Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tää hullu nykytilanne susta tuntuu? Onko sun tapa ajatella maailman menoa muuttunut?

Vierailija
15.10.2020 |

Tää maailma tuntuu olevan menossa vauhdilla muutokseen.

Itsellä tulee aina vaan vahvemmin mieleen vain tietyn tyyppiset leffat, esim. What happened to Monday tuli nyt ekana mieleen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä ❤️

Vierailija
2/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä massojen koronapsykoosi alkaa jo käydä hermoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua harmittaa se Italiaan anettu 6,6 miljardia, kun sillä olisi maksettu lapsiemme koulutus ja terveydenhuolto.

Vierailija
4/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä ❤️

Samoin! Muutosten tuulet, ehkä kaiken loppu ❤️

Vierailija
5/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta sanoa mitä tulee tapahtumaan maallikon näkökulmasta. En tiedä miten talous vaikuttaa, en tiedä miten hysteeriseksi ihmiset menevät kun on monta stressaavaa eri tekijää mitkä varmasti vaikuttavat myös ihmisten käyttäytymiseen. Toivon aina ettei minun elämäni aikana tapahdu mitään liian negatiivisen suurta muutosta joka vaikuttaisia elintasooni. En halua joutua johonkin mutaan makaamaan sillan alle asunnottomana. :/ Tuntuu et kaikki on sekaisin.

Vierailija
6/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittää enemmän kun yhtäkkiä on alettu puhumaan hirveän paljon tuosta valvomisesta ja seuraamisesta.

Ja siitä että mistä mikäkin taho ottaa nyt enemmän vastuuta ja valtaa. Jotenkin ei vaan tuu hyvät "vibat" näistä asioista.

Vierailija
7/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua harmittaa se Italiaan anettu 6,6 miljardia, kun sillä olisi maksettu lapsiemme koulutus ja terveydenhuolto.

Minua taasen se, että Suomen vientiteollisuutta ajetaan tavalla tai toisella alas.

Tulevaisuudessa kaikki se raha, jota tämän alati paisuvan koneiston pyörittämiseen tarvitaan, on tavalla tai toisella velkavetoista. Kuinka kauan kestää kun aletaan repimään "lautojakin seinistä polttopuiksi", jotta  pysytään edes jotenkin pystyssä.

Vierailija
8/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medikalisation

Vierailija
9/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin varmistanut sen, että en ala yrittäjäksi toiminimellä. Omalla alallani painostetaan siihen. Juuri muita vaihtoehtoja ei ole. Niinpä hakeuduin ja pääsin suorittamaan opettajan pätevyyden antavat opinnot. Haluan kunnan töihin, oli sitten virkaa tai ei. Jos en pääse opettajan työtä tekemään, niin täytyy kai sitten olla kortistossa. Tai mitä muuta tahansa, yrittäjäksi en uskalla ryhtyä.

Vierailija
10/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristyminen tuntuu hyvältä. Työpaikkojen katoaminen, se että tämä kestää vähintään pari vuotta ja ulkomaille lähtemisen vaikeutuminen ehkä huolestuttaa. Tosin työelämä on niin sekoa, että pitää ehkä huolestua tukien riittävyydestä, jos päätyy niiden varaan joko tahattomasti tai tarkoituksella.

ps. hyvä leffa

Vierailija
11/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taasen se, että Suomen vientiteollisuutta ajetaan tavalla tai toisella alas.

Tulevaisuudessa kaikki se raha, jota tämän alati paisuvan koneiston pyörittämiseen tarvitaan, on tavalla tai toisella velkavetoista. Kuinka kauan kestää kun aletaan repimään "lautojakin seinistä polttopuiksi", jotta  pysytään edes jotenkin pystyssä.

Moni ei varmaan ymmärrä sitä, mihin ollaan menossa viennin osalt ja mitä se tarkoittaa kaikille.

Vierailija
12/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu ja myllertää valtavasti jokaisen normaalimittaisen ihmisiän aikana,mutta kuten aina, keskitymme vain omaan kokemukseemme ja pidämme sitä jotenkin erityisenä.

Vierailija
13/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Pandemia sinänsä ei yllätä (edellytykset ovat olleet hyvät jo pidemmän aikaa, mm. villieläinten elintilan kaventuminen lisää zoonoosien riskiä, matkustelu levittää taudit helpommin jne, toki en väitä ennustaneeni milloin ja minkälainen tauti iskee) eikä se että sillä on vaikutuksia talouteen. Eniten on yllättänyt se miten viime vuosina, siis jo ennen pandemiaa tuntuu että ihmiset kiihkoavat ja raivoavat vaikka mistä pikkujutustakin, solvaavat toisia ja sitten vinkuvat jos itseen kohdistuu mitään kritiikkiä, vääristelevät ja valehtelevat tietoisesti ja toisaalta ovat aivan käsittämättömän lukutaidottomia (tyyliin joku sanoo että inhoaa kylmää niin revitään hirveät pultit ja huudetaan kuinka mokoma typerys saisi muutta pois Suomesta jos ei kelpaa ja mieluusti vielä liitetään joku poliittinen aspekti siihen riehumiseen). Haukutaan toisia lampaiksi ja itse uskotaan mitä vaan "vaihtoehtoisia faktoja" joku keksii kertoa viitsimättä tarkistaa perustuvatko ne mihinkään tosiasioihin, pääasia että tukevat omaa käsitystä. Ja tätä siis näkee kaikissa ihmisryhmissä politiikasta ruokavalioon.

Vierailija
14/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman meno on muuttunut koko ajan 59-vuotisen elämäni aikana. 

Vierailija
15/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hirvittää enemmän kun yhtäkkiä on alettu puhumaan hirveän paljon tuosta valvomisesta ja seuraamisesta.

Ja siitä että mistä mikäkin taho ottaa nyt enemmän vastuuta ja valtaa. Jotenkin ei vaan tuu hyvät "vibat" näistä asioista.

Kaikenlainen kyylääminen on tulevaisuuden trendi. Kohta sua tarkkaillaan jo paskalla istuessasi, että paskannat oikein.

Vierailija
16/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes sukupuuttoaalto maapallolla.

Mutta koska sen suhteuttaa niihin viiteen edelliseen, niin täähän on ihan luonnollinen biosfäärin sykli. 

Ihmislaji tulee häviämään ja muut jäljelle jäävät jatkavat. Itse en ole tästä huolissani, luultavasti olen jo kuollut suuremman joukkotuhoutumisen alkaessa.

Ihmettelen ehkä heitä, jotka toivovat lapsenlapsia.

Vierailija
17/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihmeissään katsonut ja huuli pyöreenä miettinyt eikö oikeasti ketään mietitytä mihin ollaan menossa.

Tänne taka-Pohjolaan tuonti on huisin kallista, yks jos toinen iso yritys kertoo lakkautuksesta ja pääjehut haluaa tänne lisää ammattitaidottomia ja kieltä osaamattomia ihmisiä jotka kaiken huipuksi jakaa meidän rahat joita ei ole vielä edes tienattu muihin maihin.

Sit kun näistä yrittää puhua niin tulee leimatuksi suvait semattomaksi "ennen oli kaikki paremmin" itkijä tyypiksi

Vierailija
18/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuudes sukupuuttoaalto maapallolla.

Mutta koska sen suhteuttaa niihin viiteen edelliseen, niin täähän on ihan luonnollinen biosfäärin sykli. 

Ihmislaji tulee häviämään ja muut jäljelle jäävät jatkavat. Itse en ole tästä huolissani, luultavasti olen jo kuollut suuremman joukkotuhoutumisen alkaessa.

Ihmettelen ehkä heitä, jotka toivovat lapsenlapsia.

Sukupuuttuaallosta ei ole mitään takeita.

Päinvastoin, Muskin johdolla ihmiskunta on ensimmäistä kertaa ottamassa askelia pois maapallon kahleista.

Pelikenttänä on koko maailmankaikkeus.

Vierailija
19/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus paikallisesti sovittua orjatyötä ja eu-liittovaltion vastaiset mielenosoitukset kielletty kokoontumiskiellon vuoksi. Pakollinen seurantalaite jota ilman ei voi liikkua kodin ulkopuolella.

Vierailija
20/33 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin korostuu nuo kylmät arvot ja suorituskeskeisyys. Itsellä voimistuu vaan ajatus etten halua olla osa sitä. Toki haluan tehdä töitä ja ansaita palkkani, mutta on tuo työelämä todella vinksallaan. Kaikkialla teetetään liian pienillä resursseilla työt. Ja kitoksena uhrautumisesta tulee todennäöisesti vaan yt-neuvitteluissa kenkää. Puhutaan yritysten arvoissa hyvinvonnista mutta se on aina firman omaa ns. Viherpesua eettisessä mielessä. Pelkkä raha ja tuottavuus ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän