Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ghostaus on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
14.10.2020 |

Vastapuoli jää ikuisesti ihmettelemään mikä hänessä on niin iljettävää ja kamalaa ettei sitä voi edes ääneen sanoa.

Kommentit (224)

Vierailija
201/224 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on helppo, jättäkää naiset miehet rauhaan. Älkääkä kuvitelko että samassa harrastusporukassa oleminen on teille parisuhde. 

Vierailija
202/224 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömiä kommentteja täällä. En ihmettele yhtään, että tämä paskakäytös on niin yleistä nykyään kerran näin moni pitää sitä ihan kelvollisena toimintana. Ghostaajahan ei kestä kohdata toisen tunteita, joten turvautuu tähän.  Tuskin tulee tosiaan olemaan kovin helppo kumppanikaan tämän takia, jos parisuhteeseen joskus päätyy.

Tai sitten häntä ei vaan enää kiinnosta, eikä hän halua käyttää aikaansa ja energiaansa johonkin mistä hän ei enää pidä.

Eli on silloin epäkunnioittava ja itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/224 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on helppo, jättäkää naiset miehet rauhaan. Älkääkä kuvitelko että samassa harrastusporukassa oleminen on teille parisuhde. 

No mutta sitten alkaa marina kun naisilta ei saa :(

Vierailija
204/224 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä minua ainakaan huvita alkaa selittää eikä perustella, jos ei kiinnostakaan. Jos joku alkaa lyhyen viestittelyn tai yhden tapaamisen jälkeen sellaista vaatia, en pidä ihmistä normaalina.

Et voi vastata kysymykseen "miksi susta ei ole enää kuulunut"?

Eikö olis helpoin sanoa vaan ettei enää kiinnosta syystä x niin saisit olla ihan rauhassa?

Miksi pitäisi kertoa, mistä syystä ei enää kiinnosta? Pitääkö kiinnostuksen lopahtamiseen edes olla mitään syytä? Ghostaaminen = kiinnostukseni sinuun on lopahtanut. 

Ei kai mitään maailmassa voi tapahtua ilman syytä. Eikä tarvitse välttämättä kertoa, miksi kiinnostus on lopahtanut, kunhan kertoo, että se on lopahtanut.

Tottakai voi. Asioita vaan tapahtuu. Kyllä mulla ainakin on mielenkiinto lopahtanut ihan ilman mitään erityistä syytä. Ja ghostaaminesella nimenomaan kerrotaan, että kiinnostus on lopahtanut. 

Ihmisten välisessä kommunikaatiossa käytetään sanoja tai tekstiä, koska kukaan ei ole ajatustenlukija. Näin toimitaan kun ollaan aikuisia. Sääli sille aikuiselle joka päätyy parisuhteeseen tällaisten ghoustaajien kanssa, kyllä sen tietää mitä h*lvettiä se tulee olemaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ruveta tulkitsemaan teidän uniikkien lumihiutaleiden ilmeitä.

On tuhansia tapoja kommunikoida ja jopa hiljaisuus on yksi niistä. Eikö se ole aika selkeä tapa kommunikoida sitä ettei halua olla yhteydessä, jos ei vastaa puheluihin ja viesteihin ja ettei toinen halua puhua asiasta?

Juu se on tapa kertoa toiselle, että en kunnioita sinua yhtään, et ole edes vastauksen arvoinen. Hei koita nyt aikuistua ja kasvattaa se selkäranka.

No, tuntuisiko se paremmalta, että joku kirjoittaisi tai sanoisi sen sinulle? ” Hei, en kunnioita sinua yhtään, enkä halua olla missään tekemisissä sinun kanssasi saatikka puhua sinulle”. Sama asia, mutta nyt sinulla olisi mustaa valkoisella tai wa viesti tms.

Ei ole totta! Koko pointtini meni sinulta aivan ohi. Lue uudestaan ja sisäistä mitä kirjoitin.

Kirjoitat kuinka aikuiset toimii sinun mielestäsi yhdellä ja ainoalla oikealla tavalla. Ihmiset toimivat miten toimivat ja joku haluaa kommunikoida hiljaisuudella. Hyväksy se.

Olet tökerö sieluton moukka, et mitään muuta. Haluat loukata ihmisiä tahallaan koska olet itse pelkuri, etkä halua edes pyrkiä parempaan.

Ehkä, mutta minulla ei ole vaikeuksia hyväksyä ihmisten eri tapoja toimia eri tilanteissa. Lopputulos kyllä kertoo mitä tarvitsi tietää. Jos se on ohi, se on ohi. Sanottiin tai tehtiin se selväksi millä tahansa tavalla.

Se, että itse kynnysmattona otat kaikenlaisen huonon kohtelun vastaan ei poista sinun vastuutasi kohdella muita ihmisiä kunnioittavasti.

Mitä tämä kunnioittaminen on? Yksipuolista? Onko sinulla vaikeuksia kunnioittaa sitä ettei joku halua enää puhua tai kommunikoida kanssasi mistään? Ettei sinulle löydy enää tilaa heidän elämässään ja ajatuksissaan? Mikset sinä kunnioita sitä, että joku ei halua puhua sinulle tai sinun kanssasi?

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja täysin väärä toimintapa, sen kyllä tajuaa ja myöntää jokainen aikuinen ihminen. Sillä mitätöidään toinen täysin, osoitetaan että toinen ei ole edes huomaaminen arvoinen. Tajuatko sinä että ghostaaminen on vielä pahempaa väkivaltaa kuin pelkkä mykkäkoulu?

Niinkö sinä osoitat kunnioitustasi toista kohtaan?

Itse kyllä kunnioitan toisen haluja ja mielipiteitä, enkä missään nimessä tunkisi toisen elämään jos se ei sitä halua, mutta en ole ajatusten lukija. Uskon kyllä puhetta, en ole tyhmä enkä todellakaan halua rasittaa.

Olen myös menettänyt kaksi rakasta itsemrhalle jota en vielä tiennyt kun yritin soitella perään viimeisiä kertoja. Ja sen, kun toinen on joutunut sairaalaan eikä siksi vastaa. Mä kyllä säikähdän jos jonkun kanssa ollaan tiiviisti yhteydessä ja toinen katoaakin selvittämättä, se on aivan kamalaa.

Jossain vaiheessa olin päivittäin netin kautta yhteydessä kaveriin ja kun en kahteen päivään ollut nettiyhteyden ulottuvilla, niin kaveri soitti mulle hädissään et onko jotain tapahtunut kun ei ole kokonaiseen kahteen päivään näkynyt

Aikuisen ihmisen tulisi kyllä ottaa toinen huomioon ja edes ilmoittaa jos haluaa olla rauhassa. Missä vaiheessa sun mielestä se hiljaisuus tulee sit ottaa pakkeina ja "kunnioittaa sitä et halua puhua kanssani"? Pari päivää? Viikko?

Tajuatko että tuo on sairasta vallankäyttöä jossa sä määräät toisestakin roikottamalla?

Näinkö kunnioitettava aikuinen toimii?

Vierailija
205/224 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä minua ainakaan huvita alkaa selittää eikä perustella, jos ei kiinnostakaan. Jos joku alkaa lyhyen viestittelyn tai yhden tapaamisen jälkeen sellaista vaatia, en pidä ihmistä normaalina.

Eikö olis helpoin sanoa vaan ettei enää kiinnosta syystä x niin saisit olla ihan rauhassa?

Miksi pitäisi kertoa, mistä syystä ei enää kiinnosta? Pitääkö kiinnostuksen lopahtamiseen edes olla mitään syytä? Ghostaaminen = kiinnostukseni sinuun on lopahtanut. 

Ei kai mitään maailmassa voi tapahtua ilman syytä. Eikä tarvitse välttämättä kertoa, miksi kiinnostus on lopahtanut, kunhan kertoo, että se on lopahtanut.

Tottakai voi. Asioita vaan tapahtuu. Kyllä mulla ainakin on mielenkiinto lopahtanut ihan ilman mitään erityistä syytä. Ja ghostaaminesella nimenomaan kerrotaan, että kiinnostus on lopahtanut. 

Ihmisten välisessä kommunikaatiossa käytetään sanoja tai tekstiä, koska kukaan ei ole ajatustenlukija. Näin toimitaan kun ollaan aikuisia. Sääli sille aikuiselle joka päätyy parisuhteeseen tällaisten ghoustaajien kanssa, kyllä sen tietää mitä h*lvettiä se tulee olemaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ruveta tulkitsemaan teidän uniikkien lumihiutaleiden ilmeitä.

On tuhansia tapoja kommunikoida ja jopa hiljaisuus on yksi niistä. Eikö se ole aika selkeä tapa kommunikoida sitä ettei halua olla yhteydessä, jos ei vastaa puheluihin ja viesteihin ja ettei toinen halua puhua asiasta?

Juu se on tapa kertoa toiselle, että en kunnioita sinua yhtään, et ole edes vastauksen arvoinen. Hei koita nyt aikuistua ja kasvattaa se selkäranka.

No, tuntuisiko se paremmalta, että joku kirjoittaisi tai sanoisi sen sinulle? ” Hei, en kunnioita sinua yhtään, enkä halua olla missään tekemisissä sinun kanssasi saatikka puhua sinulle”. Sama asia, mutta nyt sinulla olisi mustaa valkoisella tai wa viesti tms.

Ei ole totta! Koko pointtini meni sinulta aivan ohi. Lue uudestaan ja sisäistä mitä kirjoitin.

Kirjoitat kuinka aikuiset toimii sinun mielestäsi yhdellä ja ainoalla oikealla tavalla. Ihmiset toimivat miten toimivat ja joku haluaa kommunikoida hiljaisuudella. Hyväksy se.

Olet tökerö sieluton moukka, et mitään muuta. Haluat loukata ihmisiä tahallaan koska olet itse pelkuri, etkä halua edes pyrkiä parempaan.

Ehkä, mutta minulla ei ole vaikeuksia hyväksyä ihmisten eri tapoja toimia eri tilanteissa. Lopputulos kyllä kertoo mitä tarvitsi tietää. Jos se on ohi, se on ohi. Sanottiin tai tehtiin se selväksi millä tahansa tavalla.

Se, että itse kynnysmattona otat kaikenlaisen huonon kohtelun vastaan ei poista sinun vastuutasi kohdella muita ihmisiä kunnioittavasti.

Mitä tämä kunnioittaminen on? Yksipuolista? Onko sinulla vaikeuksia kunnioittaa sitä ettei joku halua enää puhua tai kommunikoida kanssasi mistään? Ettei sinulle löydy enää tilaa heidän elämässään ja ajatuksissaan? Mikset sinä kunnioita sitä, että joku ei halua puhua sinulle tai sinun kanssasi?

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja täysin väärä toimintapa, sen kyllä tajuaa ja myöntää jokainen aikuinen ihminen. Sillä mitätöidään toinen täysin, osoitetaan että toinen ei ole edes huomaaminen arvoinen. Tajuatko sinä että ghostaaminen on vielä pahempaa väkivaltaa kuin pelkkä mykkäkoulu?

Itse kyllä kunnioitan toisen haluja ja mielipiteitä, enkä missään nimessä tunkisi toisen elämään jos se ei sitä halua, mutta en ole ajatusten lukija. Uskon kyllä puhetta, en ole tyhmä enkä todellakaan halua rasittaa.

Olen myös menettänyt kaksi rakasta itsemrhalle jota en vielä tiennyt kun yritin soitella perään viimeisiä kertoja. Ja sen, kun toinen on joutunut sairaalaan eikä siksi vastaa. Mä kyllä säikähdän jos jonkun kanssa ollaan tiiviisti yhteydessä ja toinen katoaakin selvittämättä, se on aivan kamalaa.

Jossain vaiheessa olin päivittäin netin kautta yhteydessä kaveriin ja kun en kahteen päivään ollut nettiyhteyden ulottuvilla, niin kaveri soitti mulle hädissään et onko jotain tapahtunut kun ei ole kokonaiseen kahteen päivään näkynyt <3

Aikuisen ihmisen tulisi kyllä ottaa toinen huomioon ja edes ilmoittaa jos haluaa olla rauhassa. Missä vaiheessa sun mielestä se hiljaisuus tulee sit ottaa pakkeina ja "kunnioittaa sitä et halua puhua kanssani"? Pari päivää? Viikko?

Tajuatko että tuo on sairasta vallankäyttöä jossa sä määräät toisestakin roikottamalla?

Näin juuri.

Vierailija
206/224 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sitten alkaa marina kun naisilta ei saa :(

Te naisethan tässäkin ketjussa itkette. 

Vierailija
207/224 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten se on muka helpompaa väistellä viestejä ja esittää, että ei kuule eikä näe kun laittaa yhtä viestiä jossa sanoo ettei nyt kiinnosta.

Lapsellista ja vastuutonta laittaa päänsä pensaaseen.

Vierailija
208/224 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten se on muka helpompaa väistellä viestejä ja esittää, että ei kuule eikä näe kun laittaa yhtä viestiä jossa sanoo ettei nyt kiinnosta.

Lapsellista ja vastuutonta laittaa päänsä pensaaseen.

Ne saa siitä jotain sairasta tyydytystä, kun joku kyselee perään.

Vierailija
209/224 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ghostannut ja ghostaan jatkossakin jos henkilö ei miellytä tai on liian raskasta seuraa. En ole tilivelvollinen kenellekkään tekemisistäni.

Eli epävarmuuttasi nostat itsesi muiden yläpuolelle, jotta tuntisit olevasi jotakin. Mitä se on sulta pois kirjoittaa ne kolme sanaa? Tilivelvollisuutta?

Vierailija
210/224 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
211/224 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudutte saman sukupuolen ghostaukseen?

Kun paras ystävätär jättää sinut löydettyään miehen elämäänsä. Näin kävi minulle. Olimme lapsuudenystäviä ja vuosikymmenet erittäin hyviä ystäviä halki opiskeluaikojen ja nuoruuden aina aikuisikään asti, jossa nyt olemme (n. 50-v.). Ystävättäreni löysi oikeastaan vasta nyt hyvän miehen elämäänsä, itse olen eronnut ajat sitten.

Nyt ystävättärellä ei ole enää juurikaan aikaa minulle, eikä hän koskaan tule yksin käymään ja juttelemaan, vaan aina miehensä kanssa kuin viralliselle vierailulle, aika harvoin. Aikaa hänellä on, on työelämän ulkopuolella, samoin mies. Kuluu joskus viikkojakin, ettei ole yhteyttä, vaikka ennen oli läheiset välit ja matkustelimme yhdessä ja kävimme tapahtumissa.

Käykö näin monille naisille : kun vihdoin saa kaipaamansa miehen, muut ihmissuhteet lopetetaan ja ollaan miehen kanssa ikään kuin duo, erillisyys häviää ja ihmisen entinen minuus? Kaipaan sitä entistä persoonaa, joka on hävinnyt jonnekin miehen selän taa.

Vierailija
212/224 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastapuoli jää ikuisesti ihmettelemään mikä hänessä on niin iljettävää ja kamalaa ettei sitä voi edes ääneen sanoa."

Tätä samaa olen itsekin miettinyt. Kaksi pitkä-aikaista kaveriani eri vuosina ghostasivat minut täysin yllättäen, vaikka ennen ghostatuksi joutumista kaikki vaikutti olevan hyvin ja viimeisin tapaaminen ainakin tuntui päättyneen ihan mukavasti, eikä ollut mitään riitoja tai erimielisyyksiä. Mistään ei etukäteen käynyt ilmi että jokin olisi ollut pielessä.

Vierailija
213/224 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole kohteluäämpää vain häipyä kuin sanoa että en jaksa kirjoituksiasi, et miellytä ulkonäöllisesti, olet tylsä, löysin mukavamman ihmisen.

Siis jos muutamia kertoja kirjoiteltu tai ensi tapaamisen jälkeen, kun ei kiinnosta niin jättää vain asian siihen.

Voi sen ilmaista kohteliaammin, ettei ollut kemiaa yms.

Ghostaaminen kielii käytöstappjen puutteesta. Eri asia on, jos toinen ei hyväksy kieltävää vastausta ja jää tivaamaan syytä. En ole velvollinen selittämään kenellekään, enkä jää selittämään esim. sun tapa x tekee susta äärettömän ärsyttävän.

Vierailija
214/224 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ghoustannut kun puhe ei ole mennyt perille. Turha tulla syyllistämään minua käytöstapojen puutteesta.

Vierailija
215/224 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun nimenomaan ei halua satuttaa, kun jos toisella kovasti tunteita ja vaikka itselläkin, mutta suhde täysin mahdoton, niin ei siinä voi keskustella loukkaantumatta tai loukkaamatta.

Mutta se silti satuttaa. Enemmän kuin pahimmat sanat. Pitää muistaa, että rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys. Ja ghostaaminen kertoo, miten yhdentekevä se ghostattu on, ja murentaa kauniitkin muistot. Mitään aitoa ei koskaan ollutkaan.

Pienempi paha se on. Vai kuka oikeasti haluaa kuulla, että on liian ruma, liian tylsä, liian huono kaikin tavoin. Miten se selittely asiaa parantaa?

Vierailija
216/224 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole kohteluäämpää vain häipyä kuin sanoa että en jaksa kirjoituksiasi, et miellytä ulkonäöllisesti, olet tylsä, löysin mukavamman ihmisen.

Siis jos muutamia kertoja kirjoiteltu tai ensi tapaamisen jälkeen, kun ei kiinnosta niin jättää vain asian siihen.

Voi sen ilmaista kohteliaammin, ettei ollut kemiaa yms.

Ghostaaminen kielii käytöstappjen puutteesta. Eri asia on, jos toinen ei hyväksy kieltävää vastausta ja jää tivaamaan syytä. En ole velvollinen selittämään kenellekään, enkä jää selittämään esim. sun tapa x tekee susta äärettömän ärsyttävän.

Eihän tuo mihinkään vastaa. Ihan yhtä klisee kuin "vika ei ole sinussa, vaan minussa". Kaikki tietävät, että sen on tarkoitus pehmentää sitä faktaa, että et vaan ollut tarpeeksi millään mittarilla.

Vierailija
217/224 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hankalia roikkujia kerää sellaiset ihmiset, jotka yrittävät jollain tapaa selitellä tai valkopestä kiinnostuksensa lopahtamista, vaikkei siinä edes ole mitään häpeällistä. Sanoo suoraan, ettei halua jatkaa  olematta törkeä. Shit happens ja niin poispäin. Sitä myös niittää sitä mitä on kylvänyt eli jos on liioitellut tunteidensa määrää, niin se saattaa kalahtaa jättövaiheessa omaan nilkkaan, kun toinen ihmettelee mitä juuri tapahtui.

Vierailija
218/224 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa olin päivittäin netin kautta yhteydessä kaveriin ja kun en kahteen päivään ollut nettiyhteyden ulottuvilla, niin kaveri soitti mulle hädissään et onko jotain tapahtunut kun ei ole kokonaiseen kahteen päivään näkynyt <3

Hoida omat mt-traumasi keskenäsi, edelleenkään en ole sinulle velkaa mitään selitystä. Jos alat kuvitella höpöjä kun toinen ei vastaa, ongalma on omasi.

Vierailija
219/224 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
220/224 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaus voi olla kohteelle kova paikka.

Jos ei enää halua olla tekemisissä olisi hyvä kertoa asiasta eikä jättää toista epätietoisuuteen.

Joskus on tilanteita, missä katoaminen on esim. oman hyvinvoinnin ja turvallisuuden vuoksi välttämätöntä.

Ghostauksen tapahduttua kannattaa muistaa myös itse päästää irti ja jättää omaan arvoonsa joka on ghostannut.

Jos joku jättää tylysti ja on hänelle kuin ilmaa, miksi sellainen ansaitsi paikkaa enää omassa elämässä. Pitäköön tunkkinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi