää, missä varustuksessa tulee kylmä. Meillä pakkasta nyt -8. Ei edes paha.

Mutta sukkia mietin. Onko teillä tavalliset urheilusukat (tennissukat) vai jotkut villasekoitesukat. Jos tuohon joku viitsisi vastata :) Ja jos joku pitää kysymyksiäni tyhmänä, jättäkööt vastaamatta.

-ap-

Vierailija
9/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kerkesikin vastata. Kiitos.

-ap-

Vierailija
10/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaiset tennissukat ei kyllä ole mihinkään urheilu/liikuntakäyttöön hyvät, Nykyään on niin paljon teknisiä sukkia, että niitä kannattaa käyttää. Talvella käytän villaisia sukkia tai paksumpia teknisiä. Minulla on paremmin tuulta pitävät Gore-tex kengät talvelle. Itse en tarkene tavallisilla lenkkareilla.

Vierailija
11/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin juoksen pitkiä matkoja talvella, reippaasti kävelen kyllä ja käytössä on lämpimiä urheilusukkia ja laskettelusukan tyyppisiä talvilenkkareissa.

Vierailija
12/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesälenkkarit ja villapohjaiset sukat - useita eri versioita on kokeiltu, mutta silti varpaat umpijäässä yli 5km lenkeillä :(

Jos jollain loistoidea, niin kerro kiitos!!

Vierailija
13/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen ilmastointiruuveilla varustetuilla peruslenkkareilla ja varpaanlämittämiä käytän kovimmilla pakkasilla.

Vierailija
14/14 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on villaiset sukat, "ullefrotte". Gore-tex -lenkkarit, jotka olen nastoittanut (icebugit yms valmiiksi nastalliset ei sovi jalkaani). Gore-texista ei tuule niin paljon läpi kuin tavallisista (juoksin pari talvea tavallisilla lenkkareilla, jotka nastoitin, mutta ne oli oikein superhyvin tuuletetut kesälenkkarit, joten viime talvena taisin käyttää vaan noita goreja, jotka on hyvät myös loskassa ja vesikelillä (kun on kuitenkin jäätä maassa). En juokse talvella kuin just 5km lenkkejä, koska enimmäkseen hiihdän (paitsi tänä talvena täällä Etelä-Suomessa), mutta polveni vaatii hiihtokaudellakin yhden lenkin viikossa, ettei se kipeydy keväällä juoksukauden alkaessa.