Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas vieraita, lähden karkuun!

Vierailija
11.01.2014 |

Meillä on ollut joulusta asti joka viikko vieraita. Pahimpana viikkona kolmena eri päivänä. Nyt vaan en enää jaksaisi.

Miehen kaverit oli viime viikolla saunomassa. Eilen, kun tulin kotiin, olivat taas. Mikäs siinä, mutta olisi mies voinut jotain vaikka tekstiviestillä mainita etukäteen. Viimeinen lähti vasta puoliltaöin.

Ja eikö just soittanut miehen kaveri, että tulevat koko perhe kylään! Nyt! Mä en jaksa laittaa tarjottavaa! Eilistenkin vieraiden jäljet siivoamatta!

Mieskään ei ole kotona. Sanoin, että nyt ei käy. Eikun he tulee vaan.

Voinko häipyä lapsen kanssa vaikka elokuviin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivy heti!!

Ihan oikeasti. 

Vierailija
2/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan karkuun, kestitköön itse kutsumansa!

saman vastauksen saat luultavasti liki kaikilta. Ei aina pidä sosialiseerata! Ymmärrän kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivy heti ja ota myöhemmin mies puhutteluun. Jos haluaa kutsua jatkuvasti vieraita, hoitaa vieraansa myös itse.

Vierailija
4/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat vaikka kielsit? Eiku karkuun.

Vierailija
5/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin vieraita ilomielin vastaan ja laittaisin myös tarjottavat. Meillä ei käy ikinä ketään.

Vierailija
6/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopi hopi! Joko läksit kotoa ap? Ei niitä vieraita ole pakko ottaa vastaan.

Vierailija
7/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, miten tämä kieltäminen ja sitä seuraava tuppautuminen tapahtui? Siis sanoitko ihan tosiaan suoraan että "nyt ei käy" ja silti tuli vastaukseksi "me tulemme kuitenkin"?

Jos, niin aika uskomatonta..

Lähde karkuun, tai jos et, niin älä passaa sen kummemmin. Keitä kahvit ja laita pelkät mukit pöytään, ehkä joku keksipaketti (ihan vaan avattuna, ei mitään asetteluja tarjoilulautasille). Ja siitä sitten vaan.

Vierailija
8/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset heti autoon ja menoksi, heti, heti. Menkää paremman puutteessa vaikka jonnekin jättimarkettiin haahuilemaan, helposti sinne saa tunnin, puoltoista menemään ja matkat päälle niin olette vasta kasilta kotona.

Vierailija
9/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskin nopeesti muksulle vaatteet niskaan ja körötetään linja-autolla keskustaan. Sopivaa leffaa ei enää mennyt, mutta mennään klo 19 alkavaan näytelmään.

Lapsi on onneksi ihan innoissaan ex tempore teatteri-illasta. :) Toivottavasti jaksaa katsoa näytelmän...

Vähän on huono omatunto. Mutta mä en nyt jaksa taas koko iltaa seurustella ja passata...

Vierailija
10/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi sanoa, että ei, ette tule? Siis sanoa niin, että menee jakeluun? Miten se on niin vaikea sanoa asioita niin, että se ei jää epäselväksi kenellekään? Voit vaikka harjoitella täällä av:lla tai peilin edessä. Sanot E-I, EI. Helppo juttu. Ja miehelle pitäisin hyvin tiukan puhuttelun, yksikin tällainen tylsä vierailu olisi liikaa ja ei, en lähtisi kotoani minnekään. Saattaisin majottautua johonkin huoneeseen ja pistää oven kiinni. Tarjoiluihin ja siivouksiin en todellakaan osallistuisi mitenkään, päinvastoin. Jos mies haluaa kavereilleen jotakin tarjota, niin menköön ravintolaan ja tarjotkoon siellä, tarviiko sitä kotirauhaa tulla häiritsemään.

Vierailija
11/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 17:48"]Ihan mielenkiinnosta, miten tämä kieltäminen ja sitä seuraava tuppautuminen tapahtui? Siis sanoitko ihan tosiaan suoraan että "nyt ei käy" ja silti tuli vastaukseksi "me tulemme kuitenkin"?

Jos, niin aika uskomatonta..

Lähde karkuun, tai jos et, niin älä passaa sen kummemmin. Keitä kahvit ja laita pelkät mukit pöytään, ehkä joku keksipaketti (ihan vaan avattuna, ei mitään asetteluja tarjoilulautasille). Ja siitä sitten vaan.

[/quote]

No, miehen kavereista pari aika röyhkeitä. Sanoin, että nyt ei käy. Mutta tyyppi ilmoitti, että he pistäytyy nyt vaan kauppareissulla ohimennen.

On ennenkin tullut. Kerran ei uskonut, että mies työmatkalla. Tuli vaan meille ja istui pari tuntia, että eikö se nyt tule kotiin se sun mies...

Vierailija
12/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 17:53"]

Iskin nopeesti muksulle vaatteet niskaan ja körötetään linja-autolla keskustaan. Sopivaa leffaa ei enää mennyt, mutta mennään klo 19 alkavaan näytelmään.

Lapsi on onneksi ihan innoissaan ex tempore teatteri-illasta. :) Toivottavasti jaksaa katsoa näytelmän...

Vähän on huono omatunto. Mutta mä en nyt jaksa taas koko iltaa seurustella ja passata...

[/quote]

Hyvänen aika, huono omatunto pois ja heti. Tämä oli paras tempaus ikinä. Juuri noin opetat heille, ettei teille tunkeuduta tuosta noin vaan. Oikein mukavaa iltaa teille :)

Vierailija
13/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä törppö... Kai tuosta nyt pitäisi jo tajuta. Ilmeisesti miehesi ei siis edes tiedä että ovat tulossa, kun ei ole kotonakaan? Tuossa tilanteessa joko lähtisin tai sit vaan jättäisin avaamatta oven. :D

Vierailija
14/15 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 18:17"]

[/quote]

Hyvänen aika, huono omatunto pois ja heti. Tämä oli paras tempaus ikinä. Juuri noin opetat heille, ettei teille tunkeuduta tuosta noin vaan. Oikein mukavaa iltaa teille :)

[/quote]

Opetat vieraita? 

Millainen ihminen sanoo ettei sovi tulla ja millaiset ihmiset sanoo silti tulevansa? Kuulostaa oudolta. 

Minä en koskaan kehtaisi sanoa ettei meille voisi tulla. Onko teille sanottu noin jos olisitte menossa jollekin kylään vai mistä tälläinen käytös tulee?

Vierailija
15/15 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 18:17"]

[/quote]

[/quote]

Opetat vieraita? 

Millainen ihminen sanoo ettei sovi tulla ja millaiset ihmiset sanoo silti tulevansa? Kuulostaa oudolta. 

Minä en koskaan kehtaisi sanoa ettei meille voisi tulla. Onko teille sanottu noin jos olisitte menossa jollekin kylään vai mistä tälläinen käytös tulee?

[/quote]

No mutta entä jos on muita suunnitelmia? (Kotona yksin löhöäminenkin on ihan sallittu muu suunnitelma.) Ei kai aina voi vaan toivottaa tervetulleeksi riippumatta siitä, mitä on itse suunnitellut tekevänsä. Tietysti asian voi ilmaista nätimmin, voi keksiä paremman kuuloisen tekosyyn ja ehdottaa vaikka seuraavaa viikonloppua parempana ajankohtana. Mutta kaikkiin se ei näköjään toimi kun ei ymmärretä edes suoraa eitä. Ymmärrän ap:tä mainiosti. Itsekin hermostuisin jos täällä olisi joka ilta porukkaa odottamassa kahvia pöytään. Joskus täytyy saada olla rauhassa omassa kotonaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä