Millaiset kengät käy hameen kanssa?
Käykö samanlaiset mekon kanssa? En ole saapastyyppinen ihminen, joten mieluummin neuvokaa jotain keväisempiä kenkiä.
Olen täysin onneton pukeutuja ja mekko/hamekenkiä en ole koskaa osannut ostaa. Tahtoisin keväällä ja kesällä käyttää hametta, mutta millaiset kengät siihen sopii (töissä).
Kommentit (7)
Makuasioita, itse käytän paljon hameita ja mielestäni saappaat pääsevät parhaiten oikeuksiinsa juuri hameen kanssa! Sitten riippuu paljon hameesta: farkkuhameen kanssa sopii rennomat kengät, fiinimpi hame taas vaatii sirommat. Katsele pukeutumiskuvia, niitähän on netti pullollaan.
Mun vinkki on mennä kyseinen hame päällä kenkäkauppaan tai -osastolle ja reilusti pyytää apua myyjältä. Osaavat etsiä valikoimasta juuri sellaiset kun on tarve ja mitä et välttämättä itse osaisi kokeilla.
Esimerkiksi saappaissa ja nilkkureissa on hyvä olla just sun jalkaan oikeanlaiset varret ja ballerinoissa lestin leveys on tärkeä. Myyjät tietää myymiensä merkkien ominaisuudet ja pääset hyvin pienellä tuskalla tuostakin tilanteesta.
Suosittelen vielä lukemaan muutaman tyylioppaan jotta pääset vähän hajulle mitä minkäkin kanssa voi tai on hyvä käyttää. Kun tietää mikä on ns. se oikea tapa, osaa pukeutua tarpeen mukaan hyvin ja myös tehdä asustaan mielenkiintoisen rikkomalla sääntöjä sopivasti (esimerkkinä juurikin ne hempeät hameet ja maiharit).
Mun silmään hame ja nilkkurit ei kertakaikkiaan sovi yhteen. Melkein mikä tahansa muu kenkä menee hameen kanssa. Farkkuhameen kanssa menee jopa pienet tennarityyppiset kengät. Makuasioita tietysti nämäkin.
http://www.crocs.fi/crocs-alice-work/11050,fi_FI,pd.html?cid=001&cgid=women-footwear-work#reviews
Riippuu tietysti vähän millaista hametta ja pidät ja mitä teet työksesi.
Ei missään nimessä sandaaleita. Varpaat eivät saa näkyä työpaikalla. Sirot ballerinat ok, mutta paras on 6- 12 cm korollinen yksinkertainen avokas. Ei mitään nilkkaremmejä. Terveyssandaalit ja crocsit ihan maksimissaan sairaalakäyttöön, joissa elää kummallinen pukeutumiskulttuuri. Epähygieeniset sandaalit sairaalassa, varpaat näkyy... miksi? Nilkuurit ok hameen kanssa, jos nilkkurin suuosa myötäilee nilkkaa tiiviisti, ja jos kenkä on erittäin siro ja korko on kapea. Ei mitään Palmrotheja
Ballerinat tai korkeakorkoiset sandaalit.
Jotku sirot nilkkurit vois kai mennä mutta kyllä saappaat ois paremmat
Kesällä, talviaikaan sisätiloissa, ballerinat. Ulkona nilkkurit, sopii paljon paremmin hameen kanssa kuin saappaat. Ja riippuu myös paljon ihmisestä ja hänen tyylistään, joskus esim. maiharit on tosi hyvän näköiset hameen kanssa.