Tätäkö taas???
Kirjoittelin jo tuonne odottajien puolelle, muttei siellä oikein kukaan vastaillut... Joten jospa täällä.
Keskenmenon koin tammikuussa rv6. Tuli spontaanisti ulos, oli kivuton ja lopulta helppo. Oli vielä niin alussa, etten ollut ehtinyt kunnolla asiaa edes pohtimaan.
Nyt rv 11+1. Tänä aamuna tuli kirkasta verivuotoa, muuttuen sitten pian ruskeaksi tuhnuksi, jota tulee ihan vähän siteeseen. Ei vuoda, tuhnuttaa vaan. Liekö sitten pari päivää näin, muuttuen lopulta " oikeaksi" vuodoksi. Onkohan tässä enää mitään toivoa? Pitäiskö soittaa jo päivystykseen vai odottelenko vaan? Ultrakin piti viikon päästä olla.
Onkohan kellään ollut näin ja silti raskaus jatkunut ihan normaalisti???
Mieli on niin maassa. Tuntuu, ettei tästä tuu mitään ja miks näin käy!!!!!! Onneksi eka raskaus onnistui ja siitä syntyi terve tyttö (2004).
Olen toiveikas vaikkakin aika epäileväinen.......
Kommentit (6)
Hyvinhän siellä masussa sitten voitiinkin!
Kävin aamulla ultrassa ja pikkuinen olikin aika menijä ja sydän kuului hyvin.
Olen NIIN helpottunut, kun keskenmenoa ei ollutkaan (ainakaan vielä). Tuhnuista vuotoa tulee tosin vielä vähän pyyhkäistäessä.
Mutta ainakin nyt vauva voi hyvin. Kunpa nyt lopputkin raskaudesta sujuisi hyvin. On vaan vielä niin pitkä aika taivaltaa!
Mutta yritetään.
Saapis & tyttö 1v9kk ja rv11+2
Todella kiva oli kuulla! Muakin lääkäri lohdutti, että aika usealla on loppujen lopuksi alkuraskauden vuotoja.. Mulla tosin ekalla puhelinsoitolla neuvolatäti antoi tylyn tuomion " se oli sitten keskenmeno, kiitos hei" . Eli monet itkut olen itsekin tämän 15vkon (tai no ehkä 10) aikana itkenyt turhaan.... Ensi ke jälleen neuvola, myönnän yhä jännittäväni, että onko siellä kukaan enää elossa.
omppu, nyt " jo" 15+1
Minulla on kokemusta sekä varhaisesta, spont.keskenmenosta sekä raskaudenaikaisesta vuodosta, joka ei haitannut raskautta. Vuoto alkoi juuri kun oli kuunneltu sydänäänet ensimmäistä kertaa ja olin jo huokaissut helpotuksesta ja uskalsin jo kertoa raskausuutisia tuttavillekin. Vuotoa oli ajoittain melko runsaasti ja sitä kesti viikon verran. Olin varma keskenmenosta, mutta ultrassa paljastui myös että vauva on kunnossa. Loppuraskaus oli vuodoton.
Toki kannattaa ottaa yhteyttä äitiyspoliklinikalle, jotta saa varmistuksen. Jos kyseessä on keskenmeno ei sille juurikaan mitään voi. Silloin vuoto yltyy kovin runsaaksi ja täytyykin mennä lääkäriin.
Onnea kuitenkin kaikille odotukseen!
Minullakin eilen töistä tullessa vuotanut ruskeaa paksua " möhnää" ja illalla pyyhkiessä kirkasta verta tuli paperiin, mutta siteeseen ei ole vuotanut. Eli ei välttämättä enteile keskenmenoa? Mie oon jo tätä kerennyt monta kertaa itkemään ja mieli maassa.
Pienen pientä rusehtavaa vuotoa ja pahin pelko siitä, että paha olo on tällä viikolla vähentynyt, nyt ei esim. ollenkaan paha olo. Keskenmenoko taas? Maanantaina minulla on aika yksityiselle lääkärille, luulen, ettei ne sairaalaan ottaisi edes katsottavaksi näin varhaisessa vaiheessa.
Kunpa kaikki olisi hyvin, mutta hirveä huoli! Saapis ja Saaruska, miten teillä menee?
Mulla eka oli tuulimunaraskaus, nyt toisessa on vuotanut alusta asti, jopa kolmesti kirkasta verta. Np-ultrassa todettiin terveen näköisen sikiön lisäksi kohdun ulkoinen hyytymä, hematooma, joka vuotaa ruskeaa vanhaa verta pois. Tätä siis jatkuu edelleen, kontrolli tuolle rv28. Huolestuttaa toki vuodot vieläkin, kun aika alussa mennään, mutta pari kertaa jo ultrassa pikkuvesselin nähneenä alkaa helpottamaan... Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! =)
omppu rv15