Mariannan -blogin suosion salaisuus?
Suomalaisista blogeista "Mariannan" näyttää painivan ihan omassa kastissaan, vaikkei blogi herätäkään yhtä suuria tunteita kuin esim. Mungo tai Xenia.
Mariannan Facebook-sivulla on yli 104 000 fania, kun taas vertailun vuoksi Mungolla reilut 4000, Strictly Stylellä vajaa 4000, Xenialla 2500 ja risat..
Mariannan oli juuri esillä jossain Venäjän Cosmossa, joten ilmeisesti suuri osa lukijoista tulee muualta kuin Suomesta.
Miten ihmeessä Mariannan blogista on tullut niin suosittu? Miksei blogista/bloggaajasta kohista Suomessa enempää, koska blogi selvästi kuuluu eniten lukijoita omaavien blogien kastiin? Ja jos blogi on Suomen luetuimpia, miksi bloggaajan tulot eivät kuitenkaan olleet kuin alle puolet Xenian tuloista ja kolmasosa Mungon tuloista? Entä luetko itse tätä blogia?
Kommentit (73)
Blogissa on kyllä nättejä kuvia, pienet ja arkisetkin asiat saatu näyttämään kauniilta ja harmonisia. Pointsit siitä.
Niinkuin joku juuri mainitsikin, Mariannan blogi oli suosittu erään "alan" ihmisten keskuudessa ulkomailla. Sairauden kanssa kamppailevat ihmiset ehkä näköjään ihannoivat häntä väärällä tavalla. Kuvia oli linkitetty suosituille pro-ana-sivustoille, ikävää. Tällä varmaan vaikutusta huikeisiin lukijamääriin. Mukavaa nähdä, että Mariannalla taitaa mennä nykyään paremmin kuin ennen!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 17:52"]
Blogissa on kyllä nättejä kuvia, pienet ja arkisetkin asiat saatu näyttämään kauniilta ja harmonisia. Pointsit siitä.
[/quote]
Tuo on kyllä totta. Ja blogissa on myös tietynlainen harmoninen tunnelma - en tiedä miksi mutta tunnelmasta tulee mieleen lukiosta se seesteinen kaunis tyttö, joka ei koskaan tuntunut hermostuvan mistään, jolla oli hiukset aina täydellisesti kammattu, jonka virheetön iho ei koskaan kiiltänyt, jonka kauniit vaatteet eivät koskaan tahrautuneet, jolla oli kynätkin penaalissa aina niin täydellisen siististi, ja mikä oudointa, tämä täydellinen seesteisyys tuntui tapahtuvan kuin itsestään. Mietin aina (en kateellisena, mutta haikeana) miten sellaiseen seesteisyyteen päästään - itse niin ujona, punaisena, hiukset aina sähköisinä, vaatteet jostain repsottaen, kynätkin sikin sokin ja aina jotain tärkeää unohtunut kotiin...
Jo pelkästään Mariannan asunnon kuvista tuli sellainen olo, että jos tuollaisen siisteyden ja selkeyden saavuttaisi, olisi elämä varmasti paljon helpompaa. Sisustusta en kadehdi, vaatemakukin on täysin erilainen kuin omani, mutta se tunne.
Marianna aloitti bloggaamisen aloitti hyvään aikaan, jo vuonna 2006 jos muistan oikein. Silloin ei ollut vielä noin paljon blogeja. Marianna oli nuori, kaunis ja silti tarpeeksi tavallinen teini ihailtavaksi. Hänellä oli kauniita kuvia, kaunis koti ja kauniita asuja. Ulkonäöltään hän on myös ulkomaalaisemman näköinen, eli samaistuttavampi vaikka Espanjalaiselle kuin suomalainen blondi.
Onko Mariannalla ollut syömishäiriö? Näin ymmärsin näistä kommenteista..
Mä en usko, että suuret lukijamäärät ovat peräisin teinivuosilta ja siitä, että aloitti bloginsa jo vuonna 2006. Epäilisin suosion syyksi just noita tuoreempia kuvalinkkauksia, joiden perusteella on tullut paljon ulkomaalaisia lukijoita ja tämä Venäjän valloitus.
Blogilla on ollut 50k Facebook-fania vielä joitakin kuukausia sitten ja nyt yhtäkkiä yli 100k, joten varmaan niistä Venäjän Elle ja Cosmopolitan jutuista on ollut hyötyä.
100k Facetykkääjää on huippukova saavutus Suomen mittakaavassa, sama määrä kuin vaikka iltapäivälehdillä!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:53"]Onko Mariannalla ollut syömishäiriö? Näin ymmärsin näistä kommenteista..
[/quote]
Ainakin se oli TODELLA laiha joskus.
Ymmärtääkseni ei ole hänellä koskaan ollut syömishäiriötä, on vain luonnostaan hyvin laiha! Syömishäiriöisellä ei olisi hänen kaltaisiaan hiuksia. Olen ollut samassa koulussa hänen kanssaa ja aina on ihan tavallisesti syönyt. Upea kroppa mielestäni, antaisin vaikka pikkurillini jos vaihdettaisiin kehoja ja naamaa.
T. Mariannaa alusta asti lukenut, entinen anorektikko, nykyisin bmi 20 ja edelleen kamalan ohuet hiukset omaava.
Itse luen Mariannan blogia ihan aktiivisesti. Ja pidän siitä. Näähän on aina mielipidekysymyksiä. Pidän hänen kuvistaan: yksinkertaisista asioista on saatu kauniita. Joku tuolla kommentoikin siitä seesteisyydestä joka Mariannasta tuntuu heijastuvan. Ja en tiedä, mulla vaan tuli jossain vaiheessa korvista ulos se bloggaajien yksityiselämästä lukeminen, ja siirryin sit tällasten vähemmän henkilökohtaisten blogien pariin. Voi olla, että ne sit alkaa jossain vaiheessa tympimään ja siirryn takaisin niihin enemmän bloggaajan yksityiselämää käsitteleviin blogeihin. Who knows.
Eikös hän myös aluksi mainostanut omaa blogiaan juuri ulkomaalaisilla sivustoilla? Linkkasi bloginsa niiden keskusteluihin jne
Marianna on kaunis ja hänellä on silmää niin pukeutumisen kuin sisustuksenkin yms. suhteen.
Jollain tavalla Mariannan blogi on todella yksinkertainen ja massan mukana.
Sitten taas se erottuu mun silmiin muista saman tyylisistä. Hänellä on aina niin
ihania kuvia ja hänen tyyli on sopivan hillitty jos vertaa esimerkiksi Kenzaan.
Hän vaikuttaa myös sellaselta tasapainoselta ja rauhalliselta eikä yhtään ylimieliseltä niinkuin jotkut bloggaajat. Nykyään hän kirjoittaa blogiinsa paljon
enemmän. En uskoisi, että hän on suomalainen, sillä suomalaisten blogit on
aina aika huono tasoisia!
Ostetut tykkääjät ja "lukijat" = pienet tulot
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 00:07"]
MARIANNA LYÖ TEIDÄT KAIKKI KATEELLISET LAUDALTA 100-0!
[/quote]
AAMEN! :)
Marianna näyttää siltä, että jos sille sanois päin naamaa kadulla jonkun herjan, alkais se itkemään.
Ainakin joissakin kuvissa näkynyt punainen nauha kädessä->anoreksia. (Lisäksi: violetti=bulimia, sininen=masennus, pinkki=ednos) Kommenteissa joku kysyi onko nauha tarkoituksella, mutta en muista mariannan vastausta siihen.
Mariannalla on silarit, näkee iha selvästi kun kattoo pari vuotta vanhoi kuvia.
nykyään:
http://mariannan.costume.fi/2014/03/01/wearing-tonight/
ennen:
http://mariannan.costume.fi/2012/08/18/last-days-of-summer/
http://mariannan.costume.fi/2012/09/06/stockholm-fashion-week-part-two/
Mariannan blogi oli aikoinaan hyvin suosittu "tietynlaisissa" piireissä ulkomaita myöten. En itse enää aikoihin ole lukenut, mutta kun sairastin syömishäiriötä niin luin useinkin. Hienosti näyttää Mariannalla menevän! :)