Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtava ahdistus taas kun tuntuu että melkein pakotetaan työpajalle

Vierailija
14.10.2020 |

Se on tai pitäisi olla vapaaehtoista mutta ahdistaa tosi paljon kun soitellaan ja tää esittelijä puhui jo siitä että koska aloitan.
Mun piti itse suunnitella loppuvuotta ja nyt tää meneekin niin että joku muu suunnittelee.
En kestä ahdistusta.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on hauskoja, kun väitetään miten työtön esim. "saa päiväänsä struktuuria ja oppii heräämään aikaisin", kun lähtee pajalle/mihin tahansa haista paska-ilmaistoimintaan. Minäkin olen ollut kotiäitinä vuosia, ja herätän edelleen päivittäin kuopuksen kouluun, aikaisintaan jo kuuden jälkeen. Että eiköhän ole ne päivärytmit jne. hallussa...

Sittenhän sulla on helppoa herätä työpajalle aamulla. Jos et saa töitä työelämästä pudonneena niin ihan sama mikä rytmisi on. Työttömyys korvaus on velvoittavaa ja sille et mahda mitään jos meinaat sitä nostella. Kunta ei halua maksaa sakkomaksuja järkyttävästä määrästä työttömiä. 

Kunnat saavat jatkossa etukäteistiedon Kelalta, kun työtön lähestyy 300 päivän raja-aikaa. Kunnat maksoivat pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuesta Kelalle takaisin 426 miljoonaa euroa. Kuntien "sakkomaksut" ovat kasvaneet vuosi vuodelta.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kela-varoittaa-kuntia-200-ty…

Vierailija
42/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarkoitus sillä on, että noissa on usein leikkejä yms?

Vi##uilun vuoksi.

Työttömien BB-Talo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneita ja ahdistuneita työttömiä virkistetään ja aktivoidaan. 

Vierailija
44/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi##uilun vuoksi.

Työttömien BB-Talo?

BB-talo on mielisairaille.

Vierailija
45/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nosta tukia niin saat tehdä ajallasi mitä haluat.

Vierailija
46/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään enää tiedä, mitä teen tai pystyisin thedä:/ En jaksaisi istua toimettomana kotona 24/7/365 kun jo vuosikausia situnut, mutta palkaktöihinkään ei pääse ja näyttää olevan siis tuehaa edes enää hakea!:( Sit vaihtoehtona vaan just jotain palkatonta pakko-puuhastelua jossain päiväkerhossa,yh:(

Vierailija
47/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin ns. pakotettiin työkokeiluun. Työkkäri vain papatti ja kirjoitti sen suunnitelmaani. Toisaalta olin aikeissa mennäkin, koska aktiivimalli täytyi saada täytettyä... Nyt sitten opiskelen lähihoitajaksi.

Vierailija
48/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä esim. mun alueen työkkärikoulutuksetkin lähinnä pelkkää lupa-koulutusta(hygieniapassia ym.ja se on jo mullakin), ilmeisesti koronan takia karsittu monet koulutuksetkin pelkäksi lyhyeksi etäilyksi...Et haepa siinä edes opiskelemaan ja koulujenkin kautta suoraan vaikeeta päästä, kun on jo tuktinto ja itsellä ainakin terveys rajaa monia aloja pois mennä/päästä opiskelemaan. mutta "hyviä"neuvoja toki työttömille aina riittää!

Vierailija
49/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on hauskoja, kun väitetään miten työtön esim. "saa päiväänsä struktuuria ja oppii heräämään aikaisin", kun lähtee pajalle/mihin tahansa haista paska-ilmaistoimintaan. Minäkin olen ollut kotiäitinä vuosia, ja herätän edelleen päivittäin kuopuksen kouluun, aikaisintaan jo kuuden jälkeen. Että eiköhän ole ne päivärytmit jne. hallussa...

Sittenhän sulla on helppoa herätä työpajalle aamulla. Jos et saa töitä työelämästä pudonneena niin ihan sama mikä rytmisi on. Työttömyys korvaus on velvoittavaa ja sille et mahda mitään jos meinaat sitä nostella. Kunta ei halua maksaa sakkomaksuja järkyttävästä määrästä työttömiä. 

Kunnat saavat jatkossa etukäteistiedon Kelalta, kun työtön lähestyy 300 päivän raja-aikaa. Kunnat maksoivat pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuesta Kelalle takaisin 426 miljoonaa euroa. Kuntien "sakkomaksut" ovat kasvaneet vuosi vuodelta.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kela-varoittaa-kuntia-200-ty…

Asiaa.

Jos ei työpajat ja muut velvoitteet kiinnosta, ei nosta tukea. Yksinkertaista. Sitten vaan opettelee elämään siten kuin ihmiset on ennen näitä massiivisia tukiakin eläneet. Sienestää, marjastaa, kalastaa, leipoo itse kaiken ja valmistaa hernesopan kuivatuista herneistä. Pärjää hyvin ilman tukiakin. Lapselle voi hakea vaatteet Hopelta.

Edelliselle kommentoijalle: Kotiäitinä vuosia ja kuopus jo koulussa.....?

Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on rahoittaa tuollaista kotonaloikoilua??

Vierailija
50/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei noin:

"Valtava ahdistus taas kun tuntuu että melkein pakotetaan työpajalle";

vaan näin:

"Valtava ahdistus taas kun tuntuu että melkein pakotetaan työpajaan."

Vierailija
51/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saispa oikeita töitä niin ei tarvitsisi jossain pajoilla pyöriä..

Vierailija
52/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilosta leikkiminen oli kivaa. Aikaisemmin ohjaaja etsi ja ei koskaan löytänyt. Nyt sitten joku rotta oli juorunnut, että me ollaan koko päivä lähipubissa piilossa.

Vierailija
53/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän ne kysyvät ainakin  typin palveluissa. Minulta kysyttiin millainen unirytmi, nukutko päivisin, ei jessus.

Vierailija
54/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kuntouttavassa pajalla. Osaan herätä, syöttää itseni ja hoitaa laskuni kyllä. Ennen kuntouttavaa joka alkaa kahdeksalta käyn lenkillä ja sen jälkeen puuhaan mitä huvittaa ja etsin töitä.

Eihän sinne ketään pakoteta (tai siis pitäisi pakottaa) mutta en itse oikein tajua mistä se on pois, jos siellä käy kerran viikossa näyttäytymässä j vaikka vaan juomassa kahvia ja lukemassa päivän lehdet, ota loman kannalta. Kaiken muun ajan voit tehdä mitä lystää ja saisit työkkärin pois kimpusta.

Itse olisin neljänä päivänä, mutta koronan takia saa tehdä vaan kahta päivää. Saan sieltä safkat ja jotain tekemistä ja ihan kivaa jengiä siellä on, ei kaikki ole jotain spurguja, siellä on myös hyvinkin fiksua väkeäkin joka jostain syystä vaan ei kykene töihin tai ole saanut niitä. Meillä on jopa yksi asiakas saanut työpaikan työpajan ohjaajana.

Jos siellä on joutoaikaa niin oon itse esim tehnyt nettilukion tehtäviä (tästä ei kai sais mainita kellekään) ja mulla kulkee usein mukana joku oma käsityö mitä siellä voi tehdä.

Ei sen tarvitse olla enempää kuin sen neljä tuntia kerran viikossa, eikä se estä sua menemästä töihin tai opiskelemaan kun siltä tuntuu. Jos saat paikan niin voit lähteä vaikka heti.

Vierailija
55/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sastamalan työteekki oli rikollisesti pakottanut työttömiä tehdastöihin.määräsi ihmisiä sinne lainvastaisesti.poliisi tutki asiaa vissiin vieläkin jotain veronkiertoo?siellä myös kiusattiin.eräs mies teki itsemurhan. eli sanot en mene. jos ahdistaa oma mielenterveys tärkeenpi.työkokeilut esim. paikallises marketis pari päivää voi olla parempi.

työteekistä teki jutun seura,yle ja paikallislehdet.

Vierailija
56/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene leikkimään kuten muutkin 4 vuotiaan tasolla olevat.

Terveet ihmiset ottavat itse vastuun toimeentulostaan.

Vastustan leikkimistä.

Mene sinä.

Vierailija
57/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä nyt oikeasti leikkejä ole, mutta sitä turhaa hössötystä.

Vierailija
58/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpajallakin voi pistää ns. puusilmävaihteen sisään ja kämmätä kaiken ikään kuin vahingossa. Toki jonkin verran näyttelijänlahjoja tämä vaatii. Äkkiäkös sitä puuporan naulaan poraa tai väärällä maalilla maalaa, sattuuhan noita, uppistakeikkaa. 

Vierailija
59/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä esim. mun alueen työkkärikoulutuksetkin lähinnä pelkkää lupa-koulutusta(hygieniapassia ym.ja se on jo mullakin), ilmeisesti koronan takia karsittu monet koulutuksetkin pelkäksi lyhyeksi etäilyksi...Et haepa siinä edes opiskelemaan ja koulujenkin kautta suoraan vaikeeta päästä, kun on jo tuktinto ja itsellä ainakin terveys rajaa monia aloja pois mennä/päästä opiskelemaan. mutta "hyviä"neuvoja toki työttömille aina riittää!

Opiskelupaikkoja on kouluissa valtavasti, eikä se että sinulla jo on tutkinto vaikuta sisäänpääsyyn. Missä päin Suomea asut ja mitä haluaisit opiskella?

Vierailija
60/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saispa oikeita töitä niin ei tarvitsisi jossain pajoilla pyöriä..

Ai siis se hävettää, no nyt ymmärrän. Muualla voi esittää ettei ole työtön mutta siellä kaikki tietää sen että on köyhä työtön :)