Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me synnyttäneet raskauskiloista eroon hankkiutuvat!

Vierailija
10.01.2014 |

Aloituksessapa tuo tulikin :-) muita sellaisia, jotka haluavat kiloista eroon, mutta ovat kiinni vauvassa? Mitä liikuntaa harrastatte? :) itselläni tilanne että mies viikot poissa joten olen koko ajan vauvan kanssa. Vauvan hoito apua ei myöskään ole lähialueella. Käyn vaunulenkillä x2 päivässä, nyt tuloksia ja raskauskiloja enää 2kg!! Ja "oletpa huono äiti kun ajattelet vaan liikuntaa ja laihduttamista, vauvan kanssa kuuluu olla vaan kotona" -tyyppiset kommentoijat voivat olla hiljaa! Lenkkeily on ilmaista, terveellistä, saa hyvälle mielelle ja vauva nukkuu tyytyväisenä raikkaassa ulkoilmassa :) lenkkeily on intohimoni! Lisäksi, mitkä vaunut omistatte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Aloitin terveellisen ruokavalion ja käyn 3x/vko jumpassa, vauva on miehen kanssa kotona ja esikko jumpan lapsiparkissa leikkimässä. Vaunulenkeillä en juurikaan käy, en tykkää. Vauva nukkuu terassilla vaunuissa. Emmaljungat.

Vierailija
2/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vastatkaas vielä tähän: kuinka paljon tuli raskauskiloja? Itselleni 12kg. Lihon nykyisin helposti jos vähänkään syön herkkuja useampana päivänä. Ennen en lihonut millään ja söin todella epäterveellisesti. Mistähän tämä helpommin lihominen johtuu? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi päästä noista kiloista eroon kun vauvakin on jo ripillä käynyt. :-(

Vierailija
4/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin esikoisen raskausaikana noin 23 kiloa. Imetys ei vienyt yhtään painoa, joten aloin laihtumaan vasta imetyksen oli loputtua. Sen jälkeen oli melko helppoa pudottaa kilot liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla. Lapsi oli joko lapsiparkissa hoidossa tai harvoin isänsä kanssa. Pääsin aika timmiin kuntoon ennenkuin tulin uudestaan raskaaksi.

Minusta on muuten erikoista, että äidin kuntoilua ja laihdutusta pidetään usein pinnallisena touhuna. Aivan kuin lapsi jotenkin kärsisi siitä, että äiti käy salilla tai jumppailemassa parina päivänä viikossa. Itselleni pääasia on jaksaminen ja hyvä olo. Kärsin todella pahoista hartia- ja päänsäryistä, jos en liiku säännöllisesti. Hyvä kroppa on kiva bonus ;)

Vierailija
5/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 4 kk eikä oo raskauskiloja mutta vatsa roikkuu ja pakko hakee lihaskuntoa lisää ja toivoa että vatsakin vielä palautuu.

Vierailija
6/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 21:26"]

Pitäisi päästä noista kiloista eroon kun vauvakin on jo ripillä käynyt. :-(

[/quote]

Reps!!!!

Vierailija
7/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teille noi kilot tulee? Ihan oikeesti kysyn mielenkiinnosta. Itse kun oon syönyt ihan kunnolla. Ja vetänyt herkkujakin ja roskaruokaa. Ekasta mulle 11 kg ja lähti parissa viikossa tekemättä mitään. Nyt odotan viimemetreillä tuplia. Tullut 12 kg. Ymmärrän kyllä turvotuksesta tulevat, mut nehän häipyy itsestään.

Vierailija
8/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla tuli 22kg ja kaksosten kohdalla 30kg, ei kyllä tarvinnut tehdä mitään, katosi kaikki, kun turvotukset olivat laskeneet. Miten kukaan saa raskaudesta itselleen pysyviä kiloja? Muo on aina mietityttänyt, odotin, että kaksosten aikana tulis niitä kiloja, kun olin vuodelevossa ja vaan söin, mut ei.

Vierailija
9/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:17"]Mistä teille noi kilot tulee? Ihan oikeesti kysyn mielenkiinnosta. Itse kun oon syönyt ihan kunnolla. Ja vetänyt herkkujakin ja roskaruokaa. Ekasta mulle 11 kg ja lähti parissa viikossa tekemättä mitään. Nyt odotan viimemetreillä tuplia. Tullut 12 kg. Ymmärrän kyllä turvotuksesta tulevat, mut nehän häipyy itsestään.

[/quote] etkö tiedä että on erilaisia ihmistyyppejä? Esim. Minun perheeni, syömme vaan karkkia ja roskaruokaa, ja olemme kaikki silti aina olleet langan laihoja. Kaverini taas on ylipainoinen, kuten veljensä ja äitinsä. Lihovat kun edes katsovat suklaalevyä. Perintötekijöistä kyse. Ei se tarkoita sitä että kaikilla kiloja tulee ja lähtee yhtä helposti kuin sinulla.

Vierailija
10/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on tasan 2kk, painoin raskauden alussa 55kg, lopussa 77kg... Tällä hetkellä 62kg :) kilot on lähteny vaunulenkillä n.3krt vk, imetyksellä ja "itsestään" vaikka on herkkuja syöty melkein päivittäin :D uskon että entisiin mittoihin pääsen ennen kesää. Kumpa tää vatsanahkakin palautuisi samaa tahtia...

Vierailija
11/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei koskaan raskausaikana tulekaan kuin 10-12 kg, joka jää synnärille, kun vauva syntyy ja turvotukset lähtevät. Minulle kiloja tulee imetysaikana, kun on koko ajan nälkä ja väsynyt ja syö sitten väsymykseensä karkkia.

Vierailija
12/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:48"]Mun tyttö on tasan 2kk, painoin raskauden alussa 55kg, lopussa 77kg... Tällä hetkellä 62kg :) kilot on lähteny vaunulenkillä n.3krt vk, imetyksellä ja "itsestään" vaikka on herkkuja syöty melkein päivittäin :D uskon että entisiin mittoihin pääsen ennen kesää. Kumpa tää vatsanahkakin palautuisi samaa tahtia...

[/quote]

Niin ja Emmaljungan jotkut vaunut käytössä... En muista mitkä.

Vierailija
13/13 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:17"]Mistä teille noi kilot tulee? Ihan oikeesti kysyn mielenkiinnosta. Itse kun oon syönyt ihan kunnolla. Ja vetänyt herkkujakin ja roskaruokaa. Ekasta mulle 11 kg ja lähti parissa viikossa tekemättä mitään. Nyt odotan viimemetreillä tuplia. Tullut 12 kg. Ymmärrän kyllä turvotuksesta tulevat, mut nehän häipyy itsestään.

[/quote]

Voihan sitä ihmetellä. Rajoitin kalorit raskauden aikana 1800kcal päivä ja silti paino nousi tuon 15 kg. No, kaikki ob hävinny jo nyt että huonosti kai olisi imetyksen inalla kohdallani käynyt jos ei ekstraa olisi ollut.

Oli stressaavaa raskauksienkin aikana kun aina vaan paino nousi, teki mitä teki. Mutta, kolmannella kerralla se oli jo helpompi hyväksyä kun tiesi että ne sulaa imetykseen. Lapsen vuoksi ei tee tiukkaa näyttää muutama kuukausi mursulta ;)

Että kyllä se on vaan eri ihmisillä erilaista mutta fakta on se että se 10-12 kiloa pitääkin tulla. Mulla vähän enemmän. Toista se on sit joku 30 kiloo ;)

Olen siis tuo 4.