Onko Stokken Tripp Trapp hintansa väärti?
Niin, kysymys kuuluikin jo otsikossa. Tässä olen pikkuhiljaa alkanut pohdiskella että millainen syöttötuoli tuolle esikoiselle hankittaisiin. Vaihtoehtoina oikeastaan tuo Tripp Trapp tai sitten joku vastaavanlainen halvempi tuoli (esim. Emma).
Hintaahan tuolla Tripp Trapilla toki on mutta käyttöikäkin on pitkä. Mietityttää vaan kun olen lukenut huonoja kokemuksia sen laadusta, mutta onhan siinä hyvät takuut kuitenkin? Suomeksi siis: kannattaako ostaa? :D
Kommentit (26)
No suoraan sanottuna, halvempikin ajaa saman asian. Tuossa nyt vaan on se puoli, että saa kohtuullisen hinnan kun myy käytettynä.
Mä olen ostanut 2 käytettynä ja maksanut toisesta 45e ja toisesta jotain 70. En ole huomannut mitään laatuvirheitä ja olen tykännyt. Lapset istuvat tripptrapeissaan ja ovat 2 ja 4. Ainut haitta on se, että koheltavat niin, että joskus lentävät nenilleen tuolista, itse tuoli ei kyllä kaadu. Tosin koheltaisivat muistakin tuoleista.
Ehkä parin vuoden päästä on aika siirtää nuo eteenpäin, mutta siihen saakka ovat minusta käteviä. Tai voi olla, ettei myydä, vaan kun tytöt saavat omat huoneet, saavat nämä sitten istuimikseen. Jos kyllästytään väriin, niin maalataan vaan.
Nelonen kommentoi vielä - siis olisin varmaan uutena ostanut, mutta ei ollut rahaa. Meillä on ollut stokkelta myös hoitopöytä ja hyvää tavaraa on. Olisin varmaan sängynkin, mutta jälleen se raha.
Meille myös ostettu käytettynä ja nyt viidettä vuotta käytössä. Täytyy sanoa että ehdottomasti pitkäikäisin hankinta meillä.
Nelonen kommentoi vielä - siis nämä meidän tuolit on varmaan ostettu uusina joskus 2007, enkä ole huomannut minkäänlaisia laatuongelmia. Ei ollut laatuongelmia siinä hoitopöydässäkään, jonka ostin käytettynä perheeltä, joka oli ostanut sen käytettynä. Myin jälleen käytettynä.
Nostan vielä, onko kellään kokemuksia uudemmista Tripp Trapeista? Myös tuosta uudesta baby setistä olen kuullut huonoa ettei vauva mahtuisi pitkään siinä istumaan, onko totta?
Aika pieni se muovinen baby set on. Laatu ei ole nykyään mitään huippua. Jos tankojen ruuvit kiristää tiukalle, niin tuoli keikkuu, ja jos jättää löysälle, niin levyt eivät pysy paikallaan. Brio Sit on varmaan kaikessa parempi kuin Stokke, paitsi Stokke näyttää paremmalta.
Muuten on hyvä, mutta maalit löyhässä. Jos nyt ostaisin uuden niin puun väriin päätyisin. Ei tarvitsisi myöhemmin maalauttaa.
Meillä 11 ja 8 v vanhat tripptrapit, edelleen käytössä kummallakin lapsella. Kyllä kannatti siis ostaa, vaikka silloin kirpaisi.
"Tuon näköinen" ei varmaan ollut aito koska ei kaadu noin helposti.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 17:17"]
Meille tuli tuon näköinen käytetty tuoli, poika kaatoi sen 9kk iässä ja kerran meinasi tippua kun istuin osa luisti hahlosta pois, laitoin sen sivusta läpi ruuvilla kiinni.
Ikean halpa muovituoli oli parempi ja möin tuon puisen torissa 30 € hintaan meni samantien kaupaksi.
[/quote]
Meillä istuu vielä 8 vuotias TripTrapissa. On tosi kätevä pöydän päässä kun ei jalat työnny niin syvälle pöydän alle. Ollaan tykätty - mutta en osaa verrata halvempaan kun ei ole muuta ollut kuin tuo.
Meillä on kotona TrippTrapp ja mummolassa Ikean syöttötuoli. Varsinkin vauvaiässä tuo Ikean tuoli oli parempi. Ei minusta maineensa veroinen..
Ei kaadu helposti ei ja kesti aikuisenkin istua, mutta silti oli penska keittion lattialla pitkällään, ja kun kokeilin tuolia pitää olla todella paljon takakenossa ennenkuin kaatuu, mutta silti kaatui.
Sen jälkeen oli remmillä pöydän reunassa kiinni.
Meilläkin 9 vuotiaat istuvat vielä Trip Trapeissa. Ollaan tykätty. Nyt ovat siis tietokonepöydän tuoleina.
Veljen perhe osti sen Emman version. Saivat heittää syöttötuolivaiheen jälkeen roskikseen. Oli niin hutera.
Meilläkin 9 vuotiaat istuvat vielä Trip Trapeissa. Ollaan tykätty. Nyt ovat siis tietokonepöydän tuoleina.
Veljen perhe osti sen Emman version. Saivat heittää syöttötuolivaiheen jälkeen roskikseen. Oli niin hutera.
Me mietittiin Trip Trapia myös mutta päädyttiin kotimaiseen Seimi-syöttötuoliin, ja voin suositella sitä myös. Meillä niissä istuu nyt 1,5-v ja 7v. Tavallaan samat ominaisuudet kuin Trip Trapissa, mutta paljon kivemman näköinen.
Kiitos vinkistä, pitääkin tutustua tuohon Brion tuoliin!
Meillä uutena ostettu ja tosi hyvä :) Lapsi on 13kg ja menee babysettiin niin, ettei sitä ole tarvinnut edes suurentaa vielä. Itse en tykkää Briosta.
Meille äiti osti käytettynä, mutta kyllä mä oon siitä tykännyt!