G: Rita Tainola - Sika Vainola - Putous 2014
Erikoistoimittaja Rita Tainolasta saisi oikeasti hyvän ja hauskan hahmon aikaan, mutta mielestäni Krista Kosonen tekee hänestä lähinnä pilkkaa. Varsinkin, kun hahmo perustuun niin selkeästi tiettyyn, oikeaan henkilöön
Sika Vainola, likaa naamassa, rumat hampaat, sotkuinen tukka, huono turkki ja liikaesittäminen pilaavat muuten todella hauskan ja osuvan hahmon mahdollisuuden.
Vähän yliesittämistä pois ja aidompi tyyli (Ritalla oikeasti kalliit korut ja turkit, laatuvaatteet, Louis Vuittonin huivit, laukut ja kengät, hiukset siististi kiinni, ei likaa kasvoissa, hyvät hampaat), niin olisi hauska ja hyvä!
Suomessa tietysti pilkka monista hauskaa ja viihdyttävää...
Mitä mieltä?
Kommentit (118)
Muualta kopioita: "Rita Tainola oli pyytänyt Leppäsuon Essolla henkilökuntaa tankkaamaan autonsa. Henkilökunnan edustaja oli käskenyt Laydyä muuttamaan Amerikkaan. Tämähän oli sitten lehtijutun paikka. Huoltoaseman esimies oli sitten selvittänyt asian kameroiden nauhoilta ja oli selvinnyt että arvoisa toimittaja oli yrittänyt nakittaa hommaan vanhaa Stevaria joka oli suunnilleen käskenyt arvon rouvaa painumaan *******."
Mulle tuli hahmosta mieleen Absolutely Fabulous.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 22:28"]
Mulle tuli Iina Kuustosen Jäbä hahmosta mieleen eräs naispuolinen bloggari :D
Vaikka tarkoitus oli kai esittää miestä :D
[/quote]
Mullekkin tuli! Minkä tyyppistä blogia pitää, tai bligin nimestä vihje?? :D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 22:28"]
Mulle tuli Iina Kuustosen Jäbä hahmosta mieleen eräs naispuolinen bloggari :D
Vaikka tarkoitus oli kai esittää miestä :D
[/quote]
Mullekkin tuli! Minkä tyyppistä blogia pitää, tai bligin nimestä vihje?? :D
[/quote]
Pitää kai jonkin sorti lifestyle/muotiblogia ja treenaa paljon :D
Rita Tainola on legenda, Harry Potter-suomennoksessakin on Rita Luodiko. Eiköhän hänen itsetuntonsa riitä siihen, että jossain hupiohjelmassa on komediahahmona hänen nuhjuisempi ja vähemmän viehättävä matkijansa Sika Vainola.
Luulin aluksi, että Näyttelijä esitti Klaara Kotkoa eli näitä seurapiirikaunottaria (kivilah,,,), mutta kyllä istui kuin nenä päähän tämä toimittaja. Vielä saisi aristokraaattinen otsa korostua upeammin.
Mäkin olen tavannut Ritan oikeasti. Hän mm. napautti esimieheni nimikylttiä ja kysyi kuka sä oot. Epäkohtelias, röyhkeä, töykeä, kovaääninen diiva. Ei erota oikeaa sampanjaa skumpasta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 23:52"]
Luulin aluksi, että Näyttelijä esitti Klaara Kotkoa eli näitä seurapiirikaunottaria (kivilah,,,), mutta kyllä istui kuin nenä päähän tämä toimittaja. Vielä saisi aristokraaattinen otsa korostua upeammin.
[/quote]
Siis onks suomessa OIKEASTI ns. seurapiirikaunottaria?? oon sanaton!! Huhhu, missäköhän pussissa oon asunu.. en tosiaan tienny et suomes ees on seurapiirit. :(
No eikos noiden sketsihahmojen tarkoituskin ole tehda vahan niin kuin pilkkaa todellisista hahmoista??? Sehan se hauska juttu parodiassa onkin. Tekeehan Riku Nieminenkin pilkkaa ilmaisutaidonopettajista, Iina hipstereista, Armi elamantapavalmentajista...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 23:52"]
[/quote]
Siis onks suomessa OIKEASTI ns. seurapiirikaunottaria?? oon sanaton!! Huhhu, missäköhän pussissa oon asunu.. en tosiaan tienny et suomes ees on seurapiirit. :(
[/quote]
kato kun olet ollut viikon pois Suomesta.
mun tuttu on ollut laivalla töissä, jossa Tainolan mies oli kipparina ja kuulemma koko henkilökunta en tiedä inhosiko, mutta mikä on oikea verbi asiaan.
Leikki diivaa siellä vaikka kyseessä oli rahtilaiva.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 20:58"]
Itse Rita Tainolan muutaman kerran tavanneena voin todeta, että tekee ihan hyvää jos häntä vähän vaikka pilkataankin. Hän on erittäin epämiellyttävä ja ylimielinen ihminen. Olkoot vaikka tavannut kaikki maailman presidentit ja julkkikset, niin ihmisiä me "taviksetkin" ollaan, ja sillä tavalla meitäkin voisi kohdella. Ämmä kuvittelee olevansa joku tärkeämpikin tyyppi, jonka jalkojen alla pitäisi maata palvoa. Pyh, sanon minä! Ei muuta kuin kuraa vaan niskaan! Toivottavasti Krista osaa laittaa parastaan, että saadaan tosiaan Tainolalle nauraa.
[/quote]
Rita on itsekin sanonut, että ihmiset pitävät häntä pelottavana, vaikka on sydämellinen ihminen. Säkin pelästyit. Näin Ritasta dokkarin telkussa ja siinä hänestä sai ihan mukavan naisen vaikutelman. Varmasti pätevät ihmiset ovat kammotus epävarmoille, mutta sellaista se nyt vaan on.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:22"]
Rita on itsekin sanonut, että ihmiset pitävät häntä pelottavana, vaikka on sydämellinen ihminen. Säkin pelästyit. Näin Ritasta dokkarin telkussa ja siinä hänestä sai ihan mukavan naisen vaikutelman. Varmasti pätevät ihmiset ovat kammotus epävarmoille, mutta sellaista se nyt vaan on.
[/quote]
En ole tuo aikaisempi vastaaja, mutta olen itsekin tavannut Ritan henk.koht. ja ihan samanlaisen ylimielisen ja koppavan vaikutelman sain. Toki hän on pätevä työssään ja yksi ehdottomia alansa huippuja, sitä en kiistä, mutta kyllä monilla pätevilläkin ihmisillä on käytöstavat.
Maistuukohan sille kuppi reippaanlaisesti? Jos olisin hahmon käsikirjoittaja, lukisin tämänkin ketjun ideoiden lähteeksi, mutta luulen että näyttelijät itse tietävät liiankin hyvin tällaiset lehdistön harpyijat ja sen mitä tapahtuu kulisseissa :D
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 20:58"]
Itse Rita Tainolan muutaman kerran tavanneena voin todeta, että tekee ihan hyvää jos häntä vähän vaikka pilkataankin. Hän on erittäin epämiellyttävä ja ylimielinen ihminen. Olkoot vaikka tavannut kaikki maailman presidentit ja julkkikset, niin ihmisiä me "taviksetkin" ollaan, ja sillä tavalla meitäkin voisi kohdella. Ämmä kuvittelee olevansa joku tärkeämpikin tyyppi, jonka jalkojen alla pitäisi maata palvoa. Pyh, sanon minä! Ei muuta kuin kuraa vaan niskaan! Toivottavasti Krista osaa laittaa parastaan, että saadaan tosiaan Tainolalle nauraa.
[/quote]
[/quote]
No sydämellinen ei ole ensimmäinen sana joka tulee Ritasta mieleen. Olen hänet itsekin usein tavannut töiden merkeissä ja ylimielisen ja töykeän kuvan olen saanut. Luulee itsekin olevansa joku suurikin julkkis. Tekee aika selväksi, että hän on parempi kuin me muut maan matoset.
Luultavasti Rita on vaan skarpannut ja esittänyt sydämellistä dokkarissa. Eiköhän hänelläkin ole sen verran älliä päässä, että tajuaa olla diivailematta jossain dokumentissa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 06:24"]
No eikos noiden sketsihahmojen tarkoituskin ole tehda vahan niin kuin pilkkaa todellisista hahmoista??? Sehan se hauska juttu parodiassa onkin. Tekeehan Riku Nieminenkin pilkkaa ilmaisutaidonopettajista, Iina hipstereista, Armi elamantapavalmentajista...
[/quote]
Provo mutta nappaan kiinni: on aika iso ero parodioida tiettyä yhtä ihmistä ja ihmistyyppiä, mattimeikäläistä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 10:14"]
Provo mutta nappaan kiinni: on aika iso ero parodioida tiettyä yhtä ihmistä ja ihmistyyppiä, mattimeikäläistä.
[/quote]
Miten niin? Onhan henkilöparodioitakin tehty maailman sivu.
Olenko ainoa, jonka mielestä Rita näyttää ikäistään vanhemmalta? Olin ihan yllättynyt että on syntynyt 1955.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 10:25"]
Olenko ainoa, jonka mielestä Rita näyttää ikäistään vanhemmalta? Olin ihan yllättynyt että on syntynyt 1955.
[/quote]
Korjaankin heti että taitaakin olla syntynyt joulukuussa 1954.
Tänä vuonna on tosi paskat hahmot. Saa nähdä, miten homma etenee.