Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlainen lahja lapselle - arvostaako?

Vierailija
15.10.2020 |

Sukulaislapset (11v ja 8v) viettävät piakkoin synttäreitään. Heillä on IHAN kaikkea, joten mieleen juolahti, että voisin antaa Kirkon ulkomaanavun toisenlaisen lahjan, esim vuohet. Mutta miten lapsi suhtautuu tällaiseen lahjaan? Pahoittaako mielensä? Kellään kokemusta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei noiden päälle ymmärrä. Anna mieluummin lahjaksi tekemistä, vie lapset vaikka teatteriin.

Vierailija
2/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei noiden päälle ymmärrä. Anna mieluummin lahjaksi tekemistä, vie lapset vaikka teatteriin.

Se tässä onkin ongelma, että asumme ihan eri puolella Suomea eikä koronan vuoksi ole tulossa mitään sukulaissynttäreitä, joihin voisin osallistua tai koronan takia ylipäätänsä ostaa lippuja leffoihin tms. Toinen lapsista on riskiryhmäläinen.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tässä onkin ongelma, että asumme ihan eri puolella Suomea eikä koronan vuoksi ole tulossa mitään sukulaissynttäreitä, joihin voisin osallistua tai koronan takia ylipäätänsä ostaa lippuja leffoihin tms. Toinen lapsista on riskiryhmäläinen.

Ap.

Entäpä nää toistopalvelut? Lahjaksi vuosi disney+ tms.

Vierailija
4/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittavat mielensä. Älä anna mitään. Tuo on kuin kettuilua.

Vierailija
5/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vaikka joku äänikirjasovelluksen tilaus? En usko, että lapsi osaa arvostaa korttia jossa sanotaan, että hänen lahjarahansa on lahjoitettu jollekin järjestölle. Tai sitten aina voi antaa rahaa tai lahjakortin jos muuta ei keksi. En tiedä mitä harrastavat, mutta monille olisi varmaan mieluinen myös jonkun digitaalisen pelikaupan lahjakortti.

Vierailija
6/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle olis 8-11 -vuotiaana sanottu, että täti on ostanut mulle vuohen, olisin ruvennut miettimään nimeä ja rakentamaan karsinaa. Ja kauhea pettymys, kun olisin ehkä lopulta tajunnut, että sen vuohen saikin joku muu, ja mun lahja oli se, että se on mun nimissä annettu.

Anna mieluummin vaikka lapsille se rahamäärä, jonka olisit laittanut vuohiin.

Vierailija
7/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsille elleivät ole tietoisia noista asioista, synttäripäivä on nYT eikä sitten kun tajuaa. Pettymys voi olla melkoinen.

Vierailija
8/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Siis en mieti tätä. Raha tilille on vaan niin tylsä. Varsinkin kun vaarinsa antaa ylenpalttisen suuria rahoja lapsille ja sijoittaa niiden rahastoihin. Siinä muutama kymppi on tylsä. Olen yrittänyt aina keksiä jotain persoonallista lahjaa kummallekin, mutta nyt on ideat loppu. Voikohan ostaa jo kausarit ensi kesäksi Lintsille? Täytyy vielä miettiä.

Ap.

Vierailija
9/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kotieläintilalle, eläimiä katsomaan. 🐮🐃🐄🐷🐑

tai pelaa tennistä tai jalkapalloa heidän kanssa ⚽🎾.

Jokin elämys tai kokemus. 11v voi antaa jo jotain tuoksujakin. Vaikka suihkusaippua tai deostickin. Tuntee olonsa "isoksi".

Vierailija
10/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulen että tuon ikäiset ei vielä arvosta. Tiedostava teini saattaisi tykätä.

Yksi hyvä aineeton lahja on "raha" jossain pelissä, jota pelaavat - jos siis pelaavat. Toki pitää selvittää mitä pelaavat ja millä laitteella, mutta kun ne saa selville niin varmasti mieluinen lahja.

Vierailija
11/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan lähettää vaikkapa paketin postitse tai matkahuollon kautta. Muutenkin mun on vaikea kuvitella kenenkään tosissaan miettivän noin älytöntä lahjaa lapsille. Saisit heidät vain itkemään. Ellet muuta keksi, niin osta paketillinen legoja. Niillä leikkivät kaikki lapset ja jopa heidän vanhempansakin saattavat innostua rakentelusta:)

Vierailija
12/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis joku itse tehty joulukalenteri, jos vois olla... no, melkein mitä tahansa?

Vierailija
13/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Siis en mieti tätä. Raha tilille on vaan niin tylsä. Varsinkin kun vaarinsa antaa ylenpalttisen suuria rahoja lapsille ja sijoittaa niiden rahastoihin. Siinä muutama kymppi on tylsä. Olen yrittänyt aina keksiä jotain persoonallista lahjaa kummallekin, mutta nyt on ideat loppu. Voikohan ostaa jo kausarit ensi kesäksi Lintsille? Täytyy vielä miettiä.

Ap.

Meinasin ehdottaa lahjakorttia huvipuistoon, mutta kausari vielä parempi!

Vierailija
14/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin luulen että tuon ikäiset ei vielä arvosta. Tiedostava teini saattaisi tykätä.

Yksi hyvä aineeton lahja on "raha" jossain pelissä, jota pelaavat - jos siis pelaavat. Toki pitää selvittää mitä pelaavat ja millä laitteella, mutta kun ne saa selville niin varmasti mieluinen lahja.

Noissa lahjoissa on se ongelma, että lahjan "saaja" ei miellä sitä et se olis häneltä, koska eihänhän missään vaiheessa ole missään roolissa tuossa prosessissa. Oikeastaan se on lahjanantajan ja lopullisen saajan välinen case, joka usein kiillottaa antajan kuvaa kaksinverroin. Tietysti jos sen rahan vois laittaa jonneki "pankkiin" järjestön sivulla, jostan lahjan saava henkilö vois itse valita mihin summan haluaa käyttää. Se vois toimia paremmin.

Vierailija
15/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiusaa lasta vuohikortilla. Tiedän  tapauksen  jossa meni välit       kun joku laiska eno antoi pikkutytölle juluna vuohikortin.   Oli tahallan ilkeä viattomalle lapselle jouluna. Älä anna mitään jos et lapsia ymmärrä.  Pohdit liikaa persoonallista lahjaa  KEHITYSAPU ei  kuulu pienen lapsen murheeksi .

Vierailija
16/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kirkon Ulkomaan Apu, hoh-hoijaa. äänikirjasovellus   nyt   8 vuotiaalle synttäriksi. On ,  on tekopyhää. Kiitos ei meille.

Vierailija
17/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple store -lahjakortit on kuumaa valuuttaa tuon ikäisille. Vanhempien valvonnassa tietty :)

Vierailija
18/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma viherpiipertäjälapseni sai lukiovuosina vuohilahjan kummitädiltään ja tykkäsi kovasti, mutta en tuollaista hankkisi noin pienille. Itse olen kauempana asuvien lasten lahjat hoitanut niin, että olen sopinut lahjasta vanhemman kanssa ja laittanut rahat tilille. Kauan aikaa sitten postitin paketit, mutta sitten postikulut nousi niin hurjasti, että mieluummin laitoin senkin summan lapsen lahjaan varattuun rahaan.

Vierailija
19/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin 7-vuotiaalle lapselle Toisenlaisen lahjan, koulupuvun. Tunnen lapsen tosi hyvin ja olin varma, että hän ymmärtää idean ja ilahtuu. Hänen perheessään oli puhuttu hyväntekeväisyydestä ja itse oli vähän aiemmin halunnut lahjoittaa omia leluja keräykseen. Kenelle tahansa lapselle en suosittele tuollaista lahjaa.

Vierailija
20/35 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Entäpä nää toistopalvelut? Lahjaksi vuosi disney+ tms.

Näihin kysy ensin vanhempien mielipide!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi