Miksi viestiin ei tule "Nähty" (Facebook)? Meneeköhän viestini perille...
Olen muutaman kerran alkanut jutella miespuoliselle kaverilleni silloin, kun hän on online tilassa. Olen ihmetellyt kun hän ei vastaa viestiin ollenkaan, eikä ilmeisesti lue sitä. Normaalistihan siihen pitäisi tulla toi Nähty + kellonaika. Joskus tuo kellonaika päivittyy viiveellä, mutta miksi sitä ei tule aina ollenkaan? Tuntuu niin oudolle, että tyyppi on onlinessa, menee pois välillä ja sitten on selvästi taas facessa (esim.tehnyt tilapäivityksen), mutta viestiä ei ole nähty.
Oon useasti miettinyt meneekö viesti sille edes, mutta viesti näkyy lähteneen myös jos tarkistan puhelimella tai tabletilla. Eli nettini ei bugita tms. Ei vastausta, mutta ei myöskään nähty viestiä. Silti ihminen on päivitellyt facea.
Näin on käynyt jo muutaman kerran, joskus välillä on tullut nähty ja aina heti vastannut. Eikö sitä kiinnosta? Luulisi, että jos joku pistäis viestiä ni lukisi sen edes, jättäis vaikka vastamatta jos ei huvita. Eikö ihmisiä häiritse toi lukematon viesti? Sehän näkyy itsellä koko ajan lukemattomana tuolla?
Meneekö toi viesti sille varmasti perille? Kerran sanoin sille jotain, ja ei taaskaan tullut mitään. Puhuin muutaman päivän päästä uudelleen, tuli heti nähty ja väitti ettei "vissiinkään oo saanu mitää viestiä" kun kysyin tästä, mutta silti se näkyi mulla ihan lähtetyksi normaalisti..
Jotenkin tosi kiusallista, kun en ymmärrä onko toi toinen saanut viestiäni vai ei. Jos sai, miksi jättää lukematta. Ymmärtäisin olla juttelematta jos tulisi nähty, kävisi selväksi ettei kiinnosta.
Kommentit (21)
Eikö se viesti jää noihin ilmoituksiin niin kauan, että sen käy lukemassa? Mua ainakin häiritsisi, jos joka kerta Faceen kirjautuessa näkyisi lukemattomat viestit. Ainakin puhelimessa mulla näkyy lukemattomat viestit ilmoituksena...
Fb kyllä voi toimiakin miten sattuu.. esim. viime viikolla kaverilla kävi sellainen tapaus, jossa takanani istuva kaverini läppärinsä kanssa lähetti minulle fb:ssa viestejä (mulla kans läppäri sylissä), mulla fb auki ja hän näki takaani ruudun, ja sitten jossain välissä hän huikkasi ihmetellen, että miten ihmeessä hänen viestinsä eivät näy mulla, ei edes tullut sitä punaista neliötä viestin merkiksi....? Sitten kun erikseen klikkasin häntä keskustelupalkista, sitten näin viestit, mutta en sittenkään vielä kaikkia.
Enkä ole laittanut häntä mitenkään estetyksi tms.
Mä jätän lukematta viestejä FB:ssä juuri siksi, ettei niihin tulisi sitä "nähty" ilmoitusta silloin kun en jaksa vastata. Viestin sisällön näen sähköpostistakin.
Sen "nähty"-toiminnon voi estää, mä olen tehnyt niin.
Tätä mä ihmettelen kanssa, kun tilanne on oikeesti aika kiusallinen. Olen kiinnostunut tuosta miehestä, mutta aika kauheeta jos se saa viestit ja vaan jättää lukematta. Siks en ala lähettelee mitään "moi, saitko mun viestin :)" -juttuja, koska vastamatta jättääminenhän on merkki varmaan siitä, että ei kiinnosta. Mutta kun se ei edes lue niitä, ainakaan jos miettii tota nähty hommaa..
En jotenkaan usko, että mies ajattelee, että "en voi avata viestiä, koska se näkee, että oon lukenut sen, ja sen jälkeen alkaa kyselee miksi en vastaa". Jotenkin naisen logiikalla toi meniskin niin, mutta tuskin useimmilla miehillä on aikaa miettiä tämmösiä. Jos ei kiinnosta jutella, miksi ei vaan lue ja anna sitten olla. Tälleen mäkin saisin selkeän merkin siitä, että viesti on menny perille ja se on luettu. Jos joku lähettää mulle viestin enkä jaksa koko tyyppiä, luen sen, koska muuten sieltä rupee tulemaan just jatkuvia "saitko mun viestin, ei tullu nähty?" ja mua itteenikin häiritsee koko ajan toi ilmotus viestistä.
Joskus sitten kuitenkin vastaa, oikeastaan aina jos tulee toi nähty. En ymmärrä.
AP
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:58"]
Sen "nähty"-toiminnon voi estää, mä olen tehnyt niin.
[/quote]
Kerro ihmeessä miten? Menee heti estoon...
Tietty on estänyt tuon tiedon sinulta! Helposti tehty. Et saa ikinä tietää.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:58"]En jotenkaan usko, että mies ajattelee, että "en voi avata viestiä, koska se näkee, että oon lukenut sen, ja sen jälkeen alkaa kyselee miksi en vastaa".
[/quote]
Mä ainakin teen just noin...
Joitain ne lukemattomien viestien ilmoitukset ei häiritse. Mun miehellä saattaa olla ihan monta viikkoa vaikka useampi henk.koht. viesti, joka näkyy punaisena siinä yläpalkista ja jostain syystä se ei vaan katso niitä. Omituista musta, mutta ihmiset on kai sitten erilaisia tässäkin.
sinuna luovuttaisin, miestä vaan ei kiinnosta... hän tuskin lukee edes viestejäsi.
tai lukee ne, mutta kuittaa ruudun vaan kiinni, jolloin sinulle ei tule siitä merkintää.
Nähtyhän tulee ainoastaan sillon, kun hän on klikannut keskustelua (ruksista poistaminen ei kuittaa viestiä nähdyksi).
Ai niin ja jos on kovemmat suodatukset päällä viestitoiminnossa niin "muut"-kansioon voi mennä myös tuttujen viestejä -> ei näy punaisena yläpalkissa, ja oikeasti jää helposti näkemättä pitkäksi aikaa
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:58"]
En jotenkaan usko, että mies ajattelee, että "en voi avata viestiä, koska se näkee, että oon lukenut sen, ja sen jälkeen alkaa kyselee miksi en vastaa". Jotenkin naisen logiikalla toi meniskin niin, mutta tuskin useimmilla miehillä on aikaa miettiä tämmösiä.
[/quote]
Tuskin se ajatus miehiltä yhtään enempää aikaa vie kuin naisiltakaan. Ja mulle riittää 1-2 sekunttia sen ajatteluun. Ei se kuule taida olla kiinnosttunut, anna olla, äläkä itsekään käytä enempää aikaa asian pohtimiseen.
AP tässä. Olen vähän niin tulkinnutkin, että miestä ei vaan kiinnosta. Silti kyllä välillä sitten mulle juttelee, ja välillä tulee toi nähty ja välillä ei. Siksi en usko, että olis kaikilta estänyt ton nähty -toiminnon. Aika neuroottista, jos pistän viestiä ja keskustelu tärähtää siihen, mies alkais pohtimaan "hmm mitenhän tekis, lukisko tästä vai eikö, jos mä sittenkin ruksittaisin tästä ja kävisin kattoo tuolta viestit kansiosta ettei se vaan tiedä et luinkin enkä vastannu". Mitä helvettiä, eikai kukaan mies ajattele noin monimutkaisesti :D. Tosin eikö tuu nähty, jos ruksittaa keskustelun ja avaa viestit kansion, klikkaa sieltä kans auki?
Miten ton nähty -homman saa kokonaan pois kaikkien henkilöiden kohdalta, turha toiminto mun mielestä? Yksi kaverini nimittäin spämmää jos en välittömästi nähty -viestin jälkeen vastaa.
Älä piinaa sitä miesparkaa. Kyllä se hyökkäisi juttelemaan SINUN kanssasi heti Online-tilassa ollessaan, jos olisi kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 17:08"]
AP tässä. Olen vähän niin tulkinnutkin, että miestä ei vaan kiinnosta. Silti kyllä välillä sitten mulle juttelee, ja välillä tulee toi nähty ja välillä ei. Siksi en usko, että olis kaikilta estänyt ton nähty -toiminnon. Aika neuroottista, jos pistän viestiä ja keskustelu tärähtää siihen, mies alkais pohtimaan "hmm mitenhän tekis, lukisko tästä vai eikö, jos mä sittenkin ruksittaisin tästä ja kävisin kattoo tuolta viestit kansiosta ettei se vaan tiedä et luinkin enkä vastannu". Mitä helvettiä, eikai kukaan mies ajattele noin monimutkaisesti :D. Tosin eikö tuu nähty, jos ruksittaa keskustelun ja avaa viestit kansion, klikkaa sieltä kans auki?
Miten ton nähty -homman saa kokonaan pois kaikkien henkilöiden kohdalta, turha toiminto mun mielestä? Yksi kaverini nimittäin spämmää jos en välittömästi nähty -viestin jälkeen vastaa.
[/quote]
Yksinkertaisempi versio tästä: Mies näkee ilmoituksen viestistä ja ajattelee: "Hohhoijaa, taas tuli tolta viesti, enpä nyt jaksa, ei kiinnosta". Ja sitten se viesti jää lojumaan kansioon, ruksilla tai ilman.
JAtkoa viestiin 17. Sitten joku toinen päivä mies aikansa kuluksi voikin vastata. Se on ihan tavallista, näin teen itsekin. Mutta ei se tosiaan kieli mistään palavasta kiinnostuksesta sinua kohtaan.
MIES EI OLE KIINNOSTUNUT.
Onpa typerä kommentti, ettei "miehillä voi olla aikaa moiseen", eli jättää viesti lukematta, jotten toinen näe että viesti on luettu. Tuohan on ihan yleistä ja juuri noi miehetkin voivat tehdä! Kännykkään tai s-postiin ponnahtaa lähetetty viesti. Siitä näkee mitä toinen kirjoittaa, mutta jos ei avaa sitä facebookissa, ei tule nähty-merkintää. Ja facebookissakin sen punaisen merkinnän saa pois vaikkei avaa viestiketjua ollenkaan. ELI: hän ei ole kiinnostunut. Jos olisi vastaisi heti ja aloittaisi itsekin keskusteluja kanssasi.
Tässä ap, aloittaa myös itse keskusteluja. Saattaa jutella jotain, vastaan siihen eikä lue :D. Näin on käynyt pari kertaa, ja uskon kyllä et mies EI ole kiinnostunut. Ollaan oltu jo pidempään kavereita, joten siksi tää on erikoista. En ole antanut mitään viitteitä siitä, että haluaisin muutakin. Joten vaikka olenkin oikeasti kiinnostunut, koitan tukahduttaa tunteeni ja pitää sen vain kaveritasolla.
Aloin silti pohtimaan, miten tuon nähty -jutun saa pois. Mä ainakin luen aina koko viestin, enkä vaan alkua jonka näkee puhelimen näytöltä. Olisin liian utelias lukemaan kokonaan, kaikki ilmeisesti eivät ole. Mua ei toi nähty -toiminto silti haittaa, mutta se on kuitenkin aika turha ja haluaisin sen pois. Pikagoogletuksella heitti keskusteluun, jossa oli että Chromen kautta saisi blokattua?
Todennäköisesti menee. Viestin voi lukea sähköpostista esim., jolloin ei tarvitse käydä katsomassa facebookista. Ei vain vastaa.