Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia 20-luvun suurin ongelma näyttää olevan sukupuolettomuus?

Vierailija
15.10.2020 |

Tämäkö on ihmiskunnan kehityksen multihuipentuma; mietitään että eihän kukaan nyt loukkaannu jos häntä kutsutaan mieheksi tai naiseksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla liian vaikea kysymys.

Vierailija
2/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että keho täytyy tärvellä tai irtisanoutua sukupuolesta, jos sukupuoliroolit ahdistavat. Miksi ei muuteta tai laajenneta niitä rooleja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 1900-luvulla taisteltiin naisten oikeuksien puolesta ja monessa asiassa saavutettiin tasa-arvoiset oikeudet / mahdollisuudet. Nyt sukupuolettomuusaktivistit haluavat vetää kaiken edistyksen vessasta alas.

Vierailija
4/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltolaki oli suurempi ongelma 20-luvulla.

On muuten mielenkiintoista, että jos joku puhuu 20-luvusta, minulle tulee tosiaan aina mieleen nimenomaan kansalaissodan jälkeinen 20-luku eli 1920-luku.

Vierailija
5/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministeille ei riitä mikään

6/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sukupuolettomuus on ongelma?

Jos henkilö ei halua identifioitua mieheksi tai naiseksi, niin ketä se haittaa? Ei ketään.

Mediassa on ollut aiheesta paljon juttua koska avoimmuus tässä asiassa on uutta ja kiinnostaa ihmisiä. Ei kaikki jutut joista mediassa kirjoitetaan/puhutaan ole ongelmia.

Vierailija
7/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Jos henkilö ei halua identifioitua mieheksi tai naiseksi, niin ketä se haittaa? Ei ketään.

Mediassa on ollut aiheesta paljon juttua koska avoimmuus tässä asiassa on uutta ja kiinnostaa ihmisiä. Ei kaikki jutut joista mediassa kirjoitetaan/puhutaan ole ongelmia.

Siinä haittaa mm. se että yritetään ajaa esim. sukupuolettomia vessoja ja pukuhuoneita yleisiin tiloihin.

Ylipäätään se että koko muun maailman pitäisi tanssia pienen marginaaliryhmän pillin mukaan.

Vierailija
8/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolettomuushan ei ole ongelma, vaan yksi ehdotus ongelman ratkaisuksi.

Ongelma on se, että vuosisatoja miehet ovat käyttäneet ja kokeneet loukkauksena toistensa kutsumista neideiksi tai ämmiksi tai naisiksi.

Vierailija
9/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että keho täytyy tärvellä tai irtisanoutua sukupuolesta, jos sukupuoliroolit ahdistavat. Miksi ei muuteta tai laajenneta niitä rooleja?

Sitä ei ymmärrä, jos ei itse ole trans. Laajenna siinä rooliasi, kun olet feminiininen heteropoika tytön kropassa. Kropan tärveleminen on pieni hinta siitä, että saa elää omaa elämää ja saa vihdoinkin kumppanin, jonka kanssa pystyt seksiin. Lesboseksi ei oikein nappaa, kun seksuaalisuutes on peniskeskeinen. Nyt voin käyttää koruja, korviksia ym ja voisin vaikka pukeutua hameeseen ja meikata - jos haluaisin, ihan niin feminiininen mies en sentään ole.

Vierailija
10/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Miten voit olla noin puusilmäinen? Kyllä se vaan haittaa aika moniakin. Minäkin voisin yhtäkkiä keksiä, etten tunne itseäni naiseksi vaan muunsukupuoliseksi, ja alkaa vaatia erityiskohtelua sen takia. Kuka edes määrittelee, millaiseksi minun pitäisi itseni tuntea, kun olen nainen?

Vierailija
11/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia vielä 2020-luvun suurin ongelma monille tuntuu olevan se että kanssaihmisiä pitäisi kohdella yksilöinä eikä joukkona suunnilleen samanlaisia miehiä ja naisia?

Vierailija
12/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että asioita ei kategorisoida sukupuolen perusteella on minusta vain järkevää. Ei se ole mikään ongelma kuin ap:n kaltaisille ihmisille, joille mustavalkoinen luokittelu on turvallisuutta luova asia.

Jokainen saa olla sellainen sukupuoli- ja seksuaali-identiteetiltään kuin haluaa. Kyllä saa kutsua ihmisiä naisiksi ja miehiksi, ja korjata sen sitten, jos kohde ilmaisee olevansa jotakin muuta. Ei siitä puhujan tarvitse loukkaantua yhtään, kun se kohdekaan ei loukkaannu.

Eli ei, keskustelu muunsukupuolisista ja sukupuolettomista ei tarkoita, ettetkö edelleenkin saisi vaikka tuntomerkkejä kolmannelle osapuolelle kertoessasi sanoa jotakuta mieheksi/naiseksi.

Ja pukeutumistilat yms. on pienissä tiloissa järkevää tehdä yhteiskäyttöön, niin niissä voi joustavasti asioida kaikki. Kyse ei silloin ole pukeutumisitiloista, joissa pitäisi olla alasti kaikkien nähden.

Eli ap, summa summarum: teet itse tekemällä tuosta nyt ongelman. Meille muille se ei ole sitä tippaakaan.

N53

Vierailija
13/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Miten voit olla noin puusilmäinen? Kyllä se vaan haittaa aika moniakin. Minäkin voisin yhtäkkiä keksiä, etten tunne itseäni naiseksi vaan muunsukupuoliseksi, ja alkaa vaatia erityiskohtelua sen takia. Kuka edes määrittelee, millaiseksi minun pitäisi itseni tuntea, kun olen nainen?

Mitä ihmeen erityiskohtelua? Ei ole erityiskohtelua jos toivoo tulevansa kohdelluksi yksilönä eikä jonain streotypisenä sukupuolensa edustajana.

Vierailija
14/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia vielä 2020-luvun suurin ongelma monille tuntuu olevan se että kanssaihmisiä pitäisi kohdella yksilöinä eikä joukkona suunnilleen samanlaisia miehiä ja naisia?

Missä näin ei muka tehdä?

Vierailija
15/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Mitä ihmeen erityiskohtelua? Ei ole erityiskohtelua jos toivoo tulevansa kohdelluksi yksilönä eikä jonain streotypisenä sukupuolensa edustajana.

Minua on aina kohdeltu yksilönä, ei jonain ”stereotypisenä sukupuolensa edustajana”. Ei se, että olen nainen, asiaan mitenkään ole vaikuttanut. Millä 1800-luvulla oikein elät?

Vierailija
16/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajennetaanpa nyt rooleja niin, että minulla olisi hyvä olo itseni kanssa. Bodaisin hulluna ja samalla laihduttaisin rasvat pois, ja saisin samalla osteoporoosin. Pitäisin päkkeriä housuissani ja virtsaisin apuvälineen kanssa naistenvessassa kunnon roiskeet istuinrenkaalle jättäen. Koska rooleja on laajennettu, olisi täysin ok flirttailla jatkuvasti heteronaisille, eivätkä he saisi pitää sitä lainkaan kiusallisena. Kumppaniksi minut huoliva olisi kuitenkin lesbo. Ainoa seksi, jota voisimme harrastaa olisi niin, että minulla olisi vaatteet päällä, rinnat bindattuna ja työntyisin häneen sträppärillä. Hän saisi huutaa penistäni kehuvia iskulauseita samalla, että kiihottuisin. Jokaisessa keskustelussa olisin aina miesten puolella, oli asia kuinka älytön hyvänsä.

Ehkä sittenkin oli järkevää mennä siihen prosessiin ja elää rauhallisena, huomiota herättävänä miehenä, joka kannattaa feminismiä eikä se ole miehydestäni pois.

Vierailija
17/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Eivät kai hirveästi saa erityiskohtelua? Lähinnä vaan, että läheisesti eivät kutsuisi sinua naiseksi ja ehkä jättäisivät sinut kutsumatta nyt vaikka naisteniltoihin, kun ajattelisivat, ettet halua niihin.

Vierailija
18/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai puhutkin nykyajasta :)

Minä luulin, että puhuit 1920-luvusta. Silloinhan pahennusta herättivät ns. flapperit, eli nuoret naiset jotka rupesivat tekemään aiemmin vain miehille kuuluneita juttuja. Ks. https://fi.wikipedia.org/wiki/Flapper

Silloinhan oli muotikin sellaista, että naisen vartalo koetettiin saada näyttämään ihan tasapaksulta. Piti olla pienet rinnat, eikä vyötärön kapeutta kuulunut korostaa, vaan linja jatkui lantiolle ihan suorana. Hiukset olivat tietenkin lyhyet. Vain vanhoilla mummoilla oli pitkä tukka, ts. niillä, jotka eivät enää välittäneet ulkonäöstään niin että kävisivät leikkuuttamassa.

Vierailija
19/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näin ei muka tehdä?

No jokaisessa tällaisessa ketjussa tulee mukaan heti joku joka kyselee miksi muka pitäisi ottaa huomioon se että joku ei halua olla mies tai nainen ja miksi moista oikkuilua pitäisi ottaa millään lailla huomioon.

Vierailija
20/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Minua on aina kohdeltu yksilönä, ei jonain ”stereotypisenä sukupuolensa edustajana”. Ei se, että olen nainen, asiaan mitenkään ole vaikuttanut. Millä 1800-luvulla oikein elät?

Koet noin koska oma identiteettisi on riittävän lähellä sitä yleistä joten et huomaa mitään ristiriitaa. Jos kokisit oman sukupuoli-identiteettisei jollain enemmän valtavirrasta poikekavalla tavalla niin huomaisit taatusti sen miten stereotypiset odotukset ihmisille edelleen on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän