Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä pölynimuri? Onko edes olemassa?

Vierailija
10.01.2014 |

Huomenna ostoslistalla imuri eli mikä olisi nyt hyvä ostaa? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan dysonia (eikä mitään muutakaan pölypussitonta)! Dysonit yleensä todella kovaäänisiä ja vaikka lattiasuutin on ohut, että mahtuisi joka paikkaan, niin putki on paksu ja kömpelö. Ja se pölysäiliö pitää puhdistaa todella usein.

Vierailija
2/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri ostanut Rainbow-merkkisen imurin, jonka tärkein ominaisuus minulle on sen vesisäiliö, joka toimii pölypussina. mikropöly ei pääse takaisin ilmaan vaan se jää veteen. ei saa tavall.kaupoista vaan myydään edustajien kautta. toimitus oli nopea. hinta on kova, reilut 2000 e, mutta kuulemma kestää kymmeniä vuosia. en kadu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele, oli vähän tyyriimpi hankita, mutta kannatti. Halusin kestävän imurin (petyin vanhaan imuriin, se hajosi vähän väliä).  Imuroidaan n. 2-3 krt. vk. Hyvin on kestänyt jo 6 vuotta.

Vierailija
4/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti electroluxin joku ei aivan halvin versio! Ei tarvitse olla kalleinkaan, sieltä 200 euron pintaan. Meillä toinen electroluxi menossa. (Entisessäkään ei ollut mitään moitittavaa, vaikka oli jo 10 vuotta vanha, mutta sitä tarvittiin toisaalla.) On hiljainen ja vetelee roskat tehokkaasti sisuksiinsa. Suosittelen.

Vierailija
5/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaista olemassakaan, jossa olisi iso eturatas?

Kaikissa, mitä olen nähnyt on hirveän isot takapyörät ja pikkusormenpään kokoinen etupyörä, joka näppärästi rullaa kaikki matot mitä eteen sattuu tulemaan.

Vierailija
6/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työkseni kotisiivouksia, joten tiedän mistä puhun. Joissakin kohteissa käytän asiakkaan imuria, mutta moniin vien omani.

Miele tai ammattikäyttöön tarkoitettu Kärcher. Miele on kallis, mutta hyvä ja kestävä ja siinä on hyvät suulakkeet. Miele on heti Kärcherin jälkeen toisena paremmuuslistallani.

Kärcherin ammattikäyttöön tarkoitettu imurit ovat sellaisia korkeahkoja, mutta pyörät kulkevat todella hyvin, pölypussit ovat isoja, suodattimet hyvät ja hinta ehkä 150-250e? Olen käyttänyt kotisiivouksessa Kärcherin isompaa imuria reilun neljän vuoden ajan (eli arkena saatan imuroida 2-4 h/päivä) ja imuri on toiminut täydellisen hyvin. Kärcherin isoja liikkeitä on pääkaupunkiseudulla kaksi, Herttoniemessä ja Konalassa.

Dysonia tai muuta vastaavaa imuria en todellakaan suosittele. Olen käyttänyt asiakkaan luona niitä joskus ja yhtään hyvää asiaa en niistä löydä.

Vierailija
7/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla halpa versio ilman pölypussia. Hyvin toiminut ja voi vaihtaa useesti ja pestä kipon mihin pölyt menee.

Vierailija
8/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroluxin ultrone jollain mattotampparilla kuoli, kun ekaa kertaa meni vähän isompaa tavaraa tamppariin ja söi hetkessä rullien vetohihnan. Maksoi ihan perkeleesti ja kesti muutaman kuukauden, uutta hihnaa ei varaosana ois pitäny kuulema ostaa koko tampparisysteemi erikseen, a 200€. Nyt uusi erimerkkinen imuri hakusessa...

Vierailija
9/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroluxin ultrone jollain mattotampparilla kuoli, kun ekaa kertaa meni vähän isompaa tavaraa tamppariin ja söi hetkessä rullien vetohihnan. Maksoi ihan perkeleesti ja kesti muutaman kuukauden, uutta hihnaa ei varaosana ois pitäny kuulema ostaa koko tampparisysteemi erikseen, a 200€. Nyt uusi erimerkkinen imuri hakusessa...

Vierailija
10/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele on muuten hyvä, mutta niissä on yleensä aika lyhyt johto. Mutta jos se ei haittaa, niin suosittelen. Electrolux toinen hyvä merkki.

Vierailija
11/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Miele tai Electrolux. Itse tavallaan tykkään Dysonistakin, mutta ymmärrän miksei ole kaikkien mieleen.

T: Kotisiivooja, kokemusta sadoista imuriyksilöistä.

Vierailija
12/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä löytyy kärcherin ns. allergia-imuri. tykkään paljon. siihen ei tule pölypussia vaan säiliöön ladataan vettä, johon pöly sitoutuu.imuri tyhjennettävä jokaisen käyttökerran jälkeen, mut eipähän tarvi pölypusseja ostaa. lisäimuriksi harkinnassa dysonin varsi-imuri. tuo nilfiskin varsi-imuri jaksa mitään hiekkaa imeä.

Vierailija
13/30 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilfisk

Vierailija
14/30 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Electrolux Ultra One (8820). Imee toki hyvin, mutta vinkuu ja vonkuu. Imuletkun tiivisteiden uusiminen ei ongelmaa poistanut, ilmeisesti letkun liittimet ja niiden vastakappaleet kuluneet, mikä aiheuttaa vuotoja. Alkoi mekkaloimaan jo reilun vuoden ikäisenä, eikä takuu kattanut vikaa. Lattiasuulake sentään vaihdettiin takuuna, kun siinä oleva kiinnike (kiila, jolla sulakkeen saa kiinni imurin kyljessä olevaan uraan) kului käytössä niin, ettei kiila pysynyt enää urassa. Viimeisimpänä vitsauksena kahvan pehmuste irtosi paikailtaan. Imuria käytetty noin kerran viikossa, nyt muutaman vuoden ikäinen. Hintaansa nähden sekundaa!

Vierailija
15/30 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:48"]

Ei ainakaan Electrolux Ultra One (8820). Imee toki hyvin, mutta vinkuu ja vonkuu. Imuletkun tiivisteiden uusiminen ei ongelmaa poistanut, ilmeisesti letkun liittimet ja niiden vastakappaleet kuluneet, mikä aiheuttaa vuotoja. Alkoi mekkaloimaan jo reilun vuoden ikäisenä, eikä takuu kattanut vikaa. Lattiasuulake sentään vaihdettiin takuuna, kun siinä oleva kiinnike (kiila, jolla sulakkeen saa kiinni imurin kyljessä olevaan uraan) kului käytössä niin, ettei kiila pysynyt enää urassa. Viimeisimpänä vitsauksena kahvan pehmuste irtosi paikailtaan. Imuria käytetty noin kerran viikossa, nyt muutaman vuoden ikäinen. Hintaansa nähden sekundaa!

[/quote]

Mulla on jo toinen Ultraone menossa, eli olin ekaankin todella tyytyväinen. Imuroin lähes joka päivä (lemmikkejä) ja joka kerta olen tyytyväinen. Melko hiljainen käyntiääni, erinomaisesti säilyvä imuteho (huippuluokkaa), pitkä johto (ei tarvitse vaihtaa pistoketta kuin kerran imuroinnin aikana). 

Ensimmäisestä irtosi minullakin kädensijan pehmuste. Se tosin on vain sellainen kuminen lätkä, joka oli äärettömän helppo liimata takaisin paikalleen. Tuota lattiasuulakkeen kiinnikkeen kulumista en ole havainnut. Kenties on hieman myös kiinni siitä, kuinka imuria kohtelee. 

Vierailija
16/30 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele. Elekroluxin Ultra one oli ensin kaukosäädöllä, kallis ja hajosi heti takuuajan jälkeen kaikki irto-osat, suulakkeet ym. Reklamaatio ei hyödyttänyt mitään, ei minkäänlaista vastaantuloa. Oli kalliimpikin kuin nykyinen (ja Elektroluxia edeltäväkin) Miele. Palasin tuohon Mieleen eikä ole kaduttanut. Itse asiassa tuo vanha Mielemme on nyt autoimurina eli pelittää vieläkin, 25 vuotta vanha. 

Vierailija
17/30 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele ehdottomasti. Maksoin siitä kuusi vuotta sitten 500e ja lisäksi ostin mattotampparin. Ollut erittäin hyvä. Keskuspöläri seisoo tyhjänpanttina, on vaan niin huono Mielen rinnalla.

Vierailija
18/30 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lux. Tosin mistään kaupasta et sitä löydä ja rahaakin saat varata sitä varten pikkusen enemmän.

Vierailija
19/30 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joku Mielen perusmalli. Ollut kohta seitsemän vuotta, eikä ainakaan vielä osoita hyytymisen merkkejä. 

Vierailija
20/30 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä hyvät vinkit imurin ostajalle: Hyvä pölynimuri 2017 - 2018