Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa silmiä avaava kokemus nähdä kaupugin halvimmat asunnot

Vierailija
11.01.2014 |

Olin eräälle tutulle kuskina ja apuna kun hän kiersi katsomassa vuokrattavia yksiöitä, halvimpia mahdollisia.

voi jessus mitä lääviä. Ja ne muut asuntoa etsivät oli ihan tavallisen oloisia tyyppejä. En ollut tajunnut, miten jotkut ihmiset köyhyyttään joutuu asumaan...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostat nyt sitten varmasti omaan elintasoasi, onnellisuuttasi, perhettäsi paljon enemmän ja olet nöyrän kiitollinen kaikesta kohdallesi osuneesta hyvästä. Koskaan ei voi tietää minkä kulman takaa iskee katastrofi, joka murskaa suurimmankin onnen säpäleiksi.

Paljon rakkautta, viisautta, terveyttä, ystäviä, pysyvää työpaikka ja vakaata mieltä sinulle jatkossakin.

Vierailija
2/21 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä itse asut. Westendissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin torpataan typerä provo.

Vierailija
4/21 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan neliövuokraltaan kaupungin halvin kämppä, eikä oo läävää nähnytkään. Onneks on kaupungin asunto.

Vierailija
5/21 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pk seudulla, vaan pikkukaupungissa. Mutta ne asunnot oli tyyliin 18-20 m2 huone vetoisassa puutalossa, joissain ei edes omaa vessaa.

ap

Vierailija
6/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en huomannut että siinä linkin asunossa ei ollut vessaa.

Vierailija
7/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos asunnon lämmitys on takka ja irrallinen patteri, niin miten kylmä siellä suihkussa on..

Vierailija
8/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:49"]

Miettikää jos asunnon lämmitys on takka ja irrallinen patteri, niin miten kylmä siellä suihkussa on..

[/quote]No eikös se riipu patterin tehosta ja sijoutuksesta. Sama kai se on onko se irrallinen vai kiinteä? Ei ole mullakaan kuin pattereita mökin lämmityksessä, kylppärissä en edes uskalla pitää päällä.

Vierailija
9/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkin asunto on minusta ihan ok. Kuvat oli otettu tosi epäedustavasti (patteri hilattu keskelle lattiaa, vessanpönttö auki, tavarat miten sattuu), vähän miettimällä yleisvaikutelma olisi varmasti oikein edustava. Kylppäriasiakaan tuskin haittaa jos se naapuri on perussiisti, asuuhan moni solussakin. Lisäksi vuokra oli supermatala.

Sellaiseen asuntoon en kyllä muuttaisi, jossa ei ole minkäänlaista vessaa/suihkua tai jossa nuo pitäisi jakaa monen ihmisen kanssa. Jonkun suihkuttoman 15 neliön kopin näin joskus vuokrayksiöitä selatessani. Ihmettelen kyllä, millainen kitupiikki muuttaa sellaiseen, koska opiskelijoilla/työttömilläkin kyllä on tukien vuoksi varaa normaalikuntoiseen, vaikka esim. soluun ainakin. Ehkä joku, jolla ei ole luottotiedot kunnossa tai jonka on saatava asunto tosi nopeasti, mutta sääliksi käy.

Vierailija
10/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 18:25"]

Olin eräälle tutulle kuskina ja apuna kun hän kiersi katsomassa vuokrattavia yksiöitä, halvimpia mahdollisia.

voi jessus mitä lääviä. Ja ne muut asuntoa etsivät oli ihan tavallisen oloisia tyyppejä. En ollut tajunnut, miten jotkut ihmiset köyhyyttään joutuu asumaan...

[/quote]

Varsinkin PK-seudulla on ihan hirveitä lääviä vuokralla ja kuukausivuokra ei usein ole edes paljoa keskustassa asuvan vuokraa halvempi varsinkin jos joutuu ottamaan asunnon yksityiseltä. Kaupunkiin muuttavan pitää usein ottaa ensimmäinen asunto, jonka saa koska jostain 500km päästä ei kovin monta kertaa pääse Helsinkiin asuntoesittelyihin ja kaupungiltahan ei asuntoa kovin helposti irtoa.

Olen myös selannut asunto-ilmoituksia. Ihan törkeään hintaan myydään remppaamattomia alkuperäiskuntoisia lääviä. Hinta on kova vaikka pintoihin, sähköihin ja putkistoon ei ole koskettu sitten 60-luvun. Oikein hirvittää mitä pommeja noissa rakennuksissa oikein muhii kun jo silmällä näkee, että varmaan koskaan ei ole korjattu mitään ulkoa tai sisältä.

Yhtäkin asuntoa kaupattiin kovaan hintaan vaikka vessa oli 60-luvun alkuperäiskunnossa ja seinissä + lattiassa oli vesivahinkojälkiä ja tod. näk. hometta, koska matto oli mustunut läpi asti.

Olkaa onnellisia kaikki joilla on suuri ja kaunis asunto. Voi helvata millaisissa loukuissa sitä on itsekin opiskelijana joutunut  asumaan.

Vierailija
11/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 18:25"]

[/quote]

Varsinkin PK-seudulla on ihan hirveitä lääviä vuokralla ja kuukausivuokra ei usein ole edes paljoa keskustassa asuvan vuokraa halvempi varsinkin jos joutuu ottamaan asunnon yksityiseltä. Kaupunkiin muuttavan pitää usein ottaa ensimmäinen asunto, jonka saa koska jostain 500km päästä ei kovin monta kertaa pääse Helsinkiin asuntoesittelyihin ja kaupungiltahan ei asuntoa kovin helposti irtoa.

Olen myös selannut asunto-ilmoituksia. Ihan törkeään hintaan myydään remppaamattomia alkuperäiskuntoisia lääviä. Hinta on kova vaikka pintoihin, sähköihin ja putkistoon ei ole koskettu sitten 60-luvun. Oikein hirvittää mitä pommeja noissa rakennuksissa oikein muhii kun jo silmällä näkee, että varmaan koskaan ei ole korjattu mitään ulkoa tai sisältä.

Yhtäkin asuntoa kaupattiin kovaan hintaan vaikka vessa oli 60-luvun alkuperäiskunnossa ja seinissä + lattiassa oli vesivahinkojälkiä ja tod. näk. hometta, koska matto oli mustunut läpi asti.

Olkaa onnellisia kaikki joilla on suuri ja kaunis asunto. Voi helvata millaisissa loukuissa sitä on itsekin opiskelijana joutunut  asumaan.

[/quote]

Täytyy sanoa, että joskus saa todella kivoja opiskelijahuoneitakin vuokrattua halvalla esim. HOASilta tai joltain muulta opiskelija-asuntoyhtiöltä, mutta kaikille opiskelijoille ja köyhille ei riitä niitä kunnossapidettyjä asuntoja vaan voi joutua muuttamaan välillä todella ala-arvoiseenkin paikkaan. Täytyy sanoa, että tuntui yhteenaikaan aika pahalta kun erään dokumentin syrjäytynyt moniongelmainen perhe valitti miten huono asunto heillä oli ja kritisoi asuinpaikkaansa vaikka meillä oli paljon vanhempi ja huonompikuntoisempi asunto josta maksoimme itse ilman tukia täyttä markkinahintaa.

Vierailija
12/21 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hulppea asunto, jossa oli aivan mieletön vuokra.

Asunto oli liian tilava.

Olin silloin sitä mieltä, että tärkeintä on maksaa seinistä.

Kunnes vuokra nousi järkyttävästi.

Olen asunut nyt ihanan halvassa asunnossa muutamia vuosia ja nauttinut, kun rahaa jää kivasti millä ostaa vaatetta ja vaikka mitä.

Ei sitä vuokrarahaa nää.

Jos vituttaa seinät, niin aina voi käydä ulkona ja kotiin tulo on taas mukavaa.

Vierailija
13/21 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on nyt katsonut sitä leffaa jossa hyvätuloiset teki matkan 

Jakomäkeen vuokra-asuntoon, mikä sen nimi olikaan.

PROVO!!!!

Vierailija
14/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:22"]

Joku on nyt katsonut sitä leffaa jossa hyvätuloiset teki matkan 

Jakomäkeen vuokra-asuntoon, mikä sen nimi olikaan.

PROVO!!!!

[/quote]

Ei ole provo! EN arvostellut vuokralla asumista tai vaikka kerrostalossa asumista, vaan halvimpien asuntojen huono kunto yllätti. Vuokrayksiö varastokoppeineen, pyöräsuojineen ja pyykkitupineen ei näköjään olekaan itsestäänselvyys. Näitähän on vain kerrostaloissa, ei esim yksityisten vuokraamissa puutalokoppeiroissa, ja ne on just niitä halvimpia. Ja jokuhan niissäkin asuu.

ap.

Vierailija
15/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa esim tätä, tää on vielä siisti niihin verrattuna mitä me käytiin katsomassa: http://www.jokakoti.fi/kohde/d2d59?9

ap.

Vierailija
16/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa halvimmissa kopperoissa varmaan kauan asukkaat viihdykään. Minullekin tarjottiin opiskelijana vaikka mitä. Olisin pariksi kuukaudeksi saattanut vuokratakin, jos en olisi löytänyt parempaa.

Vanhempanikin olisivat varmaan mieluummin maksaneet vaikka hotellin, kuin päästäneet eräänkin aikamiespojan vintille asumaan. :)

Vierailija
17/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans olin yhtäkkiä hyvin onnellinen ja tunsin itseni hyvätuloikseksi ja luksusasujaksi kun kävin työni puolesta etsimässä vuokra-asuntoa työntekijöille. kaikenmaailman kämppiä sitä onkin, jopa kerrostaloissa saati sitten näissä "ihanissa" omakotitalojen erillisasunnoissa. yksikin asunto loppui ennenkuin se alkoikaan, mietin että mihin tässä mahtuu muka asumaan kun ei edes täysmittainen sänky mahdu "tyylikkääseen tupakeittiöasuntoon" kuin pystyssä. yhdessä oli wc käytävällä. yksi kämppä haisi kaamealle ja yhteen taloon en meinannut edes mennä, synkkä pimeä rappukäytävä ja vanhan kusen haju.

:(

Vierailija
18/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi linkin asuntohan on ihan siisti. Oma takka ja kaikki. Persoonallisen keltainen seinä. Sopisi esimerkiksi taitelijatyypille. Mutta niinhän ap sanoikin, että tuo asunto li siisti. Pienihän se on kuin mikä, mutta siisti. Käsittääkseni tuollaisissa parikymppiset asuvat?! Ihan normiasunto nuorelle ihmiselle.

Vierailija
19/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunnonhaussa Lontoossa. Yhdessä yksiössä suihkukaappi jääkaapin ja sängyn välissä. Hintapyyntö 700 euroa kuussa...

Vierailija
20/21 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:12"]

No toi linkin asuntohan on ihan siisti. Oma takka ja kaikki. Persoonallisen keltainen seinä. Sopisi esimerkiksi taitelijatyypille. Mutta niinhän ap sanoikin, että tuo asunto li siisti. Pienihän se on kuin mikä, mutta siisti. Käsittääkseni tuollaisissa parikymppiset asuvat?! Ihan normiasunto nuorelle ihmiselle.

[/quote]

Normiasunto? Minusta on normaalia että on oma vessa edes. Kiva jos naapuri on mahataudissa, niin siinäpähän sit odottelet.

Ja tohon keskelle huonetta patterin viereen voikin sit viritellä pyykinpesuneen.