Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotias ottaisi vaikka kolme pullaa, jos sitä ei kiellettäisi. Muilla samanlaista?

Vierailija
14.10.2020 |

Kaatoi myös kokonaisen ison kahvimukin täyteen glögiä eikä sitten jaksanut juoda kuin puolet.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on sellainen, että muutkin pitää huomioida, käy keskustelu etukäteen siitä, kuinka monta pullaa on ok ottaa.

Muuten tee kuten ysi neuvoi, vietä mukava hetki, jolloin pullaa saa ottaa niin paljon kuin napa vetää. :)

Vierailija
22/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lämpimän pullan kanssa pitää olla kylmää maitoa, nam. Minä, nainen 44v, saatan hyvinkin syödä kolme vastaleivottua pullaa putkeen. Harvinaista herkkua kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hirveä vanhempi lapsellesi. Kai muistit oikein nuhdella siitä, että oli ottanut liikaa glögiäkin.

Lasketko samalla systeemillä omat syömisesti? Tiedän nimittäin tapauksia, jossa joka perheenjäsenelle on merkitty omat ruoat kaappiin ja hirveä huuto, jos lapsi on syönyt äidin "herkut". Äiti itse toki mättää kakkua ja karkkia naamaan "salaa" lapsiltaan lähes koko ajan.

Vierailija
24/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voisi puuttua että ottaa vaan sen verran kun aikoo syödä että lisää saa ottaa jos tykkää ruuasta. Mutta muuten ei lasketa joka suupalaa.

Vierailija
25/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä ole nyt pointtina se että jonne olisi syömässä YKSIN vaikka kaikki pullat, ilman että odottaisi että kaikille muillekin halukkaille riittää. 

Siinä on kyse pelkästä ahneudesta, itsekkyydestä ja käytöstapojen puutteesta.

Ei tullut kyllä millään tavalla esiin aloituksesta. Tämä on sinun spekulaatiosi, joka ei perustu annettuihin tietoihin.

Vierailija
26/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 46-vuotias ottaa takuulla kolme pullaa ja en ole kieltänyt. Anoppikin on hyvillään kun vävylle maistuu pulla.

Vierailija
27/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuommoinen, olen 65-vuotias. Leipoessani käytän aina voita, aika usein teen sellaisia rullia. Taikinan teen voilla, kohotuksen jälkeen kaulin levyksi, levyn voitelen taas voilla, päälle ruskeaa sokeria ja hasselpähkinärouhetta, kaikkea paljon. Voi vitsi, niitä menee vaikka kymmenenkin kun ottaa pakkasesta ja käyttää mikrossa.

Vierailija
28/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin helposti itsekin. 

Vierailija
29/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä ole nyt pointtina se että jonne olisi syömässä YKSIN vaikka kaikki pullat, ilman että odottaisi että kaikille muillekin halukkaille riittää. 

Siinä on kyse pelkästä ahneudesta, itsekkyydestä ja käytöstapojen puutteesta.

Ei tullut kyllä millään tavalla esiin aloituksesta. Tämä on sinun spekulaatiosi, joka ei perustu annettuihin tietoihin.

Niin ei tässä aloituksessa sanottu myöskään, että kyseessä oli kotona omalle perheelle leivottu pullasatsi, kuten lähes kaikki tuntuvat olettaneen. Muuttuisiko vastausten sävy, jos kerrottaisiin, että tässä oltiin kyläilemässä?

Vierailija
30/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitushan oli: "13-vuotias ottaisi 3 pullaa kerrallaan... muki täyteen glögiä, eikä sitten jaksanut juoda kuin puolet"  Ap ei kertonut, montako pullaa jaksoi syödä.

Kyllä meillä menee vastaleivotuista pullista se eka pellillinen alta aikayksikön, mutta 1 kerrallaan.

Syödä saa niin paljon kuin jaksaa, mutta ei silmillään. Sen, minkä itse lautaselleen ottaa, pitää jaksaa syödä loppuun. Jos mummi lappaa lautasen kukkuroilleen, lautasta ei tarvitse syödä tyhjäksi, jos maha ei vedä.

Vierailija
31/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lämpimän pullan kanssa pitää olla kylmää maitoa, nam. Minä, nainen 44v, saatan hyvinkin syödä kolme vastaleivottua pullaa putkeen. Harvinaista herkkua kylläkin.

Kun me tehdään mustikkapiirakkaa, siitä jää aina taikinaa korvapuusteihin, arviolta 10 kohtuu isokokoista korvapuustia.

Syödään sitten kahdestaan, lämpimänä kahvin kera ja kerralla. Mustikkapiirakka, meidän versio, paranee ja on parhaimmillaan vasta seuraavana päivänä ja sitä seuraavana. Normaalipainoisia ollaan aina oltu.

Vierailija
32/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme leiponeet edellisenä iltana korvapuusteja (jolloin niitä oli syöty monta) ja nyt niitä oli pakkasessa 3 jäljellä. Meitä on perheessä kolme. Oli puhuttu edellisenä iltana, että kaikki saavat huomenna yhden. Sitten tuli jälkiruoan aika ja hän sanoi ottavansa kaikki, koska on jo niin iso. Siinä piti ojentaa. ap

Vierailija
33/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 13-vuotiaana yleensä vähintään kuusi korvapuustia, kuten teen nykyäänkin.

Vierailija
34/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se nyt voi syödä jos maistuu eikä ole mitään syömisongelmaa tms?

Kasvava lapsi.

Vai ootko tehnyt vain 3 pullaa?

Vierailija
35/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen syöttää lapselleen tuollaista paskaa?

Vierailija
36/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai se nyt voi syödä jos maistuu eikä ole mitään syömisongelmaa tms?

Kasvava lapsi.

Vai ootko tehnyt vain 3 pullaa?

Vastasin kommentissa 32. ap

Vierailija
37/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme leiponeet edellisenä iltana korvapuusteja (jolloin niitä oli syöty monta) ja nyt niitä oli pakkasessa 3 jäljellä. Meitä on perheessä kolme. Oli puhuttu edellisenä iltana, että kaikki saavat huomenna yhden. Sitten tuli jälkiruoan aika ja hän sanoi ottavansa kaikki, koska on jo niin iso. Siinä piti ojentaa. ap

No jos niitä on rajallisesti, niin sitten sille 13- vuotiaalle sanotaan, ettei saa kuin yhden pullan. Mikä tässä oli ongelma.

Meidän 12-vuotias vetelee taatusti vaikka viisi pulla putkeen, jos pullaa riittää. Eikä haittaa, sen verran harvoin pullaa leivon, että sen kerran saa herkutella mielin määrin. Minä kerron etukäteen lapsille, jos herkkuja on rajallisesti esim. 1 pulla/pää. Ei sillon rohmuta itselle enempää, kuin muille.

Vierailija
38/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö kaikki syö jos leivotaan niin paljon kuin napa vetää.

Mulle tuli napatyrä liiasta pullan syömisestä. Maha nimittäin paisuu kuin pullataikina hiivapitoisista leivonnaisista, enkä suosittele kenellekään yhtä pullaa enempää kerrallaan.

Vierailija
39/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuommoinen, olen 65-vuotias. Leipoessani käytän aina voita, aika usein teen sellaisia rullia. Taikinan teen voilla, kohotuksen jälkeen kaulin levyksi, levyn voitelen taas voilla, päälle ruskeaa sokeria ja hasselpähkinärouhetta, kaikkea paljon. Voi vitsi, niitä menee vaikka kymmenenkin kun ottaa pakkasesta ja käyttää mikrossa.

Taas mennään sivuraiteille, kun leivontaohjeita ruvetaan antamaan.

Mutta kai sinäkin otat yhden kerrallaan, et kymmentä. Ottaminen ja syöminen on ihan eri asia.

Vierailija
40/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen lapsena ja nuorena, ja edelleen nelikymppisenä. Nykyään 150 +kg,  eli "kehopositiivinen" niin kuin jotkut idiootit sitä kutsuvat. Onnittelut lapsesta, jolla ei ole itsehillintää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan