Lumia 800 pimenee, kun soittaa
Ja hälytysääntäkään ei aina kuulu korvaani, kun koetan jollekulle soittaa.
Jos taas vastapuoli ei vastaa puheluun, joudun sulkemaan oman puhelimeni, jotta hälytys katkeaisi. Tämä tietenkin niin, että koko puhelimeni näyttää mustaa ruutua.
Onko muilla samankaltaisia vammailuja 800:n kanssa?
Kommentit (9)
Jos sulla on siinä jotkin suojakuoret päällä niin ota ne pois. Siinä on ylhäällä pieni piste ja jos sen peittää niin se tekee juuri noin.
Taitaa olla tämän puhelinmallin tyyppivika. Huoltoon en tätä aio viedä. Ei taida päivityksetkään tähän vaivaan tehota...
Ja ipuhelinta en sentään huoli, koska oon jo aikuinen.
Vie huoltoon ! paneeli vaihtoon niin toimii taas.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 08:40"]Jos sulla on siinä jotkin suojakuoret päällä niin ota ne pois. Siinä on ylhäällä pieni piste ja jos sen peittää niin se tekee juuri noin.
[/quote]
On silikoonikuori päällä. Se puhelimen mukana tullut. Mikä pieni piste missä?
Aapee
Nro 2 jatkaa: minun puhelimessani ongelma ei ollut minkään pienen pisteen peittämisestä, sillä huollossakin vian olemassaolo todettiin. Oma puhelimeni ohjelmoitiin kokonaan uudestaan ja vika saatiin sillä tilapäisesti korjattua.
Sormella kun pyyhkäisee ja/tai painaa oikealla näytön yläkulmassa olevan tunnistimen vierestä niin saa taas näkyviin. Mulla oli joku häikkä siinä ja noin sen sai hetkellisesti aina toimimaan. Tilasin huutiksesta uuden näyttöpaneelin kolmella kympillä ja vaihoin itse. Nyt ei oo enää ko. Ongelmia.
Lumia 920:ssa oli myös toi näytön pimenemis -ongelma puhelun aikana. Korjaantui puhaltamalla paineilmaa kaiuttimen alueelle. Ilmeisesti pöly tms. häiritsi tunnistimen toimintaa. Viime aikoina ongelmaa ei ole enää ollut, mahdollisesti joku päivitys korjaillut tunnistimen herkkyyttä.
Minulla oli Lumian ensimmäisiä versioita käytössä (en muista mallin numeroa) ja siinä oli tuo sama ongelma. Se oli todella rasittavaa! Ei voinut tehdä näppäilemällä valintoja puhelun aikana eikä edes lopettaa puhelua itse (muuten kuin katkaisemalla virran). Käytin puhelimen kerran huollossa, ongelma korjattiin ja se oli poissa joitakin kuukausia. Kunnes palasi - siinä vaiheessa puhelin vaihtui iphoneen...