Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Downin syndroomassa oikeastaan ainoa

Vierailija
10.01.2014 |

todella ikävä asia on siihen usein liittyvä sydänvika. Onneksi sekin on useimmiten korjattavissa leikkauksella. Kaikillahan sydänvikaakaan ei ole. 

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:22"]

Aspergerin syndroomassa oikeastaan ainut todella hyvä asia on älykkyys. Harmi vaan, että useimmiten tökerö ja huono käytös sosiaalisissa tilanteissa vie uskottavuutta tuolta älyltä ja voimavaroja muulta osaamiselta.

[/quote]

Downin kohdalla taas päinvastoin: ainut huono puoli on jälkeenjääneisyys ja sydänvika, mutta huomaavainen, tahdikas ja hyvä käytös sosiaalisissa tilanteissa mitätöi muut haitat ja tuo lisää voimavaroja kaikkeen osaamiseenkin.

[/quote]

Ei se noin yksiselitteistä eikä mustavalkoista ole.

Vierailija
2/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenjääneisyys.Ei kai kukaan enää nykyaikana käytä sitä sanaa. Kehitysvammaisuus ei ole mikään katastrofi eikä downeja itseään haittaa. Infektiot voidaan hoitaa. Leukemiariski on vain hitusen suurentunut. Ei sekään sentään kaikille tule. Itse kullakin meillä omat riskimme on. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:25"]

Infektioherkkyys? Keskimääräistä lyhyempi eliniän ennuste? Todennäköinen hedelmättömyys? 

Oikeasti, Down on vaikea oireyhtymä ihmiselle. Siihen liittyy paljon hankaluuksia joista useimmat onneksi voidaan nykyään hoitaa, mutta en todellakaan sanoisi että todennäköinen sydänvika on se - ainoa- ikävä puoli Downin oireyhtymässä.

[/quote]

ikävintä on se, että se näkyy päällepäin ja Suomessa(kin) monet on ikävä kyllä ennakkoluuloisia erilaisuutta kohtaan.

[/quote]

ainakin täälläpäin ihmiset suhtautuu siihen ennakkoluuloisesti mikäli heillä ei omassa tuttavapiirissään ole kehitysvammaisia.

Vierailija
4/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:41"]

Jälkeenjääneisyys.Ei kai kukaan enää nykyaikana käytä sitä sanaa. Kehitysvammaisuus ei ole mikään katastrofi eikä downeja itseään haittaa. Infektiot voidaan hoitaa. Leukemiariski on vain hitusen suurentunut. Ei sekään sentään kaikille tule. Itse kullakin meillä omat riskimme on. ap

[/quote]

eikö muka haittaa? eräskin down haaveili siitä että voisi olla terve eikä vammainen. oli tyytymätön itseensä ja elämäänsä downina.

Vierailija
5/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitteko te sitten itse halunneet syntyä Downiksi?

Vierailija
6/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan valitse miksi syntyy.Mutta pääasia, että saa syntyä sellaisena kuin on.

Vierailija
7/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan valitse miksi syntyy.Mutta pääasia, että saa syntyä sellaisena kuin on.

Vierailija
8/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:46"]

[/quote]

En olisi enkä haluaisi perheessä olevan downia. Se on kyllä silkka paskaa, että joku toivoisi vammaista perheeseensä tai jotenkin iloitsisi vammaisesta.

Vierailija
9/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerin syndroomassa oikeastaan ainut todella hyvä asia on älykkyys. Harmi vaan, että useimmiten tökerö ja huono käytös sosiaalisissa tilanteissa vie uskottavuutta tuolta älyltä ja voimavaroja muulta osaamiselta.

[/quote]

Totta. Olen itse asperger, melko älykäs ja teen vaativaa teknistä/matemaattista työtä. Mutta olen lähes nelikymppisenäkin sinkku, koska sosiaalinen kyvyttömyyteni estää parisuhteet. Eikä yhtään ystävääkään ole, ei ole koskaan ollut. Ja minä en valitettavasti ole niitä erakko-aspergereita, jotka olisi ihan tyytyväisiä "ylhäisessä" yksinäisyydessään - minä kärsin yksinäisyydestäni. Vaihtaisin mielelläni vähempään älyyn tai johonkin toisenlaiseen "vikaan" jos saisi...

Vierailija
10/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän ketjuun asperger liitettiin? ap

Vierailija
11/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa47 palasta blogia

Vierailija
12/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En usko että kukaan olisi halunnut, eikä kukaan haluaisi lapsekseenkaan downia jos mahdollisuus olisi saada  ei- down. Enkä ymmärrä tällaisia down- hehkutuksia.

Ettei muka oikeastaan ikäviä asioita edes olisi, ainoastaan positiivisia.

Ihan älyttömiä juttuja.

Vierailija
13/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:54"]

[/quote]

En olisi enkä haluaisi perheessä olevan downia. Se on kyllä silkka paskaa, että joku toivoisi vammaista perheeseensä tai jotenkin iloitsisi vammaisesta.

[/quote]

Sen joka tätä vastausta alapeukuttaa, täytyy olla jollakin tavalla älyrajoitteinen.

Vierailija
14/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:57"]

Miksi tähän ketjuun asperger liitettiin? ap

[/quote]

Liittäkää te joku muukin sairaus tähän. Miten olisi skitsofrenia?

Vierailija
15/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt hehkutusta ole, jos sanoo mitä ajattelee. ap

Vierailija
16/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:58"]

[/quote]

En usko että kukaan olisi halunnut, eikä kukaan haluaisi lapsekseenkaan downia jos mahdollisuus olisi saada  ei- down. Enkä ymmärrä tällaisia down- hehkutuksia.

Ihan älyttömiä juttuja.

[/quote]

Kuin myös, älyrajoitteinen alapeukutti tätä.

No, toivotaan että saat mahdollisimman monta vammaista lasta.

Vierailija
17/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:54"]

[/quote]

[/quote]

Sen joka tätä vastausta alapeukuttaa, täytyy olla jollakin tavalla älyrajoitteinen.

[/quote]

Skitsofrenia siitä syystä, koska ketjun aloittaja on mitä ilmeisemmin skitsofreenikko kirjoituksensa perusteella.

Vierailija
18/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:58"]

[/quote]

Ihan älyttömiä juttuja.

[/quote]

Kuin myös, älyrajoitteinen alapeukutti tätä.

No, toivotaan että saat mahdollisimman monta vammaista lasta.

[/quote]

Jossakin on ollut luultavasti Downin syndroomaiset kaksoset, tyttö ja poika jossakin perheessä. Toivottavasti hän saa sellaiset vielä.

Vierailija
19/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ap tiedetään. Eikös se oo se yks vähän alle kolmekymppinen nuori mies, joka muutti lähelle sukulaistaan, hankki mustan labradorinnoutajan eikä kehtaa julkisilla paikoilla näyttää normaalisti kasvojaan vaan kulkee vappunaamarin kanssa ja ääntelee omituisesti. kaikki kysyy, että kuka se tyyppi on joka vappunaamarin kanssa kulkee...

Tuolla kyseisellä henkilöllä on Downin syndroomainen sisko.

Vierailija
20/73 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä erityisesti haluaisi Down lasta. En erityisesti haluaisi tyttölasta tai poikalasta. En haluaisi erityisesti juuri tummatukkaista tai vaaleatukkaista lasta. Mutta, jos lapsen haluaisin, niin tervetuloa millainen lapsi vaan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi