Alkaa riittää kärsimys ohuista hiuksista.
Minulla on aina ollut ohuet ja maantienväriset hiukset, joten olen värjännyt niitä teini-iästä saakka eli n. Parikymmentä vuotta. Nyt kun ikää on jo 40 hiukset tuntuvat entistä ohuimmilta. Kampaus pn luonnollisesti aika lyhyt polkka. Eniten ärsyttää, että en voi lähteä mihinkään ilman hiusten asettelua paikalleen. Eli kun herään, on jokainen karva päässäni aivan pystyssä. Ei riitä kampaaminen vaan joka ikinen karva on aseteltava paikoilleen, varsinkin kun taka-raivollani on vielä kivoja pyörteitä, joiden päälle hiukset täytyy asetella ja kiinnittää lakalla. Näin talviaikaan pipon päähän laitettuani, en kehtaa ottaa sitä pois missään julkisilla paikoilla.
tukkani todellakin rassaa minua ja olen niin kateellinen niille ketkä omaavat kiiltävät laskeutuvat hiukset:(. Tuntuu, että huonoihin kynsiin ja lyhyisiin ripsiin on apu helpommin saatavissa kuin ohuisiin hiuksiin. Lisäkkeitä tuskin päähäni voi laittaa koska ne näkyisivät niin selvästi hentojen hiusteni alta. Onko peruukki tai hiusistutus ainoat vaihtoehtoni saada kauniit hiukset?
onko kenelläkään kokemusta noista istutuksista. Maksaakin varmaan maltaita ja onkohan tulos elinikäinen.
pidän huolta itsestäni, kiinnitän huomiota pukeumiseeni ja ulkoasuuni. Tukka vaan pilaa kaiken.
Kommentit (29)
Otan osaa. Mulla on ihan sama ongelma kuin sulla. Mun hiukset ovat vielä kaikenlisäksi superrasvoittuvaa sorttia, joten ne on pestävä joka aamu, jos haluaa ihmisen näköisenä lähteä liikkeelle. Olen 35 vuotias.
Suosittelisin, että hankit muutaman peruukin, alkuun edes yhden. Ulkomailta saa tilattua jos ei ole varaa suomalaiseen käsityöhön, joka on järkyttävän kallista. Peruukkis on kätevä ja tekee heti huolitellun olemuksen.
En tiedä oletko se sama kirjoittava, jolta on lähtenyt hiukset harvenemaan ja mietit lisäyksiä. Se ei ole hyvä idea, koska lisäkkeiden sinetit tai kiinnityskohdat näkyisivät harvojen hiusten lomasta. Ja voisivat repiä niitä viimeisiäkin hiuksia irti.
Miltä näyttäisit täysin kaljuna/sängellä? Joillekin vahvapiirteisille naisille, joilla on hyvä pyöreä kallonmuoto, kalju sopii ihan hyvin! tekisi sellaisen karismaattisen vaikutelman, jos naisella on vahva oma tyyli tai esim. naisellinentyyli ja siihen yhdeistetty kalju (esim. isot korvikset näyttää upeilta kaljun kanssa..).
tsemppiä ap, ystävältäni on myös tippunut tukka ja hän alkaa nyt 35-vuotiaana suorastaan pitämään kaljua osana persoonaansa :)
Ap:n tukka taas on aivan kuiva eli kun nostan käsilläni tupsun hiuksia ylös, jäävät ne todellakin pystyyn, ainakin kun niissä on muotoiluaineita.
Mun ohuen tukan rakenteeseen autto kummasti kevytvärillä värjääminen. Tämän siis luvattiin kestävän 28 pesua. Tukka on jämäkämpi ja paksumman tuntuinen. Pesen hiukseni myös aina aamulla, koska en voisi kuvitellakaan sitä tappelua lättään nukutun tukan kanssa.
Voisitkohan harkita pixie-mallia? Mielestäni erittäin "sensuellin söpö" malli, joka antaa ihanasti huomion silmille. Oma tukkani ei vain ole yhtään taipuisa, joten en voi edes harkita. :( http://www.short-haircut.com/wp-content/uploads/2013/01/Cute-pixie-cut-styles-2013.jpg
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 11:24"]
Otan osaa. Mulla on ihan sama ongelma kuin sulla. Mun hiukset ovat vielä kaikenlisäksi superrasvoittuvaa sorttia, joten ne on pestävä joka aamu, jos haluaa ihmisen näköisenä lähteä liikkeelle. Olen 35 vuotias.
[/quote]
En ymmärrä tätä valitusta. Kai nyt ihminen peseytyy joka aamu muutenkin ennen liikkeelle lähtöä. Minusta on ihan luonnollista pestä hiukset aamuisin samalla kun käyn suihkussa. Mitä järkeä siinä on että muun kehon pesee mutta pään jättää likaiseksi? Hiuksethan kerää kaiken pölyn ja lian ulkoa, ja nuhraantuu nukkuessa lisää. Ja jos hiukset on ohuet, ei niiden kuivaaminen ja laittaminen kauan kestä.
En minä ainakaan pese hiuksiani kuyin kerran viikossa?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 12:07"]
En minä ainakaan pese hiuksiani kuyin kerran viikossa?
[/quote]
No just. Haisee varmaan hyvältä sun päänahka.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 11:24"]
[/quote]
En ymmärrä tätä valitusta. Kai nyt ihminen peseytyy joka aamu muutenkin ennen liikkeelle lähtöä. Minusta on ihan luonnollista pestä hiukset aamuisin samalla kun käyn suihkussa. Mitä järkeä siinä on että muun kehon pesee mutta pään jättää likaiseksi? Hiuksethan kerää kaiken pölyn ja lian ulkoa, ja nuhraantuu nukkuessa lisää. Ja jos hiukset on ohuet, ei niiden kuivaaminen ja laittaminen kauan kestä.
[/quote]
Minulle ainakin kampaaja suositteli vähentämään hiusten pesua tai käyttämään kuivashampoota koska pesu rasittaa ja kuivattaa jo ennestään kuivaa ja hentoa hiustani. Harrastan liikuntaa ekä muutenkaan saa tukkaa mitenkään laitettua ilman pesua, joten en voi noudattaa tätä suositusta.
Minä käyn suihkussa aina iltaisin. En halua mennä likaisena puhtaisiin lakanoihin.
Enkä edes jaksaisi aamulla herätä suihkuun ja hiuksia laittamaan, menee liikaa aikaa...
Miksi sä harkiset hiusistutuksia, ennenkun edes kokeilet hiuslisäkkeitä?
Noh, mulla taas hiuksia aivan kamalan paksusti eikä sekään niin mahtavaa ole. Kestää kauan että ne saa kuivaksi, esim aamulla ennen töihin lähtöä ei mitään saumaa pestä hiuksia.. Ja kampaukset ei onnistu, kun hiusta niihin liikaa.. Tasan ei käy onnen lahjat
Hei ap!
Itselleni tulee mieleen tällainen päähän ommeltava peruukki. Eli omat hiukset letitetään, päähän asennetaan peruukkimyssy ja hiukset ommellaan kiinni päähän.
En tosin tiedä tehdäänkö tätä suomessa. Voit kysy varmasti jostakin helsingin afro-kampaamoista, tämä tekniikka oli ainakin UK:ssa asuessani heidän suosiossaan.
Oletkos kokeillut vielä kiuksia kasvattavia ravinteita?
Mä syön nykyään Evonia -pillereitä ja CLA:ta + joitakin muita hyvinvointia lisääviä tuotteita. Ja on muuten hiukset paksuuntuneet! Ja hyvänä lisäapuna toimii tuo hiusten värjäily. olen 45 v, hiukset on aina olleet ohuet ja vanhemmiten ohenneet aina vaan lisää. lyhyttä tukkaa en silti osaisi pitää, vaan aina on ollut pitkä! Minusta se on paljon parempi vaihtoehto, koska se kuitenkin laskeutuu paremmin, eikä tosiaan törrötä joka suuntaan! Ja paljon naisellisempi olo on pitkässä kuin jossain rekkalesbolookissa!
Mulla on myös erittäin ohuet hiukset. Hiuslaatu on muutenkin haastava, hento, lasimainen. Erittäin vaikea käsitellä. Pääni muoto on hirveä, olen takaraivoton lättäpää, joten vain tupeeraamalla voin saada edes hiukan muotoa taakse. En enää halua elää ilman lisäkkeitä, olen käyttänyt sinettipidennyksiä jo muutaman vuoden. Lyhyt tukka ei sovi, näytän ihan pojalta, kokeiltu on sekin.
Täällä reilu parikymppinen jolla laukesi miestyyppinen hiustenlähtö hormonihäiriön takia. Viimeisin kampaamokäynti 4v sitten päättyi itkuun kun kampaaja ehdotti peruukkia... Onneksi löytyi lääke jolla hiustenlähtö pysähtyi mutta tilanne on silti aika karmea.
Pidän hiukset pitkinä niin tupeerauksilla ja nutturoilla saa suurinpiirtein normaalin näköisen kampauksen, peruukista haaveilen. Onko kellään kokemuksia? Löytyykö keinokuituperuukkeja jotka olisivat (ilman lähempää tarkastelua) aidon näköiset?
Mulla on todella ohuet hiukset ja rasvoittuu kanssa nopsaan, joudun pesemään joka päivä. Ja sama on, että aamulla ne on pestävä/kasteltava, koska ovat aivan holtittomat. Löysin vastikään ihan huipputuotteen, funbun-hiuslisäkkeen. Sillä ei pitkiä kiiltäviä suoria saa, mutta minuutissa, parissa superkivan kampauksen. googletapa! Värejäkin oli vaikka millä mitalla, joten luulisi löytvän omiin hiuksiin mätsäävä! Minua on aina suorastaan vituttanut lähteä vaikka ulos vloppuna, kun tukka ei ole ikinä hyvin, mutta tuo em. kapine pelasti tilanteen. Rakastan sitä ja aion etsiä lisää vastaavanlaisia tuotteita. Ja mainittakoon vielä, että edes mieheni ei huomannut minun lisänneen jotain päähäni, ajatteli kai minun tupeeranneen kaikki 10 hiustani hienoksi kampaukseksi :D
Vierailija kirjoitti:
Noh, mulla taas hiuksia aivan kamalan paksusti eikä sekään niin mahtavaa ole. Kestää kauan että ne saa kuivaksi, esim aamulla ennen töihin lähtöä ei mitään saumaa pestä hiuksia.. Ja kampaukset ei onnistu, kun hiusta niihin liikaa.. Tasan ei käy onnen lahjat
Tämä on suunnilleen sama kuin jos huonosti heruvien imetyskeskusteluun tulee suihkutissi valittamaan, miten päivässä tulee tarvittava ja kymmenen litraa ylimääräistäkin ja on tosi vaikeeta.
Iän myötä monilla hiukset ohenevat entisestään. Olen 45, entinen paksuhiuksinen ja nyt ymmärrän myös mummopermisten tarkoituksen:) Itse taidan jatkossa kuitenkin siirtyä johonkin yksinkertaiseen lyhyeen malliin, jos tämä meno jatkuu.
Täällä kohtalotoverisi!
Pidin teippipidennyksiä tuuheuttamassa omaa onnetonta karvastoani, mutta nyt niistä luovuttuani tilanne on entistä kehnompi.
Lyhyt tukka ja Nioxin-tuotteet ovat ainoa mahdollisuus tällä liimaletillä. istutuksiin en ole perehtynyt ja ihan äkkisiltään enpä tiedä lähtisinkö edes. Onko se edes ratkaisu muuhun kuin kaljuuntuviin kohtiin? Jos harvaa tukkaa istutetaan harvaan kohtaan, niin mikä on tulos?