Onko yleistäkin pyöreiden juhlinnassa nykyään
Tuttavapiirissä tuntuu nykyään olevan, että 30-v ja 40-v. juhlitaan näyttävästi, mutta viisikymppisiä ei juhli juuri kukaan, varsinkaan naiset. Onko tämä yleistä vai vain sattumaa omassa lähipiirissä? Joskus muinoin oli tapana, että vasta viisikymppisiä juhlittiin.
Kommentit (7)
Ap itsekään ei tosin aio omiaan juhlia. Enkä ole pitänyt mitään aiempiakaan, enkä aio pitää jatkossakaan. Mutta mietin vaan, että kaikki lähipiiristä ovat lähteneet viisikymppisenä "matkoille". Itse en aio edes lähteä mihinkään, en vaan juhli (syksyllä). Vain pari miespuolista sukulaista on pitänyt juhlat viime vuosina 50 täytettyään. Ennen oli epätavallista jättää juhlimatta.
en tiedä mitä itse teen, täytin juuri 30 ja sitä juhlittiin. anoppi täytti 60 eikä halunnut juhlia, sanoi ettei naista enää pidä muistuttaa et on niin vanha.
Olen juhlinut 30 v eräässä kaukaisessa maassa vuosia sitten. Oli ikimuistoiset juhlat.
On yleistynyt. Me olemme juhlinieet 30, 40 ja pian 45v pippalot.
Ajat muuttuu. Elämä on nykyään aika arvaamatonta. Meillä juhlittiin myös 10v hääpäivää. Tosin siksi, että meillä ei ollut hääjuhlia, kun karattiin maistraatissa naimisiin. 15v hääpäivänä meillä oli vihkivalojen uusiminen.
Juhlimisesta on tullut tärkeää. Koskaan ei tiedä milloin jää juhlat juhlimatta. Itseltäni jäänee juhlimatta 50v.
Luulin, että tässä ketjussa olisi ollut kyse pyöreiden ihmisten juhlimisesta :D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 21:57"]
Luulin, että tässä ketjussa olisi ollut kyse pyöreiden ihmisten juhlimisesta :D
[/quote]
samma här
Mä juhlin vain viiskymppiset (olivat juuri), En juhlinut 30 tai 40 ollenkaan.