Sanokaa rehellisesti, kuinka pitkään olette käyttänyt yhtä ja samaa maskia pesemättä tai vaihtamatta toiseen?
Itselläni on taskussa kertakäyttömaski, jota olen nyt käyttänyt 2krt./päivässä arkipäivisin viime viikon alusta lähtien. Eli yhteensä 15 matkaa julkisessa liikenteessä työmatkoilla. Olen kyllä vaihtamassa sitä uuteen aivan lähiaikoina.
Kommentit (65)
Tärkeintä ei ole se miten se suojaa vaan miltä se näyttää. Näin välttää maskittomien vainoajien vihaiset katseet. Ap
En käytä yhtä maskia kuin kerran, mutta käyttöaika pisimmillään ehkä 4-5 tuntia. Ihan bullshittiä, että pitäisi kerran tunnissa vaihtaa. Tuttu päivystyksessä työskentelevä sairaanhoitaja (HUS) sanoi, että saavat koko työvuoron ajaksi neljä maskia per henkilö.
Muutamia päiviä, sitten kun se likaantuu vaihdan.
Vierailija kirjoitti:
Muutamia päiviä, sitten kun se likaantuu vaihdan.
Se likaantuu muutamassa tunnissa tai kun aivastat kerran. Yök.
En ole vielä pitänyt maskia kuin kerran. Teatterissa istuin sellaisen kanssa 3 tuntia, ja heitin maskin menemään heti kun ulos pääsin. Tästä lähin pysyn kotona jos vaihtoehtona on maskin käyttö.
Maksimissaan pari päivää, joina maskia käytetty tunnin verran junassa istuessa/päivä. Yritän pestä (tai keittää) joka päivä, kun maskia olen tarvinnut, eli niin että olisi yksi maski menomatkalla ja toinen paluumatkalla, kuten ohje on. Välillä on kuitenkin unohtunut, silloin olen pitänyt samaa maskia useamman kerran.
Sen aikaa kun olin kaupassa. Varmaan joku 40 minuuttia.
Mulla menee kolme maskia, kun käyn ostarilla. Menomatkalla, lounaan jälkeen ja paluumatkalla. Olen käyttänyt maaliskuusta alkaen Yliopiston apteekin maskeja, jotka maksaa noin euron kappale.
Käytän kertakäyttömaskeja ohjeiden mukaan.
Nelisen tuntia. Pesen joka käyttökerran jälkeen, minulla on 7 kangasmaskia ja n. 50 kertakäyttöistä jos sattuisi tarvitsemaan. Maskien käyttö on asuinmaassani pakollista.
Useampi viikkoha tässä on menny. Otin kyseisen maskin sairaalasta ja taloudellisen tilanteen vuoksi en oo vieläkää voinu ostaa uutta. Suunnitelmissa on pari pestävää maskia ostaa.
Kunnassa jaettii kerttismaskeja mut lopetettiin jakelu nopeasti ku hyvä tuloset kävi ne rohmuamassa eikä me pienituloset saatu.
Huhtikuussa sain kertakäyttömaskin. Sitä olen käyttänyt.
Korkeintaan kaksi tuntia, yleensä tunti riittää. Kun poistun bussista tai kaupasta riisun maskin. En halua aknea tai ihottumaa tai muita ongelmia joita likainen maski voi aiheuttaa, enkä tiedä onko vanhojen laukunpohja- tai taskunpohjabakteerien hengittäminen hyväksi. Likaisen maskin käyttäjä vahingoittaa luultavasti enemmän itseään kuin muita, vaikka ilmeisesti haluaakin kostaa sillä jollekin jotakin...
Yleensä max 40 minsaa. Kerran venähti tuntiin.
Meillä on töissä (kahvila) maskisuositus, ja työnantaja jakoi kaikille yhden kankaisen kestomaskin :D Sitä yhtä maskia tulee pidettyä koko 8h vuoron ajan, tauolla syömisen ja juomisen ajaksi otetaan pois ja sitten laitetaan takaisin. Peseminen on työntekijän vastuulla joten välillä se jää minulla pesemättä. Samalla maskilla mennään sitten pari kolme 8h vuoroa.
Maaliskuusta lähtien, ffp2-setti kiertänyt siten, että päällä noin 30-50 minuuttia ja siirtyy suojapussiin. Siitä hyllylle kuivumaan noin 4 viikon ajaksi, jolloin tulee uudelleen käyttöön, koska kyseisen hyllyn sisällön kierto kestää noin 4 viikkoa.
Hyvin on toiminut, ei tartuntoja, ei flunssaa, ei hengitys- tai mahaoireita. Jatkan kunnes alkavat näyttää merkkejä kulumisesta tai likaantumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuussa sain kertakäyttömaskin. Sitä olen käyttänyt.
😂
Pian tule kaksi viikkoa täyteen. Hengissä ollaan yhä.